۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۷۳۴۲۳۰

تجلیل از ۳۵ نوقلم دفاع مقدس در نخستین جشنواره «نذر قلم»

تجلیل از ۳۵ نوقلم دفاع مقدس در نخستین جشنواره «نذر قلم»
۳۵ برگزیده اولین دوره جشنواره نذر قلم با لوح تقدیر و جایزه تجلیل می‌شوند و ویژگی اصلی این جشنواره حمایت از نوقلمان است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، فاطمه رضوی راد دبیر جشنواره نذر قلم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از برگزاری اختتامیه نخستین این جشنواره در باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف تشویق نویسندگان نوقلم و حمایت و ارج نهادن به پیشکسوتان دفاع مقدس و نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس تشکیل شده است.

وی افزود: این جشنواره یک سال است که کلید خورده و 600 اثر از سراسر کشور در 16 محور به دبیرخانه جشنواره رسیده است. محور ویژه ما بر زنان تمرکز داشت و زنان و مقاومت، زنان و انقلاب اسلامی و مادران خانواده شهدا و خانواده شهدا به روایت خودشان از محورهای مهم این جشنواره بود.

دبیر جشنواره نذر قلم درباره برگزیده‌های این جشنواره اظهار داشت: امروز از 35 برگزیده این دوره جشنواره با لوح تقدیر و جایزه تجلیل می‌شود و ویژگی اصلی جشنواره ما حمایت از نوقلمان است، حتی ما از چند کودک هم در اختتامیه تجلیل می‌کنیم که در جشنواره شرکت کرده‌اند و این بچه‌ها 4 ساله و 7 ساله و 8 ساله هستند. در بخش‌های دیگر هم برگزیدگان ما همه زیر 40 سال هستند و افتخار ما این است کشف استعداد می‌کنیم و آثار را چاپ و حمایت می‌کنیم.

رضوی در پاسخ به این سؤال که چه طور برگزیده‌های کودک در این جشنواره که مخصوص نویسندگان است، دارید گفت: ما بخش‌هایی مثل عکس نوشته، کلیپ، دل نوشته، پاکدست، سوژه‌پژوهی و مقاله هم برای شرکت در جشنواره در نظر گرفته بودیم و بچه‌ها همه در بخش عکس نوشته شرکت کرده بودند، مثلاً عکس خودشان را با یک نوشته گرفته و برای ما فرستاده بودند. ما از این بچه‌ها تقدیر می‌کنیم البته بعضی‌هایشان برای شهدا شعر خواندند یا کلیپی فرستاده بودند. البته ما تقدیر و تجلیل از پیشکسوت‌ها و نویسنده‌های مطرح دفاع مقدس را هم در دستور کار داریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از اختتامیه جشنواره برنامه‌ای برای برگزیدگان دارید یا خیر اظهار داشت: ما سعی می‌کنیم نویسندگان را برای برگزاری دوره‌های بعدی نگه داریم و برایشان دوره و برنامه بگذاریم تا دانسته‌ها و اندوخته‌هایشان ارتقا پیدا کند. و در نظر داریم جشنواره را در سال‌های آینده هم ادامه دهیم.

نخستین جشنواره ملی نذر قلم توسط سازمان نشر آثار و حفظ ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس هم اکنون در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است.

ارسال نظرات