۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۷۳۴۹۶۴
رئیس مجلس شورای اسلامی:

خلاقیت در ظرفیت‌سازی بسترهای نظارتی مهمترین وجوه تمایز این دوره مجلس است

خلاقیت در ظرفیت‌سازی بسترهای نظارتی مهمترین وجوه تمایز این دوره مجلس است
قالیباف خلاقیت در ظرفیت‌سازی بسترهای نظارتی را وجه تمایز این دوره مجلس خواند و تصریح کرد که در این دوره ابزارهای نظارتی همچون سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص به پشتوانه نظارت میدانی و ستادی به کار گرفته شده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سوم خرداد) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان گزارشی از عملکرد مجلس یازدهم، «ایجاد نقشه راه برای اولویت‌بندی در قانون‌گذاری» را از مهمترین وجوه تمایز این دوره مجلس برشمرد.

بسته تحول قوانین اقتصادی برای اصلاح نظام بانکی؛ تصویب قوانین در حوزه‌هایی نظیر مالیات، مسکن، خودرو، بیمه، شفافیت، کشاورزی و تولید؛ قانون رتبه‌بندی معلمان، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح اصلاح قانون انتخابات، تصویب کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان، طرح نظام‌بخشی به فضای مجازی و تصویب دو فوریت لایحه حجاب و عفاف از جمله کارنامه تقنینی یا موضوعات در دست بررسی مجلس یازدهم بود که قالیباف درباره آنها توضیح داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، «خلاقیت در ظرفیت‌سازی بسترهای نظارتی» را وجه دیگر تمایز این دوره مجلس خواند و افزود: در این دوره، ابزارهای نظارتی همچون «سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص» به پشتوانه نظارت میدانی و ستادی و همچنین ناظر بر حل مسائل عینی مردم به کار گرفته شده است.

کنش فعالانه در عرصه دیپلماسی و مقابله حقوقی با تهدیدات خارجی، تلاش برای اصلاح ساختار بودجه با ایجاد سامانه هوشمند بودجه‌ریزی و نظارت جدی بر شرکت‌های دولتی دیگر نکاتی بود که رئیس مجلس به آنها اشاره کرد.

ارسال نظرات