۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۷۳۴۳۷۳

حضور مرکز نشر آثار آیت‌الله کریمی جهرمی در نمایشگاه کتاب

حضور مرکز نشر آثار آیت‌الله کریمی جهرمی در نمایشگاه کتاب
مرکز نشر آثار آیت‌الله کریمی جهرمی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مرکز نشر آثار آیت‌الله کریمی جهرمی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز به کار کرد و علاقمندان می توانند آثار ارزشمند این عالم گرانقدر را در این نمایشگاه تهیه کنند.

لازم به ذکر است غرفه‌ی این مرکز در مصلی امام خمینی(ره)، بخش عمومی، شبستان اصلی، راهرو ۲ ، غرفه ۲۲ قرار دارد.

آثار علمی

تالیف ده‌ها کتاب و اثر ارزشمند و تربیت صدها شاگرد و طلاب فاضل در رشته‌های فقه و اصول و عقاید، و حدیث و تفسیر در طول بیش از ۶۰ سال، فطانت در استقلال فکری و سیاسی، احاطه وسیع بر علوم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، آشنایی گسترده و جامع با ذخایر عظیم روایات، حدیث، ادعیه، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، ارائه نظرات عمیق و دقیق فقهی، ترسیم مبانی ریشه‌ای و اصولی کلامی و اعتقادی شیعه و بسیاری از ابعاد دیگر تنها گوشه‌هایی از فصول ماندگار پرونده عمر با برکت وی است.

حضور مرکز نشر آثار آیت‌الله اکریمی جهرمی در نمایشگاه کتاب

آیت‌الله کریمی جهرمی دارای قلمی شیوا و روان است و به دو زبان فارسی و عربی می‌نویسد. بیش از ۱۹۰ اثر علمی اعم از کتاب و مقاله و تک‌نگاری از معظم له منتشر گردیده و قریب به ۱۰۰ کتاب ارزشمند در حوزه‌های مختلف معارف اسلام از فقه و تفسیر تا شرح حدیث، سیره، تراجم و اخلاق نگاشته‌‌اند که برخی از آنها به دلیل استقبال فراوان، بارها تجدید چاپ، و به زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی، عربی و اردو ترجمه گردیده است.

شرح ۴۰ جلدی ایشان بر عروه الوثقی مرحوم آیت الله العظمی سید محمد کاظم یزدی نشان از تسلط و پشتکار و مقام بلند فقهی این مرجع تقلید شیعه دارد. کتاب‌های فقهی دیگری نیز از ایشان، عمدتا به زبان عربی، منتشر گردیده است.

کتاب « محاضرات فی القضاء؛ دروس و مباحث» از آثار ارزشمند ایشان در فقه استدلالی است که در سال ۱۳۹۲ شمسی به وسیله بوستان کتاب، منتشر گردیده است.

اولین کتاب‌هایی که از آیت الله کریمی جهرمی چاپ شده در سن ۲۹ سالگی بود: یکی به زبان عربی ( الصیام و شهر رمضان المبارک) که مورد تایید و تشویق مرحوم حضرت آیت الله العظمی سید محمد هادی میلانی قرار گرفت و دیگری به زبان فارسی(سیمای پرهیزکاران»، پیرامون خطبه متّقین ) بوده است. ترجمه کتاب الصیام به زبان فارسی، موضوع یک پایان‌نامه کارشناسی ارشد در دانشگاه فردوسی مشهد بوده است.

کتاب‌های تقریرات دروس فقه استادشان حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی که با تقریظ، تایید و تاکیدات مکرر مرحوم استاد در دهه ۷۰ شمسی و در قالب دو کتاب مهم فقهی منتشر گردید استقبال حوزه‌های علمیه و نیز مراکز دانشگاهی فقه و حقوق کشور را به همراه داشت و در دروس خارج فقه برخی اعاظم فعلی حوزه قم، مورد استناد مکرر بوده است.

کتاب ارزشمند و تحقیقی ایشان: «مهر ولایت در آسمان ایران» که به حیات و سیره حضرت امام رضا علیه السلام پرداخته در نهمین جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی در سال 1395، به عنوان اثر برتر در محور تاریخ و سیره رضوی شناخته و مورد تقدیر واقع شد.

کتاب شریف «بانوی ملکوت» که به تاریخ زندگانی و مقامات بلند حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها پرداخته چندین بار تجدید چاپ گردیده و در سال ۱۳۹۶ از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به خط بریل، ویژه روشن‌دلان، ترجمه و منتشر و از مولف این کتاب « ارزشمند و اثرگذار» از سوی این مراکز، تقدیر گردیده است.

ارسال نظرات