۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۷۳۴۱۷۰
به همت امام جماعت و اهالی یک روستا صورت گرفت؛

از دغدغه برای اشتغال جوانان تا حمایت از نیازمندان

از دغدغه برای اشتغال جوانان تا حمایت از نیازمندان
حجت الاسلام نوروزی دغدغه اشتغال جوانان را دارد و با طرح احداث بوم گردی در روستا موجب اشتغالزایی برای تعدادی از جوانان شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نوروزی برای رونق فعالیت‌های قرآنی مسجد را محل فعالیت‌های قرآنی قرار داده و در روزهایی که مدارس تعطیل بود با برقراری کلاس‌های قرآن و هدیه در مسجد زمینه جذب این افراد به مسجد را فراهم کرد؛ برگزاری برنامه‌های تفریحی و ورزشی برای نوجوانان و جوانان و تلاش در راستای استحکام خانواده از فعالیت‌های این امام محله است.

حجت الله نوروزی امام روستای دَهنه اَخلمد در شهرستان چناران خراسان رضوی است. او 4 سال است که روستا را برای تبلیغ معارف دین و خدمت رسانی فرهنگی اجتماعی به مردم برگزیده و برای ارتقای فرهنگی روستا و گره گشایی از نیازمندان تلاش می کند.

در ایام ماه مبارک رمضان امسال برنامه ترتیل خوانی قرآن توسط نوجوانان برقرار شده بود و احیای جلسات خانگی قرآن که قبل تر در این روستا برگزار می شد در دستور کار این امام محله است.

در ایام کرونا که مدارس تعطیل بودند، طی هماهنگی با آموزش و پرورش، دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری کلاس قرآن و هدیه به مسجد می آمدند و علاوه بر فراگیری این درس ها از برنامه های فرهنگی در فضای معنوی مسجد نیز بهره مند می شدند که خیلی از این بچه ها جذب مسجد شدند.

در حال حاضر نیز در مسجد روستا کلاس های اخلاق و آموزش قرآن برقرار است و قریب 50 دانش آموز و نوجوان در کلاس ها شرکت می کنند؛ برنامه های تفریحی و ورزشی نیز برای آنان تدراک دیده شده و با پیگیری امام محله میز پینگ پنگ نیز تأمین شده است. هر هفته 2 شب سالن فوتبال و والیبال نیز برای ورزش نوجوان هماهنگ شده و حجت الاسلام نوروزی خود نیز در این برنامه های ورزشی در کنار بچه های مسجد شرکت می کند.

این امام محله در این زمینه از فرصت ها بهره گرفته و با استفاده از حضور یکی از بچه های مسجد که عضو تیم کاراته است باشگاهی را برای تمرین و یادگیری این ورزش رزمی در فضای مسجد فراهم کرده است و تا 70 دانش آموز در این برنامه ها که اغلب در فصل پاییز و زمستان فعال است، شرکت می کنند.

حجت الاسلام نوروزی در رشته مدیریت رسانه در خانواده تحصیل کرده و در این راستا برای خانواده ها و اولیاء دانش آموزان جلساتی برگزار می کند که این برنامه های برای تعالی و تحکیم بنیان خانواده در فضای مجازی نیز ارائه می شود و حتی افرادی که کمتر در مسجد و برنامه های آن حضور دارند می توانند از آن بهره مند باشند.

حمایت از نیازمندان و توجه ویژه به این افراد نیز شامل حال بیش از 60 خانواده تحت پوشش این مسجد است. تهیه و توزیع لوازم تحریر برای دانش آموزان نیازمند در ابتدای سال تحصیلی و اهدای پوشاک به این خانواده ها همزمان با پایان سال از برنامه های حمایتی این مسجد است.

سال گذشته چندین مرحله نیز بسته های معیشتی و آماده و تقدیم نیازمندان شد و گوشت قربانی نیز بین این عزیزان تقسیم شده است؛ تعمیر خانه یک نیازمند نیز با موقوفات کشاورزی و مساعدت آستان قدس رضوی صورت گرفته است.

هر چند به گفته این امام محله، طلاق خوشبختانه در این روستا رونقی ندارد، لکن برگزاری برنامه های مشاوره برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهیاست. او تلاش می کند تا با کنترل و کاهش ازدواج های زود به هنگام نقش مثبتی در زمینه استحکام خانواده و دوری طلاق داشته باشد.

حجت الاسلام نوروزی دغدغه اشتغال جوانان را نیز دارد؛ او با طرح احداث بوم گردی در این روستا به دنبال اشتغالزایی برای تعدادی از جوانان است.

ارسال نظرات