۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۷۳۴۹۵۴

دیدار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تولیت آستان رضوی

دیدار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تولیت آستان رضوی
حجت الاسلام والمسلمین موسی پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین موسی پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد که در ابتدای این جلسه نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تجلیل از شخصیت اخلاقی، فرهنگی و اجرایی حجت الاسلام والمسلمین مروی و تشریح عملکرد مثبت و رضایت و اعتماد مقام معظم رهبری به وی، توفیق خدمت در مضجع نورانی آستان ملکوتی ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (علیهما آلاف التحیة و الثناء)  را عنایتی الهی و مایه مباهات و افتخار دانست.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور با اشاره به پیشینه و نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ وظیفه این شورا را سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، ساماندهی، نظارت و راهبری برنامه‌های سیاسی مذهبی و انقلابی، بزرگداشت ایام الله و زمینه‌سازی برای حضور مردم در مقاطع حساس و خطیر و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: سالانه هزاران برنامه خرد و کلان فرهنگی_تبلیغی و اجتماعات محلی،  منطقه‌ای و ملی توسط این نهاد مردمی با همکاری دستگاه‌های عضو  و تشکل‌های مردم نهاد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: ابر تهاجم و توطئه بین‌المللی سال ۱۴۰۱ که دشمن به خیال خام خود در پی ضربه آخر بود با حضور حماسی و پرشور و عظیم مردم هوشیار و بصیر خنثی شد و نقش اول را در این مقابله جهانی مردم داشتند.

دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تولیت آستان رضوی

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی رویکردهای جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را تأثیرگذار و موثر دانست و افزود: باتوجه به شناختی که از حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور دارم و تجربه و لیاقت ایشان؛ بی‌شک حضورشان در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منشأ خدمات ارزنده و ماندگاری است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ابعاد شخصیتی امامین انقلاب، افزود: نقش و اهمیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مناسبت‌ها محسوس بوده و بسترسازی موثر برای حماسه باشکوه مردم در مناسبت‌های مختلف است.

وی افزود: مردمی‌سازی مناسبت‌ها بسیار مهم است که در دوران جدید شاهد برداشته شدن گام‌های جدی هستیم و نقش آفرینی مردم باید هر چه بیشتر افزایش یابد.

تولیت محترم آستان قدس ادامه داد: ما میراث‌داران ایثارگری‌های بزرگانی همچون امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها و چهره‌هایی مانند شهید بهشتی، شهید مطهری و شهدای محراب هستیم که باید با جهاد تبیین به ابعاد شخصیتی این بزرگان پرداخته شود و در قالب برنامه‌های متنوع و جذاب جامعه هدف به‌خصوص نسل جوان با آن‌ها آشنا شوند و در الگویابی از این اسوه‌های انقلابی درس‌آموزی نمایند. متأسفانه عده‌ای در صدد هستند تا سیره، منش، عرفان، سیروسلوک و آثار اخلاقی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به فراموشی سپرده شود که می‌بایست بیش از گذشته به آن پرداخته شود.

دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تولیت آستان رضوی

وی با اشاره به حادثه تروریستی بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی که منجر به شهادت شهید بهشتی در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ شد و همچنین قیام خونین هفدهم شهریور، عنوان کرد: حادثه غم‌انگیز هفت‌تیر که منجر به شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان شد، موضوع بسیار با اهمیتی است که باید به‌طور شایسته به آن پرداخته شود، گرامی‌داشت یاد شهدای این حواث تلخ باید با آشنایی و بالا بردن شناخت مردم نسبت به آن و همچنین بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و خلاقانه برگزار شود تا برای نسل‌های جدید به درستی تبیین گردد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ابعاد مختلف شخصیت شهید بهشتی و یاران ایشان و قدرت انقلاب برای ایستادگی در برابر این حوادث و توطئه‌ها مورد توجه قرار گیرد و برای جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه مردمی برگزاری کردن مراسم و مناسبت‌های ملی و انقلابی بسیار ارزشمند و همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی انقلابی است که گام‌های موثری را در این خصوص برداشته و همواره مورد تأیید رهبر انقلاب و در صراط مستقیم انقلاب اسلامی بوده است.

دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تولیت آستان رضوی

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ما امروز نیازمند به تشریح ابعاد فرهنگ اسلام و ابعاد انقلاب اسلامی هستیم. نیازمند شهید مطهری­‌ها، کتاب­‌ها و آثار او به عنوان بزرگ­ترین مرجع برای مراجعه به افکار و اندیشه او برای فهم فرهنگ اسلام و راه صحیح انقلاب اسلامی‌مان هستیم. شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری یک سرمایة بزرگ برای جامعه دیروز، امروز و نیز فردای ما خواهد بود و ما باید از این سرمایه‌­ها به عنوان سرمایه­‌های بزرگ برای عدم انحراف نسل جوان انقلابی و فداکار برای پیشرفت کشور به خوبی استفاده کنیم.

ارسال نظرات