۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۷۳۵۲۰۷

گلایه امام جمعه مهریز از اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد

گلایه امام جمعه مهریز از اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد
امام جمعه مهریز تأکید کرد که متأسفانه اداره تبلیغات اسلامی مهریز، انسجام مناسبی نداشته و در حال حاضر، مسئولی برای آن وجود ندارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در جلسه طلاب و فضلای مهریزی مقیم قم که در مجتمع دارالولایه قم برگزار شد، اظهار داشت: از سال 1396 که به عنوان امام جمعه مهریز منصوب شدم، تلاش کردیم فعالیت های مناسبی در این شهرستان که معروف به قناعت، عبادت، معنویت، دیانت، امانت و ... است، داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم شأن استان یزد و شهرستان مهریز را حفظ نماییم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر، 24 طلبه در مدرسه علمیه مهریز در سطح یک مشغول به تحصیل هستند که البته به این تعداد قانع نیستیم و از شما عزیزان نیز خواهانیم برای جذب طلاب جدیدالورود کمک نمایید.

امام جمعه مهریز خاطرنشان ساخت: مهریز دارای مدرسه علمیه خوبی است که دارای 10 هزار متر زمین بوده و هم اکنون در حال ساخت بخش جدیدی برای این مدرسه علمیه نیز هستیم و ظرفیت تحصیل 200 طلبه در این مدرسه وجود دارد.

سخنران این جلسه بیان داشت: همچنین مجوز مدرسه معارف برای مهریز صادر شده تا ان شاءالله بتوانیم از خروجی های این مدرسه برای حوزه علمیه، طلبه جذب نماییم.

حجت الاسلام محی الدینی اظهار داشت: 35 هزار نفر، جمعیت شهری مهریز است و بحمدالله یکی از نماز جمعه های خوب استان یزد در مهریز برگزار می شود و استقبال مناسبی صورت می پذیرد.

وی ابراز داشت: بحمدالله مهریز دارای مردمی ولایتمدار، انقلابی، پایبند به مسائل دینی و ارزشی و ... بوده و استقبال مناسبی از مناسبت های دینی و ملی دارند که جای تقدیر دارد.

امام جمعه مهریز خاطرنشان ساخت: در حال حاضر، زمین برای ساخت مصلی در اختیار داریم؛ اما شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اجازه ساخت مصلای جدید به هیچ شهرستانی را نمی دهد و شهرستان هایی که مصلی ندارند، باید در مساجد جامع آن شهر، نماز جمعه را اقامه نمایند.

سخنران این جلسه بیان داشت: اداره تبلیغات، قلب تپنده فرهنگی هر شهرستان است و متأسفانه اداره تبلیغات اسلامی مهریز، انسجام مناسبی نداشته و در حال حاضر، مسئولی برای آن وجود ندارد و پیگیری های زیادی انجام دادیم؛ ولی به نتیجه نرسیده است.

حجت الاسلام محی الدینی اظهار داشت: هماهنگی مساجد شهرستان با اداره تبلیغات اسلامی است و قریب به 7 ماه است که اداره تبلیغات مهریز، متولی ندارد و فقط با سرپرست می گذراند که سرپرست هم اختیار خاصی ندارد.

وی ابراز داشت: ارتباط با مردم از اولویت های اصلی ماست و به همین دلیل، دو دفتر در سطح شهرستان داریم تا بتوانیم مشکل مردم را حل نماییم.

امام جمعه مهریز خاطرنشان ساخت: هر سه شنبه در مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا کرده و با دانش آموزان ارتباط داریم و در کنار برگزاری نماز جماعت، با دانش آموزان نشست داریم و صحبت می کنیم.
سخنران این جلسه بیان داشت: ائمه جمعه در کنار دولت بوده و پشتیبانی می کنیم؛ اما منتقد گرانی و معیشت مردم هستیم و در نماز جمعه تذکر می دهیم.

حجت الاسلام محی الدینی اظهار داشت: با توجه به معضلات فرهنگی که امروز در کشور شاهد هستیم، نیازمند فعالیت های فرهنگی در سطح شهرستان هستیم و اگر عرصه را خالی کنیم، دیگران آن را به دست می گیرند.

همچنین در این جلسه، آیت الله محمدی احمدآبادی از اساتید اخلاق نیز به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: در سال های انقلاب، خدمت امام خمینی (ره) رسیدم و ایشان بیان کردند: «انسان باید مفید برای مردم باشد و سعی کنید مفید مردم باشید»؛ این جمله هیچ زمان کهنه نخواهد شد و باید تلاش کنیم برای مردم مفید باشیم.

وی ابراز داشت: روحانیت باید به نحوی فعالیت کند که امید مردم بیشتر شده و محبت آنان افزایش پیدا کند؛ روحانیت باید خود را باور داشته و باید بدانیم عضو مؤثری در اجتماع و دنیا هستیم.

این استاد اخلاق خاطرنشان ساخت: روحانیت تکلیف دارد و نسبت به این تکلیف خود بازخواست شده و مورد سؤال واقع خواهد شد؛ پس از خدای متعال بخواهیم که ما را به راه راست هدایت نماید.

سخنران این جلسه بیان داشت: طلبه، دعوت شده به این مسیر است و باید خدمتگزار مردم بود و برای آنان قدم برداشت و جامعه را به سمت خدا رهنمون نمود.

آیت الله محمدی احمدآبادی اظهار داشت: ما حتی برای دعا کردن هم فقط اکتفا به افراد خاص نکنیم؛ بلکه باید تمام مردم دنیا را مدنظر داشت و برای همه دعا کرد؛ همچنین لعن افراد مناسب نیست و باید برای هدایت افراد دعا کرد.

این استاد اخلاق در پایان ابراز داشت: یکی از مسائلی که در روایات، سفارش به آن شدیم، مسئله تقواست؛ همچنین قناعت نیز از دیگر توصیه هاست و باید به این مسائل اهمیت داد.

حجت الاسلام دهقان، نماینده طلاب و فضلای مهریز نیز در این جلسه به بیان گزارشی از فعالیت ها از جمله راه اندازی گروه تبلیغی، دیدار با علما، برنامه ریزی برای فعالیت های تبلیغی و برگزاری دوره های آموزشی پرداخت.

ارسال نظرات