۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۷۳۴۲۹۷
به همت خبرگزاری رسا برگزار می شود؛

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «غریب» با حضور کارشناسان دینی سینما

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «غریب» با حضور کارشناسان دینی سینما در خبرگزاری رسا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، از سلسله نشست های نقد و بررسی آثار سینما، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «غریب» با حضور کارشناسان دینی سینما به همت خبرگزاری رسا برگزار می شود.

این نشست فردا 20 اردیبهشت ماه 1402 از ساعت 15:30 در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار خواهد شد.

گفتنی است «غریب» شمایلی است از وقایع کردستان در سال های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است. «غریب» بازگشت محمدحسین لطیفی به سینمای دفاع مقدس را رقم خواهد زد و بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی نیز به واسطه این فیلم، بار دیگر بازی در نقش یک شهید را تجربه می‌کند.

بازیگران و عوامل فیلم غریب

بازیگران: بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، هژیرسام احمدی، محمدرسول صفری، سام کبودوند و زنده‌یاد حسام محمودی. با حضور افتخاری جعفر دهقان، سامیه لک و محمد بروجردی.

کارگردان: محمدحسین لطیفی، نویسنده و تهیه‌کننده: حامد عنقا، مدیر فیلمبرداری: عبدالله عبدی‌نسب، تدوین: میثم مولایی، مدیر هنری: محمدرضا شجاعی، چهره‌پردازی: شهرام خلج، مدیر تولید: عباس دقاقی.

محمدحسین لطیفی تا به حال در کنار سریال‌هایی که تولید کرده، فیلم‌های مختلفی را نیز در سینما ساخته اما هنوز محبوب‌ترین و بهترین اثر او در سینما «روز سوم» محصول سال ۸۵ است. این فیلم آخرین روزهای مقاومت مردم خرمشهر در سال ۵۹ را به تصویر می‌کشید و جزو آثار به یاد ماندنی ژانر دفاع مقدس است.

لازم به ذکر است فیلم سینمایی «غریب» نخستین بار در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت به اکران درآمد و سرمایه‌گذار این فیلم سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات