۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۳۴۶۰۵
در غرفه انتشارات شهید کاظمی برگزار شد؛

نشست صمیمی با حمید داودآبادی و فائضه غفارحدادی

نشست صمیمی با حمید داودآبادی و فائضه غفارحدادی
حمید داودآبادی با کتاب دو جلدی «شهادت‌طلبان» و فائضه غفارحدادی با جدیدترین اثر خود با عنوان «الی...» عصر امروز مهمان انتشارات شهید کاظمی خواهند بود‌.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در ششمین روز از سی‌وچهارمین نمایشگاه بين‌المللی کتاب تهران ساعت ۱۷ عصر امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت حمید داودآبادی با کتاب دو جلدی «شهادت‌طلبان» و فائضه غفار حدادی با جدیدترین اثر خود با عنوان «الی...» مهمان انتشارات شهید کاظمی خواهند بود.

جریان مقاومت دغدغه همیشگی یک نویسنده

مجموعه دو جلدی «شهادت‌طلبان» نوشته حمید داودآبادی که به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است، نگاهی همه جانبه به تاریخچه علمیات‌های شهادت‌طلبانه گوناگون دارد که در طی سال‌های مختلف در کشورهایی مانند لبنان و فلسطین اجرا شده است؛ کشورهایی که همواره با جنگ داخلی درگیر بوده‌اند.
علاه‌بر‌این، این مجموعه به زندگی شهدایی می‌پردازد که در راه آزادی و آزادگی، جان خود را فدا و نامشان را در تاریخ کشورشان ماندگار کردند.

سفرنامه‌ای با رایحه‌ فلسطین

فائضه غفار حدادی که پیش از این کتاب‌های «خط مقدم» درباره زندگی شهید حسن تهرانی مقدم، «خورشید که غرق نمی‌شود»، روایتی داستانی از زندگی شهید محمد شمس و «سر بر خاک دهکده»، روایت‌هایش از سفر اربعین سال ۹۷ را نوشته بود؛ این بار سفرنامه متفاوتی را با عنوان «الی...» به رشته تحریر درآورده است.
ماجرای این کتاب سفر نویسنده به لبنان است و هدف از این سفر، آشنایی بیشتر او با یک خانواده فلسطینی بوده است. علاوه‌بر‌این غفارحدادی به نقاط دیگر لبنان نیز سفر کرده و مکان‌های مختلف لبنان از دریچه چشم میزبان فلسطینی را دیده و همین مسئله باعث شده تا سرتاسر سفرنامه بوی فلسطین بدهد.
آن‌ها ابتدا از بیروت در امتداد مدیترانه، به صیدا می‌روند و از میان جنگل و دشت‌های سرسبز به جنوب لبنان و مرزش با سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند و در پارکی به اسم ایران درباره وطنشان گفت‌وگو می‌کنند. در آسمان ملیتا غذا می‌خورند و وارد اردوگاه صبرا و شتیلا می‌شوند و جان سالم به در می‌برند.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به‌صورت حضوری از سالن ناشران عمومی، راهروی ۱۳، غرفه شهید کاظمی و یا به‌صورت مجازی به سامانه ketab.ir و manvaketab.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظرات