۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۷۳۴۸۷۰
مسکو:

زلنسکی یک رژیم نازی را با پیوند خونی با اسرائیل رهبری می‌کند

زلنسکی یک رژیم نازی را با پیوند خونی با اسرائیل رهبری می‌کند
سفارت روسیه در مصر با اشاره به حضور رئیس‌جمهور اوکراین در نشست اتحادیه عرب گفت که زلنسکی با پیوند خونی با رژیم صهیونیستی ریاست یک رژیم نازی را برعهده دارد.

 سفارت روسیه در مصر در پیامی که در صفحه توییتر منتشر کرده است، تصریح کرد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، یک رژیم نازی را با «پیوند خونی با اسرائیل» رهبری می‌کند.

روزنامه «تایمز اسرائیل» در این خصوص گزارش کرد، سفارتخانه روسیه در مصر با انتشار یک پیام توییتری با اشاره به حضور زلنسکی در نشست اتحادیه عرب در «جده» عربستان، نوشت: «رئیس‌جمهور رژیم نازی در کی‌یف پیوند خونی با اسرائیل دارد. او به یک رویداد سیاسی عربی آمد و نه تنها به طرز فجیعی درباره ریشه‌های درگیری دروغ گفت بلکه جرئت کرد موضع بی‌طرف اعراب را در این مورد محکوم کند».

زلنسکی در سخنرانی خود به زبان انگلیسی در اجلاس سران اتحادیه عرب، به نظر می‌رسد که به تاریخ آشفته تهاجم و اشغال جهان عرب استناد کرد و گفت که کشورهای آن‌ها درک خواهند کرد که اوکراین «هرگز تسلیم هیچ خارجی یا استعمارگر نخواهد شد. به همین دلیل ما می‌جنگیم».

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین در این نشست بار دیگر اتهام‌زنی به ایران در خصوص ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکرار کرد.

مسکو که از فوریه سال گذشته به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع از آن‌ها در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز رد، بارها گفته است که هدف این حمله مبارزه با نازی‌گری اوکراین است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه سال گذشته در اظهاراتی به ارتباط صهیونیست‌ها و نازی‌ها اشاره کرد و گفت که «هیتلر نیز خون یهودی داشته است و برخی از بدترین ضدیهودیان، یهودی هستند».

اظهارات سرگئی لاوروف واکنش تند «نفتالی بنت» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی را درآورد.

بنت در واکنش به این اظهارات تصریح کرد: «اظهارات لاوروف درباره تبار و ریشه هیتلر، بسیار خطرناک است و بیانگر حقیقت نیست. این اظهارات دروغهایی است که هدف از آن، سرزنش یهود است».

تنش‌ها بین رژیم صهونیستی و روسیه در حالی بر سر جنگ اوکراین افزایش یافت که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده بود که روسیه در حال ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین است که به دنبال آ« سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو احضار شد.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات