۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۳۵۴۳۰
آیت الله اراکی:

امامزادگان حلقه پیوند مردم و اهل بیت هستند

امامزادگان حلقه پیوند مردم و اهل بیت هستند
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از گذشت هزار و ۴۰۰ سال روز به روز پیوند ما با اهل بیت (ع) عمیق‌تر می‌شود و امامزادگان حلقه پیوند با خاندان عصمت و طهارت هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی در آئین بزرگداشت امامزادگان که در آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع) مشهد میقان برگزار شد با تاکید بر جایگاه ویژه امام زادگان گفت: در طول تاریخ اسلام، شناخت امام و پیوند با خاندان پیامبر از منزلت ویژه ای برخوردار بوده؛ به گونه‌ای که دوستی و پیوند با فرزندان و دوستان ایشان مورد عنایت مردم بوده است و در روایات وارده، همواره به زیارت ایشان تأکید فراوان شده است.

وی افزود: زیارت، نشان دهنده شوق درونی انسان و نشانی از محبت و تعلق خاطر او است و از طرفی با توجه به در دسترس نبودن قبور ائمه برای برخی افراد و منتسب بودن امامزادگان به اهل بیت (ع) و در نتیجه احترام خاص شیعیان به ایشان در طول تاریخ، این بقاع متبرک علاوه بر نقش و تأثیر مذهبی، می‌توانند خود در اشاعه فرهنگ و سیره علوی تأثیرگذار باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علما زحمات بسیاری را برای شکل گیری جامعه اسلامی متحمل شده‌اند، تصریح کرد: پایه گذاری فرهنگ عمومی زیارت، یکی از عادت‌هایی است که علمای شیعی برای به ثمر رساندن آن زحمات زیادی را متحمل شده‌اند که با نمایان شدن تأثیر شگرف زیارت در بهبود وضعیت‌های روحی و روانی و مناسبت‌های اجتماعی افراد جامعه، لزوم توجه جدی به زیارت را به عنوان یکی از مهمترین عناصر فرهنگ ساز، ایجاب می‌کند.

وی به جایگاه والای امامزادگان در میان مردم اشاره کرد و گفت: مردم در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی، لحظه‌های شاد و غمگین خود به امامزادگان مراجعه می‌کنند و این اماکن مقدس پیوند اهل بیت (ع) و مردم محسوب می‌شوند.

آیت الله اراکی بیان کرد: اهل بیت (ع) به مانند چشمه‌های جوشانی هستند که سرشاخه‌های این چشمه‌ها در دل‌ها و خانه‌هایی که محبت اهل بیت در دل‌های آنان وجود دارد جاری است.

وی امامزادگان را خانه انبیا و اوصیا معرفی کرد و افزود: بعد از گذشت هزار و ۴۰۰ سال روز به روز پیوند ما با اهل بیت (ع) عمیق‌تر می‌شود و امامزادگان حلقه پیوند با خاندان عصمت و طهارت هستند.

ارسال نظرات