۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۷۳۴۵۶۶
آیت الله اعرافی:

نگاه بین المللی حوزه در گفت‌وگوهای دینی دنیا تقویت شود

نگاه بین المللی حوزه در گفت‌وگوهای دینی دنیا تقویت شود
مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد که مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه باید حرف نخست را در میان گفت‌وگوهای دینی دنیا داشته باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هندوستان، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، با بیان اینکه حوزه علمیه بین المللی نیست و ا اشاره به اینکه در سال‌های گذشته این موضوع در اولویت نبوده است، مطرح کرد: در سال‌های اخیر نیز مشکلات بسیاری در این مسیر وجود داشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: متاسفانه در حوزه بین الملل حضور نداریم و یا حضور موثری نداریم وگرنه درهای حضور حوزه در کشورهای مختلف باز است.

وی با بیان اینکه در برخی عرصه ها از سنگرها عقب نشسته‌ایم و یا آن‌ها رها کرده‌ایم، عنوان کرد: مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه باید حرف نخست را در میان گفت‌وگوهای دینی دنیا داشته باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه قواعد حوزه را بر اساس نگاه کلان بین المللی استوار نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی انجام شده است، ولی هنوز اتفاقات بزرگی در لایه‌های زیرین جوامع مختلف رقم نزده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید برنامه ۱۰‌ساله‌ای بر اساس واقعیت‌ها تدوین شود، تصریح کرد: این اتفاق گام جدیدی در مسیر ارتقا تفاهم‌نامه‌ها و فعالیت‌ها خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: تلاش کردیم حوزه علمیه در اسناد کشوری نقش آفرینی داشته باشد.

وی ادامه داد: تلاش برای انجام اقداماتی برای جامعه مسلمان و شیعی هند در اولویت‌ قرار دارد و تاسیس حوزه علمیه ناب و الگو در هندوستان همیشه مطرح بوده است در این حوزه علمیه می‌توان طرح‌های بزرگی را رقم زد.

خاطرنشان می‌شود؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پور نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت مسلمانان و شیعیان هند ارائه کرد.

ارسال نظرات