۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۳۵۳۷۶
آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد؛

لزوم اقدام قرارگاهی در مسائل اقتصادی و استان‌ها

لزوم اقدام قرارگاهی در مسائل اقتصادی و استان‌ها
معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به همراه نماینده دولت در البرز و جمعی از مسئولین استانی با آیت‌الله حسینی همدانی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به همراه مجتبی عبداللهی نماینده عالی دولت در البرز و جمعی از مسئولین استانی پیش از ظهر سه‌شنبه با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این دیدار با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ به نام «مهار تورم، رشد تولید»، بیان داشت: باید اثرات این مهار تورم در سفره مردم جامعه خود را نشان دهد.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم و اهمیت امیدآفرینی در جامعه، اظهار داشت: یکی از اقدامات امیدآفرین دولت که می‌تواند نتایج خوبی را نیز در بر داشته باشد همین مهار تورم و اثرگذاری آن بر رنگین‌تر شدن سفره مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به سفر استانی ریاست محترم جمهوری به البرز، اذعان داشت: این سفر رئیس محترم جمهور به البرز مصوبات بسیار خوبی را به همراه داشت که باید تا حصول نتیجه کامل آن‌ها را پیگیری کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به میزان بالای درآمدهای استانی البرز، گفت: متأسفانه بااینکه البرز سهم بسیار بالایی در درآمد بین سایر استان‌های کشور دارد اما میزان بودجه اختصاص‌یافته به این استان تناسبی با این میزان درآمد ندارد.

وی در بخش دیگری به عدم اختصاص کامل بودجه استان شدن البرز انتقاد کرد و یادآور شد: متأسفانه بعد از استان شدن البرز بودجه ملی ویژه این استان به‌طور کامل تخصیص نشد و این باعث عقب‌ماندگی البرز در بعضی زیرساخت‌ها شد.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری به ‌نظام مسائل گسترده البرز در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: البرز نیازمند نگاه ویژه مسئولان کشوری است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری به پروژه‌های ملی عمرانی استان اشاره کرد و یادآور شد: دولت باید سهم بیشتری را در جهت تکمیل این پروژه‌های ملی به استان تخصیص دهد و بیشتر بار مالی این پروژه‌ها به دوش استان نباشد.

وی در بخش دیگری به کشاورزی استان اشاره کرد و تصریح کرد: استان البرز در شهرستان‌های ساوجبلاغ، چهارباغ و نظرآباد دارای پتانسیل‌های ویژه کشاورزی است که با بی‌توجهی بافت کشاورزی این مناطق به‌مرور از بین رفته و در حال صنعتی شدن است که اقدام ویژه مسئولین در جهت جلوگیری از این امر ضروری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه به لزوم اقدام قرارگاهی در مسائل اقتصادی برای مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و گفت: خوب است قرارگاه اقتصادی در استان‌های کشور تشکیل شود تا کلیه امور اقتصادی هر استان ذیل این قرارگاه با انسجام و هدفمند انجام شود.

در ابتدای این دیدار محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مجتبی عبداللهی نماینده عالی دولت در البرز به ارائه گزارش فعالیت‌ها و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداختند.

در پایان این دیدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز اقامه شد.

ارسال نظرات