۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۷۳۴۹۴۳

موفقیت امام و اهالی محله در گره‌گشایی از مشکلات با راه اندازی مؤسسه خیریه

موفقیت امام و اهالی محله در گره‌گشایی از مشکلات با راه اندازی مؤسسه خیریه
حاج آقا عاشوری از زمره طلبه‌هایی است که تبلیغ عملی را برگزیده و با اقدامات خیرخواهانه خود و با دستگیری از مردم، نقش آفرینی در کف میدان داشت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حاج آقا عاشوری از زمره طلبه‌هایی است که تبلیغ عملی را برگزیده و با اقدامات خیرخواهانه خود و با دستگیری از مردم و نقش آفرینی در کف میدان سعی کرده مردم را نسبت به دین و لباسی که بر تن دارد خوش بین نماید.

او نه تنها خود را به‌واسطه لباسی که برتن کرده برتر از دیگران نمی‌بیند و به نوعی خود را تافته جدا بافته از مردم نمی‌داند، بلکه قرار گرفتن در کسوت روحانیت را فرصتی برای خدمت به خلق الله کرده است.

اهالی این محله هر ماه جهیزیه لازم برای زندگی یک زوج را تأمین می‌کنند

حجت الاسلام سعید عاشوری روحانی جوانی که متولد سال 1372 و اهل شهر اراک استان مرکزی است و اکنون در مسجد امام موسی کاظم(ع) این شهر به عنوان امام جماعت مشغول به فعالیت است.
او از سال 1400 به عنوان روحانی، فعالیت خود در منطقه تبلیغی کنونی را آغاز کرد و طی این مدت اقدامات ارزشمندی توسط او در این محله انجام گرفته است.

این طلبه فعال تا پیش از این نیز به عنوان مبلغ در مدارس و ارگان های نظامی فعالیت داشت و در واقع از سال 1393 فعالیت و تبلیغ خود را از مدارس آغاز کرد و شروع تبلیغ او در مساجد و در مناطق محروم نیز به سال 1395 برمی‌گردد.

مسجد کنونی او از مساجد نوساز و نیمه کاره است که حاج آقا عاشوری در این یک سال و نیم حضور خود در محله سعی کرده بنای داخلی مسجد را برای نمازگزاران فضاسازی کند و اقلام مورد نیاز مسجد از جمله سیستم صوتی و ... را نیز فراهم کرده است.

این امام جماعت پرتلاش همچنین سعی در ارتقاء کیفیت برنامه‌ها داشته و جذب جوانان را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

این طلبه تلاشگر طی مدت فعالیت خود، در جذب افراد به مسجد موفق عمل کرده و جمعیت چشمگیری را جذب برنامه‌های مسجد کرده است.

او برای دعوت از اهالی محله به مسجد، چندین برنامه با شکوه در سطح محله برگزار کرد و جشن‌هایی را ویژه نمازگزاران، نوجوانان و نونهالان در ماه ذی الحجه، عید غدیر و ولادت حضرت زهرا(س) کلید زد که حدود 150 کودک و نوجوان در این برنامه‌ها شرکت می‌کردند و برای خانواده‌ها نیز در فرهنگسرای منطقه جشن خانوادگی برگزار کرد و بدین شیوه سعی کرد میان مردم و مسجد پیوندی برقرار کند.

حجت الاسلام عاشوری علاوه بر این اقدامات، مسئول مؤسسه خیریه کریم آل طاها(ع) نیز می‌باشد؛ مؤسسه‌ای که در سال 1399 به عنوان برترین مؤسسه خیریه استان و در سال 1400 نیز جزو 5 خیریه برتر استان مرکزی انتخاب شد.
در این مؤسسه تقریبا ماهی یک سری جهیزیه به خانواده‌های کم بضاعت اعطا و کمک هزینه درمان بیماران و کمک هزینه خرید وسایل خانگی نیز به نیازمندان پرداخت می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
خداوند به ایشان و کارهاشون برکت بده
0
0