۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۳۵۲۶۲
آیت الله حسینی بوشهری:

رعایت فضیلت های اخلاقی در جامعه از آداب منتظران ظهور است

رعایت فضیلت های اخلاقی در جامعه از آداب منتظران ظهور است
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با بیان اهمیت انتظار و منتظر بودن، آمادگی برای ظهور و رعایت فضیلت های اخلاقی در جامعه را از جمله آداب منتظران ظهور دانست و توجه منتظران بر آداب انتظار را امری لازم و ضروری در جهت انتظار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرويس سياسي خبرگزاري رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اختتامیه جشنواره ملی فرهنگ مهدویت که صبح امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به روایتی از معصومان(ع) درباره اهمیت انتظار و منتظر بودن اظهار داشت: ما باید همانند سرباز همیشه آماده برای ظهور و منتظر صدور فرمان از سوی فرمانده باشیم.

وی در ادامه افزود: دنیا در حالت انتظار است که روزی امام زمان (عج) با صدای «انا المهدی» بر دیوار کعبه تکیه کنند و ارائه مهدویت در قالب شعر و سایر قالب‌های هنری حق سخن را به زیبایی ارائه می‌کند و این گام جدی برای جذب جوانان به جشنواره مهدویت است و باید بیش از پیش این مسیر را ادامه دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود به تشریح روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که می‌فرماید «لَوْ أَدْرَکْتُهُ لَخَدَمْتُهُ أَیامَ حَیاتِی» اگر عمر من پایدار بماند تا روزی که منجی ظهور کند با تمام وجود به او خدمت می‌کنم» بیان داشت: این بیانات نشانگر اهمیت ظهور و اهمیت خدمت به امام زمان(عج) را می رساند که باید مورد توجه منتظران قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: در روایتی دیگر امام صادق (ع) می‌فرماید «مَنْ سَرَّهُ اَنْ یَکُونَ مِنْ اَصْحابِ الْقائِمِ فَلْیَنْتَظِرْ، وَ لْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الاخلاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ: کسی که مایل است جزو یاران حضرت مهدی (عج) قرار گیرد، باید منتظر باشد و اعمال و رفتارش درحال انتظار با تقوا و اخلاق نیکو توأم شود.» فرد منتظر باید در راستای ادب انتظار نکاتی را رعایت کند که «چشم به راه برای آینده روشن داشتن» یکی از این آداب است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: شخص منتظر باید اخلاق نیکو را ضمیمه انتظار کند و بالاترین ادب انتظار، امید به ظهور است و اگر کسی می‌خواهد از اصحاب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد باید چشم به راه آینده روشن و امیدبخش باشد و دوری از زشتی را معیار خود قرار دهد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خوش برخورد بودن و با مردم به زیبایی رفتار کردن را یکی دیگر از آداب منتظران دانست و اظهار داشت: کسی که امام زمان (عج) را باور دارد و محور زندگی‌اش امام است باید با مردم به زیبایی رفتار کند و آن چه امام زمان در دوران غیبت از منتظران می خواهد رعایت فضیلت های اخلاقی در جامعه و در برخورد با مردم است.

ارسال نظرات