۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۳۵۰۴۷
آیت الله حسینی بوشهری:

مهار تورم جهت گیری نظام است و همه باید به آن توجه کنند

مهار تورم جهت گیری نظام است و همه باید به آن توجه کنند
امام جمعه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس این بیانات را منشور نمایندگی عنوان و بر توجه همه مسؤولین به شعار سال تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلای قدس برگزار شد، به اشاره به دهه کرامت اظهار داشت: یاد اهل بیت را نباید محصور به ایام ولادت یا شهادت آنها کرد اما مردم به خوبی ارادت خود را نشان دادند و رسم شیعه بودن را به جا آوردند.

وی از متولیان بقاع متبرکه درخواست کرد که بهترین برنامه ریزی ها نسبت به ایام فرخنده و مبارک صورت بگیرد تا در مواردی که جامعه دچار فاصله از دین می شود آن را در مسیر هدایت الهی قرار دهد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آزادسازی خرمشهر را حادثه ای بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: نقشه هایی که در عملیات خرمشهر به کار گرفته شد قابلیت تدریس در دانشگاه های نظامی دنیا را دارد با این تفاوت که به عملیاتی با استعانت از خداوند باید پرداخت.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس آن را نشانه اشراف دقیق رهبری نسبت به نیازهای کشور و قوای سه گانه دانست و اظهار داشت: هر نماینده ای قبل از ورود به مجلس باید یک نسخه از بیانات رهبری را به عنوان یک منشور در دست داشته باشد. نمایندگان نباید سلیقه ای برخورد کنند بلکه باید به اسناد بالادستی اشراف داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با شمارش نکات بیانات رهبر معظم انقلاب، قانونگذاری را مستلزم مطالعات عمیق دانست و گفت: قوانین باید برای امروز قابلیت اجرا را داشته باشند و مبانی و منابع ما اجازه اجرای آن را بدهد نه اینکه قانونی تصویب شود که تکلیف زیرساخت های اجرایی اش معلوم نباشد.

وی همه ارکان و دستگاه های نظام اسلامی را یک پیکر دانست و تصریح کرد: نظارت بر اجرای قوانین بسیار مهم است و از وظایف مجلس شورای اسلامی بوده که از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند اما باید بدانیم که نظارت سبب ضربه یک دستگاه نظام اسلامی به دستگاه دیگر نشود.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه عده‌ای بی توجه به شعار سال هستند افزود: شعار سال در حقیقت جهت گیری نظام است و اگر نمی‌توانید با تورم مقابله کنید حداقل آن را مهار کنید.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به سفر رئیس جمهور به اندونزی در خصوص به کارگیری از ظرفیت سفرهای دیپلماتیک در راستای ارتقای جایگاه نظام اسلامی تشکر کرد.

ارسال نظرات