۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۷۳۴۴۰۲
استاندار خوزستان:

به ایده های حوزه برای اداره کشور احتیاج داریم

به ایده های حوزه برای اداره کشور احتیاج داریم
حسینی محراب در جمع طلاب با اشاره به تقویت صنایع پایین دست به عنوان راهکار اشتغال در استان خوزستان مقابله با کانون های قدرت و ثروت را با اندیشه دینی ممکن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در جمع طلاب خوزستان مقیم قم در مسجد امیرالمؤمنین دورشهر قم با ابراز خرسندی از حضور در جمع طلاب گفت: قم مرکز معرفتی جهان اسلام بوده که طلاب مانند پروانه های عاشق گرد شمع حضرت معصومه جمع شده و علم می آموزند؛ طلاب در این شهر تفقه می کنند و از معارف اهل بیت مردم را سیراب می کنند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه در هیچ زمانی تا این حد مورد توجه دوستان و دشمنان قرار نداشته اند زیرا دوستان، این نهاد را منبع نور می دانند و تلاش می کنند از فیوضات آن بهره مند شوند؛ دشمن نهاد حوزه را برهم زننده امنیت خود می دانند از این رو به آن توجه دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به هجمه هایی که علیه روحانیت صورت می گیرد، اظهار داشت: برخی علت هجمه ها را دخالت روحانیت در سیاست می دانند و آنقدر آن را تکرار می کنند که انقلاب و روحانیت مقصر وضع موجود قلمداد شوند؛ مرفهین بی دردی که برای انقلاب کاری نمی کنند بین افکار عمومی احترام دارند اما باید گفت که احترام از مبارزه، جهاد و افکار انقلابی ناشی می شود.

وی ادامه داد: سیدحسن نصر الله و عبدالملک الحوثی به خاطر مقاومتی که داشتند مورد احترام قلبی بیداردلان هستند؛ وابستگان شیعه انگلیسی خود را به گونه ای عرضه می کنند تا نشان دهند آن ها مورد احترام جامعه هستند؛ این احترام از نوع احترام به بت است و می خواهند این امر را جایگزین ارادت و احترام مردم به شهدا کنند.

حسینی محراب انزوای علما را حذف آن ها از جامعه دانست و گفت: روحانیت خادم مردم است و روحانیتی که به اندیشه های امامین انقلاب تمسک می کند به سیره ائمه معصومین عمل کرده است؛ حضور روحانیت موجب هراس دشمنان است زیرا دشمن برای جنگیدن با دین عالم را نشانه رفته است. مواضع علما موجب خیر کثیر در جامعه می شود.

وی با اشاره به ایستادگی علما در مقابل انحراف های وارداتی ابراز داشت: بسیاری از پیشرفت های علمی در مواجه علما با شبهه افکنان شکل گرفته است.

معاون اقتصادی اسبق وزارت اطلاعات اظهار داشت: در مدل های اداره جامعه نیاز به ایده حوزه داریم و معتقد هستم که آموزش و پرورش باید در اختیار حوزه قرار بگیرد؛ آموزش و پروش شخصی مانند باهنر را می خواهد تا مشکلات آن را حل کند.

استاندار خوزستان علت مشکلات اقتصادی امروز کشور را استفاده نکردن از نظرات امامین انقلاب دانست و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران از زمان شاه، آمریکایی شکل گرفته و تأثیرگذاران این نهاد از ابتدای انقلاب نیز از اندیشه اقتصاد اسلامی دور بودند؛ متأسفانه در تئوریزه کردن اندیشه های رهبران انقلاب کوتاهی کردیم.

وی با اشاره به کمبود متخصص در صنعت نفت به علت توقف آموزش های تخصصی از دهه 70، اضافه کرد: امروز باید نظریاتی در خصوص پول، تأمین مالی پروژه ها در استان از اندیشه های فقهی و معارف الهی بیرون بیاید.

وی با اشاره به کانون های قدرت و ثروت شکل گرفته در استان، تصریح کرد: فقط با اندیشه دینی می توان با این کانون ها روبرو شد زیرا در برخی مواقع افراد زاویه دار خود را به افراد صاحب قدرت متصل می کنند و جایی جمع شده و انحصار و رانت را در اختیار می گیرند؛ هیچ جایی برای نیروهای قدرتمندی که قصد نوآوری دارند باز نمی گذارند.

استاندار خوزستان کانون های قدرت و ثروت را تخریبگر ایده های نو دانست و عنوان کرد: اکبر طبری در قوه قضائیه هزاران مشکل و فساد را ایجاد کرد که یک کانون قدرت و ثروت بود.

وی با اشاره به ریشه یابی مشکلات خوزستان اظهار داشت: در زمان جنگ برای حفظ خوزستان انسجامی از تمام نیروهای کشور شکل گرفت و جنگ به پیروزی رسید اما اکنون در برخی پست ها دعوا بر سر حضور افراد از یک قومیت است.

استاندار خوزستان با رد زیربنا بودن اقتصاد تأکید کرد: تمام وقت من برای اقتصاد و اشتغال استان صرف می شود اما اقتصاد همه چیز نیست زیرا مشکل ما عدم تدبیر در قرآن و نبود فرهنگ قرآنی است؛ خیابان و پارک درست می کنیم که عده ای حاضر شوند و خود را لخت کرده و همه مقدسات مارا زیر سؤال ببرند. اگر دانشجو و جوان ما با فرهنگ دینی تربیت شود می تواند تغییر قابل توجه ایجاد کند.

وی با اشاره به برنامه های اقتصادی خود برای خوزستان تصریح کرد: صنایع بزرگ را مجبور کردیم که صنایع پایین دست خود را تقویت کنند و این بنگاه های کوچک هستند که ثروت ایجاد می کنند؛ باید تولید محصولات نهایی و مصرفی را در خود استان شکل دهیم.

حسینی محراب ایجاد اشتغال را منوط به تشکیل کارخانه های پایین دست دانست و گفت: صنایع پایین دستی خوشه های کسب و کار هستند که مردم روستا و بخش های ما را آباد می کنند؛ کارخانه های مدرن در کشورهای چین و ژاپن در روستاها هستند و با یک شبکه حمل و نقل به یکدیگر متصل هستند؛ برخی قطعات تویوتا در مجتمع های روستایی تولید می شوند و این مسأله باید در استان ما شکل بگیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به مناطق ویژه اقتصادی و بازارچه های مرزی تصریح کرد: حق السهم 20 درصد نیشکر را از سایر استان ها گرفتیم و 30هزار میلیارد تومان برای کشاورزی جذب کردیم؛ یک میلیارد دلار فاینانس چین را نیز به استان آوردیم.

وی اضافه کرد: باید بین سه قوه در استان همدلی صورت گیرد و روحانیت محور این همدلی باشند؛ سازمان های اطلاعاتی تحلیل می کنند که مسائل معیشتی به همراه مشکلات اجتماعی می تواند دوباره برای کشور بحران ایجاد کند.

حسینی محراب با اشاره به کمبود ها و عقب ماندگی های استان خوزستان 16 سال جنگ و سالهای سازندگی را علت این عقب ماندگی معرفی کرد و گفت: در بین استان های کشور بودجه استان خوزستان اول یا دوم کشوری است.

ارسال نظرات