۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۳۴۵۳۰

واکنش تهیه‌کننده «سید خندان» به حواشی اخیر + فیلم

واکنش تهیه‌کننده «سید خندان» به حواشی اخیر + فیلم
محمدحسین بزرگی تهیه‌کننده برنامه «سید خندان» با انتشار متنی، نسبت به حواشی مربوط به بخش‌های تقطیع شده یکی از قسمت‌های این برنامه در فضای مجازی واکنش نشان داد

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمدحسین بزرگی تهیه‌کننده برنامه «سید خندان» با انتشار متنی، نسبت به حواشی مربوط به بخش‌های تقطیع شده یکی از قسمت‌های این برنامه در فضای مجازی واکنش نشان داد. او در رابطه با واکنش‌های کاربران مجازی به گفته‌های مریم ابراهیمی مهمان برنامه و مشاور پیش از ازدواج، جهت شفافیت اذهان عمومی مخاطبان متنی را منتشر کرده است.

واکنش تهیه‌کننده «سید خندان» به حواشی اخیر/ هدفی غیر از ایجاد دورهمی همراه با نشاط خانوادگی نداریم

محمدحسین بزرگی، تهیه‌کننده «سید خندان» در این متن نوشته است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به برش مغرضانه صفحات فضای مجازی از برنامه پنج‌شنبه سید خندان لازم دانستیم توضیحات زیر را جهت شفافیت اذهان عمومی خدمت مخاطبان رسانه ملی، شبکه دو و برنامه سید خندان ارائه بدهیم:

در دو ماه گذشته در کنار پیام‌های فراوانی که از جانب مردم و نخبگان نسبت به تولید برنامه سید خندان با مضامین خانوادگی و ایرانی داشتیم، بودند مخالفانی که با انتشار بخش‌هایی از برنامه با برش‌هایی به دور از انصاف سعی در تخریب وجهه برنامه سید خندان داشتند، حال نمونه دیگری دست‌به‌دست می‌شود که آن نیز برشی ۱۴ ثانیه‌ای از ارائه ۱۴ دقیقه‌ای خانم مریم ابراهیمی (مشاور پیش از ازدواج) در برنامه سید خندان است.

سید خندان هدفی غیر از ایجاد دورهمی همراه با نشاط خانوادگی ندارد و در تک‌تک اجزا خود سعی کرده کلیشه‌ها را شکسته و تلاش کند نمونه متفاوتی از سرگرمی و شادی را ارائه کند.

یکی از بخش‌های بدیع برنامه سید خندان، بخش «از تجربه‌ات بگو» نام دارد که در آن به مناسبت‌های مختلف از چهره‌ها و افراد خبره و متخصص در حوزه‌های موضوعی مختلف درخواست می شود، تجربیات و خاطرات‌شان را بیان کنند. بدیهی است که این ارائه با استندآپ کمدی تفاوت ذاتی داشته و قصدش الزاما خنداندن مخاطب نیست. که ارائه‌ای جذاب از یک موضوع یا اتفاق یا ماجرا است. یوسف مرادی (حقیقت مسائل و مصائب محیط زیست)، داود مرادیان (چگونه فیلم ساز شدم؟)، مهدی خانعلی زاده (تجربیات سفر به آمریکای لاتین و اروپا)، سهیل کریمی (دوران اسارت در عراق توسط امریکایی ها) و... همه و همه از مهمان و ارائه‌دهندگان این بخش در برنامه سید خندان بوده‌اند.

در برنامه پنج‌شنبه سید خندان، خانم مریم ابراهیمی که از فعالین واسطه‌گری در امر ازدواج هستند و بیش از هشت سال به صورت جدی و مستمر در این حوزه فعالیت کرده اند، دعوت مشتاقانه عوامل برنامه را اجابت کردند و مهمان سید خندان بودند. خانم ابراهیمی از رفتارهای اشتباه و توقعات نابجای پسرها و دخترهای‌ جوان و خانواده‌هایشان در مسیر انتخاب همسر صحبت کردند. توقعات و درخواست‌هایی نامعقول و نابجا که باعث تاخیر در امر ازدواج و کاهش کیفیت آن می‌شود. 

ارائه خانم مریم ابراهیمی ۱۴ دقیقه بود، در حالی که ۱۴ ثانیه از بحث تقطیع و به صورت گسترده منتشر شد تا تصویری ضدزن و خانواده و ضدفرهنگ و حیای ایرانی اسلامی از برنامه سید خندان مخابره و تبلیغ شود. تهمتی چنان عجیب که هر بیننده‌ منصفی که تنها یک قسمت از برنامه را دیده باشد و با فضای حاکم بر آن آشنا باشد، به تعجب و حیرت وامی‌دارد.

این گروه برنامه‌ساز دست غیرت دینی مخاطبینی که این ویدیوی تقطیع شده سبب تکدر خاطرشان شد را بوسیده و از ایشان دعوت می کند تا نسخه کامل این بخش از برنامه را در آرشیو شبکه دو سیما در سایت تلوبیون یا فضای مجازی برنامه تماشا کنند و بعد از آن در مقام قضاوت بنشینند.

هدف گروه برنامه‌ساز سید خندان نشان دادن جذابیت و کارآمدی جامعه دینی ایران است و این مهم تنها با همراهی و اعتماد مردم عزیز ایران و صدالبته دعای خیرشان محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است آن فردی که با داشتن هر ایده و قصدی در ابتدا برش ۱۴ ثانیه‌ایی از ارائه خانم ابراهیمی منتشر کرده بود، بعد از اندکی تامل و دقت متوجه اشتباه خود شده و نسبت به فهم اشتباهش عذرخواهی کرد. امید که خدا از سر تقصیرات همه ما بگذرد.»

لزوم نظارت بیشتر بر برنامه‌های تولیدی

برنامه طنز «سید خندان» پنجشنبه‌ و جمعه هر هفته حوالی ساعت ۲۱ از قاب شبکه دو سیما پخش می‌شود. در قسمتی از این برنامه که روز پنج شنبه 21 اردیبهشت ماه از تلویزیون پخش شد، مهمان برنامه به بیان خاطراتی از ملاک‌های غیر منطقی افراد مختلف برای ازدواج پرداخته بود که مورد توجه برخی کاربران فضای مجازی واقع شده است.

اگر چه عوامل سازنده «سید خندان» در مدت زمان پخش این برنامه با عبور از کلیشه‌های رایج، بر اهمیت نقش خانواده و خلق نشاطی خانواده محور تأکید داشته‌اند، اما نباید فراموش کرد که به جهت موقعیت عمومی رسانه ملی در جامعه، ضروری است فرآیند نظارت و پخش برنامه‌ها با حساسیت‌های بیشتری دنبال شود. هر چند «سید خندان» تاکنون رویه‌ تولید طنزی خانواده محور را کنار نگذاشته و موضوع اخیر از تقطیع بخشی کوتاه از گفته‌های مهمان برنامه ناشی شده است. 

در ادامه فیلم کامل گفته‌های مریم ابراهیمی مهمان برنامه «سید خندان» را مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 3
 
ارسال نظرات