۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۳۵۱۷۷
آیت الله کریمی جهرمی:

الگوسازی از حضرت معصومه راهکاری برای رفع خلأهای اخلاقی در جامعه است

الگوسازی از حضرت معصومه راهکاری برای رفع خلأهای اخلاقی در جامعه است
آیت الله کریمی جهرمی گفت: باید با استفاده از ظرفیت اجتماعات معنوی در جامعه تحول ایجاد و مردم را با حقیقت حضرت معصومه (س) و مکتب و اخلاق فاضله ایشان آشنا کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت به همراه مدیران بخش های مختلف فرهنگی حرم مطهر و پرچم متبرک آستان مقدس بانوی کرامت به مناسبت دهه کرامت شب گذشته به دیدار آیت الله علی کریمی جهرمی رفتند.

آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به اهمیت شهر مقدس قم و وجود مرقد مطهر بانوی کرامت خاندان اهل بیت(ع) در این شهر گفت: اینکه خانمی به این اندازه مقامات علمی و معنوی داشته باشد که در دل‌های جوامع مختلف نفوذ کند بر اهمیت شهر قم افزوده است.

وی با بیان اینکه کمتر شهری است که در لسان ائمه معصومین(ع) از آن تعریف و تمجید شده باشد، افزود: در کلام معصومین(ع) آمده است که این شهر را حرم اهل بیت(ع) نامیده اند و برای آن ارزش فوق العاده ای قائل بودند و از این رو است که علمای بزرگ و تراز اول شیعه در ادوار مختلف علاقه خاصی به این مرکز مقدس اسلامی و پایگاه نفوذ معنویت در دل‌ها داشتند.

الگوسازی از حضرت معصومه(س) راهکاری برای رفع خلا‌های اخلاقی در جامعه است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه علمای بزرگی شهر و دیار خود را رها کردند و به شهر مقدس قم آمدن تا از معنویت این شهر برای رشد خود و هدایت مردم استفاده کنند، گفت: در زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها آمده است که برای ایشان شأنی از شئون والای عالم هستی است و هرچه درباره این جمله اندیشه کنیم به هدف آن پی نمی بریم.

وی ابراز کرد: عالی ترین چیزی که این شهر را ممتاز کرده که در میان شهرهای اسلامی و غیراسلامی قداست پیدا کرده است واقع شدن مرقد پاک و مطهر بانویی از خاندان اهل بیت(ع) است که جایگزین مرقد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شده است.

آیت الله کریمی جهرمی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها مجمع انوار الهی است، گفت: به خاطر این کمالات است که سه امام معصوم راجع به حضرت معصومه سلام الله علیها سخن گفته اند و شیعیان را برای زیارت این بانوی معظمه ترغیب کرده اند.

الگوسازی از حضرت معصومه(س) راهکاری برای رفع خلا‌های اخلاقی در جامعه است

وی با اشاره به امدادهای غیبی حضرت معصومه سلام الله علیها برای افرادی که دست به دامان این حضرت شده اند، گفت: شما خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تاج افتخار خادمی بر سرتان است و افرادی که بصیرت دارند می توانند این خطوط نورانی را از چهره شما بخوانند و این تکلیف و مسئولیت شما را بالا برده است تا این امانت را خوب حفظ کنید.

استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر اینکه باید از میراث حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ابعاد فرهنگی، تاریخی، معنوی، علمی و دیگر جنبه ها به خوبی صیانت و حفاظت شود، افزود: افرادی که در جوار حضرت معصومه سلام الله علیها هستند باید از نظر اخلاق، منش و عبادات فاطمی باشند تا با مشاهده آنها ایمان و اعتقاد مردم باقی بماند و با اعتقاد خالص و راسخ از این شهر خارج شوند.

وی با بیان اینکه در جامعه ما گاهی خلأ اخلاقی پدیدار می شود، گفت: باید با استفاده از ظرفیت اجتماعات معنوی می‌توان در جامعه تحول ایجاد کرد و مردم را با حقیقت حضرت معصومه سلام الله علیها و مکتب و اخلاق فاضله ایشان آشنا کرد تا بدی‌ها از جامعه ما رخت بربندد.

الگوسازی از حضرت معصومه(س) راهکاری برای رفع خلا‌های اخلاقی در جامعه است

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام احمدی به تشریح فعالیت های فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت پرداخت و مدیران بخش های روابط عمومی و تبلیغات، مرکز آفرینشهای فرهنگی و هنری، مدیریت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد و مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) گزارشی از فعالیت های خود ارائه کردند.

در پایان نیز متبرکات فاطمی به رسم تقدیر و تکریم، به آیت الله کریمی جهرمی اهدا شد.

ارسال نظرات