۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۳۵۱۱۸
آیت الله اعرافی عنوان کرد؛

ورود حوزه به ۵۰ موضوع علمی/ لزوم کنشگری حوزه در عرصه‌های مختلف

ورود حوزه به ۵۰ موضوع علمی/ لزوم کنشگری حوزه در عرصه‌های مختلف
آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه در عرصه‌های بسیاری حرفی برای گفتن دارد، گفت: حوزه باید کنشگر باشد و تاکنون در بیش از ۵۰ موضوع ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار حجت الاسلام احمدعلی یوسفی رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه اعتقاد ما مبنی بر کنشگری حوزه است، گفت: حوزه باید کنشگر باشد و تاکنون در بیش از ۵۰ موضوع ورود کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه در عرصه‌های بسیاری حرفی برای گفتن دارد، عنوان کرد: این موضوع در نهایت منجر به بالندگی نظام و حوزه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه کنشگر یک راهبرد کلی است، خاطرنشان کرد: باید به دنبال اقدامات ایجابی باشیم و این اتفاق در موضوعات مختلف باید محقق شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه تعامل با مجموعه‌ها و درک واقعیت‌ها دو موضوع مهم و ضروری است و با اشاره به اینکه مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه باید به قوانین کشور نیز ورود خوبی داشته باشد، یادآور شد: اگر اطلاعات لازم نسبت به این قوانین وجود داشته باشد می‌توانیم به نقشه عملیاتی دست پیدا کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نسل جدید حوزه نسل همراهی هستند، ابراز کرد: باید از اساتید، بزرگان و نسل‌های مختلف حوزه در برنامه‌های مطالعاتی استفاده شود.

حجت الاسلام احمدعلی یوسفی رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه نیز در این دیدار اظهار کرد: این مرکز برای بانک، بورس، مسکن، خودرو، دلار زدایی، جلوگیری از کاهش پول ملی، اقتصاد دانش بنیان و ... الگوی عملیاتی و... ایده روشنی دارد.

وی مطرح کرد: همچنین برنامه‌ای تحت عنوان جهاد تبیین اقتصاد مقاومتی را نیز در دستورکار داریم.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه با بیان اینکه به دنبال رعایت تمام ملاحظات هستیم، عنوان کرد: امیدواریم در این مسیر با بهره‌مندی از رهنمودهای مدیر حوزه‌های علمیه به دستاوردهای مؤثری برسیم.

ارسال نظرات