۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۷۳۴۳۸۸

آشنایی با رقبای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا

آشنایی با رقبای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا
تیم ملی فوتبال ایران سابقه روشنی در تقابل با همگروهان خود در جام ملت‌های آسیا دارد.

شرایط رقبای ایران در راه صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها را بررسی می‌کنیم.

جام ملت‌های آسیا , تیم ملی فوتبال ایران , تیم ملی فوتبال امارات ,

امارات

سخت‌ترین و آشناترین حریف شاگردان قلعه‌نویی در مرحله گروهی، جایگاه هفتادودوم رده‌بندی فیفا را در اختیار دارد و میزبان دوره گذشته مسابقات به شمار می‌رود. 1990 تنها سال حضور اماراتی‌ها در جام جهانی بود که آنها با سه شکست بدرقه شدند. امارات تاکنون 18 بار مقابل تیم ملی کشورمان به میدان رفته که پیروزی 3 بر یک در سال 1997، تنها برد این تیم محسوب می‌شود. ایران برابر امارات 14 بار طعم پیروزی را چشیده و سه دیدار با تساوی پایان یافته است.

امارات در جام ملت‌های آسیا کار را همیشه برای رقبایش دشوار کرده است. این تیم در سال 1996 به مقام نایب قهرمانی رسید و در سال 2019 در مرحله نیمه‌نهایی مغلوب شد که در هر دو سال میزبان بود. کسب جایگاه‌های سوم و چهارم جام ملت‌های آسیا در سال‌های 2015 و 1992 نیز در کارنامه امارات دیده می‌شود.

فلسطین

تیمی که تاکنون صعود به جام جهانی را تجربه نکرده، رتبه نودوسوم جهان را به خود اختصاص داده و سومین تیم سید سوم بود. ایران تاکنون در پنج بازی مقابل فلسطین صف‌آرایی کرده که سه برد و دو تساوی، حاصل این بازی‌ها بوده است. برتری 7 بر یک در دیدار دوستانه سال 2011 بهترین نتیجه تیم کشورمان برابر فلسطین است.

دو دوره گذشته جام ملت‌های آسیا تنها حضور فلسطین در این بازی‌ها بوده است. فلسطین در مسابقات سال 2015 سه شکست تجربه کرد و در سال 2019 دو تساوی و یک شکست داشت که این نتایج، فلسطینی‌ها را از صعود به مرحله حذفی بازداشت.

هنگ‌کنگ

هر شش تقابل هنگ‌کنگ با ایران، به شش برد تیم کشورمان انجامیده که ایران 14 گل زده و تنها یک گل دریافت کرده است. هنگ‌کنگ در فوتبال ملی به توفیق خاصی دست نیافته و در 13 دوره گذشته جام ملت‌های آسیا شرکت نکرده است.

ایستادن بر سکوی سوم اولین دوره مسابقات در سال 1956 و کسب جایگاه چهارم جام ملت‌های آسیا 1964، بهترین مقام‌های هنگ‌کنگ در رقابت‌های قاره کهن به شمار می‌رود. هنگ‌کنگ با کسب جایگاه 147 دنیا، در میان 23 تیم حاضر در رقابت‌ها تیم بیست‌وسوم آسیاست.

ارسال نظرات