۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۳۵۰۴۱
حجت الاسلام و المسلمین کیوانی مطرح کرد؛

معنویت در جبهه ها، ثمره نفس قدسی امام راحل

معنویت در جبهه ها، ثمره نفس قدسی امام راحل
مدیر مرکز تخصصی امام خامنه ای گفت : در هر پیروزی که در جنگ به‌ وجود می‌آمد امام می‌فرمودند: «کار خدا بود»، «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»، «مهران را هم خدا آزاد کرد.» امام در همه‌ی مسائل فقط می‌فرمودند: «خدا».

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله کیوانی در سلسله نشست های بازخوانی اندیشه های امام خمینی (ره) در مرکز تخصصی امام خامنه ای گفت: امام جوّی ایجاد کرده‌ بودند که در کل جبهه معنویت ارزش بود؛ یکی از راز و رمز‌های ۸ سال دفاع مقدس ذکر و یاد خدا بود، ذکر خدا به رزمندگان قوت قلب می‌داد.

وی افزود: اگر انسان در خط مبارزه به مقام ذاکر بودن و شاکر بودن برسد، کار مبارزه تمام است؛ این چنین است که سیاست ما عین دیانت و معنویت و سبک زندگی ماست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش کلیدی و محوری معنویت در بستر جهاد در راه خدا تصریح کرد: خارج از ادعیه اهل‌بیت علیهم‌ السلام و همراه با معنویت نباید به دنبال شیوه مبارزه باشیم. شهید حاج سید کمال فاضلی در آموزش قبل از عملیات به رزمندگان می‌گفت از نظر فیزیکی آماده‌ شده‌اید ولی از نظر معنوی هنوز آماده نیستید.

وی عنصر معنویت را به عنوان عامل اصلی پیروزی در صحنه نبرد مطرح کرد و گفت: در جبهه گاهی تعجب می‌کردیم کماندوهای عراقی اینقدر ورزیده بودند، از روی کانال و سیم‌خاردار می‌پریدند اما شکست می‌خوردند و بسیجی‌ها پیروز می‌شدند؛ این پیروزی به‌ خاطر توجه به قدرت خدا بود.

مدیر مرکز تخصصی امام خامنه ای معنویت جبهه ها را برخاسته ار روح و نفَس قدسی حضرت امام خمینی دانست و عنوان کرد: حضرت امام این ذاکر بودن را ایجاد کرده‌ بود. در هر پیروزی که در جنگ به‌وجود می‌آمد امام می‌فرمودند: «کار خدا بود»، «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»، «مهران را هم خدا آزاد کرد.» امام در همه‌ی مسائل فقط می‌فرمودند: «خدا».

وی در ادامه گفت: امام جوّی ایجاد کرده‌ بودند که در کل جبهه معنویت ارزش بود. در سنگرها قرآن و مفاتیح حاکمیت می‌کرد. واقعا آن‌هایی که در مناجات شبانه و نماز شب محکم‌تر بودند در مبارزه هم قوی‌تر بودند.

استاد سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در پایان معنویت را رکن اصلی هر حرکت مجاهدانه و شرط اثر گذاری آن دانست و گفت: در هم‌تنیدگی و تأثیر معنویت در مبارزه را در جنگ دیدیم و تحقق پیدا کرد؛ برای همین در بقیه‌ی مسائل هم از این نظریه کوتاه نمی‌آییم.

ارسال نظرات