۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۷
کد خبر: ۷۳۵۵۱۵
مو به مو؛

حجت الاسلام روحانی: سکوت در برابر تحریف امام راحل، خیانت است

حجت الاسلام روحانی: سکوت در برابر تحریف امام راحل، خیانت است
حجت الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی در همایش «تحریف ظالمانه» تحریف جریان حق را یکی از تلاش های دشمنان معرفی کرد و افزود: هر گروهی که نتوانست جریان حق را شکست دهد آن را تحریف می کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی مدیر مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی پنجشنبه شب در سخنانی که به صورت تصویری و ضبط شده در همایش تحریف ظالمانه در مجتمع نور برگزار شد، پس از تبریک میلاد امام رضا علیه السلام از حاضرین به دلیل ناتوانی از حضور در این جمع عذرخواهی کرد.

وی با اشاره به راست قامتانی که در راه دفاع از مذهب و ملیت قدم برداشتند، اظهار داشت: در برابر این مجاهدین همیشه افرادی کوته نظر و سودجو تلاش داشتند که این حرکات را متوقف کنند و زمانی که نمی توانستند آن حرکت موفق را بشکنند به تحریف جریان اصیل می پرداختند تا جلوی ثمردهی جریان حق را بگیرند.

مدیر مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی با اشاره به داستان حضرت موسی و پیروزی بر فرعونیان اظهار داشت: پس از اینکه تلاش های دشمنان حضرت موسی ثمره ای نداشت جریانی مردم را به گوساله پرستی سوق داد تا خداپرستی را تحریف کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با نقل داستانی از تاریخ اسلامی اظهار داشت: امیال معاویه اقتضا می کرد که حضرت علی شکست بخورد اما وقتی نتوانستند شکست را به امیرمؤمنان تحمیل کنند قرآن را بر سر نیزه کردند تا تحریف ایجاد کنند؛ این شیوه همیشگی دشمنان راه حق است که با تحریف و تخریب سعی می کنند راه مردان الهی را به بن بست بکشانند.

وی با نام بردن از سیدجمال الدین اسدآبادی او را 50 سال جلوتر از زمانه خود معرفی کرد و اظهار داشت: مرحوم سیدجمال صدای پای استعمار و استکبار را می شنید و تلاش داشت دولت ها و ملت های اسلامی را بیدار کند تا در مقابل دشمن ایستادگی کنند اما دشمن برای متوقف کردن حرکت او بیش از 70 تهمت به او زده و حتی بی نمازی را به او نسبت داده است.

مدیر مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی با اشاره به ضدانگلیسی بودن آیت الله کاشانی اظهار داشت: شیخ فضل الله نوری که آزادی خواه بزرگی بود به استبداد و مرحوم کاشانی نیز به عامل انگلیس بودن متهم شدند.

وی با اشاره به شخصیت بزرگ حضرت امام خمینی اظهار داشت: لیبرال ها در زمان نهضت معتقد بودند آخوندها به علتی ناتوانی در سیاست ورزی به هر حرکت سیاسی علیه شاه دست بزنند به شکست می انجامد، از این رو وقتی قیام 15 خرداد رخ داد و مردم زیادی توسط شاه کشته شدند این کشتار را به امام خمینی نسبت دادند و علیه امام خمینی جوسازی ایجاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: دشمن احساس کرده است اگر حرکت امام خمینی ادامه پیدا کند خطر برای استکبار جهانی جدی است از این رو به تحریف امام خمینی روی آورد؛ البته همه کسانی که دست به تحریف امام خمینی زدند دشمن نیستند بلکه برخی فهم قاصری داشته و نمی دانند چگونه باید از امام تجلیل کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقل خاطره از شخصی که ناشی از فهم قاصر خود سعی در تحریف امام دارد، گفت: فردی از امام نقل می کند که حضرت امام خمینی ناراحت بود که چرا شاه به روحانیون و مراجع تعبیر ارتجاع سیاه را نسبت داده است در حالی که شخصیت بزرگ امام خمینی اصلا از این مسائل ناراحت نمی شدند؛ در موردی علیه امام اعلامیه به دیوار چسباندند که ایشان اصلا به آن اعلامیه ها توجهی نکردند.

مدیر مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی با اشاره به گروهی که خود را متولیان اسلام می دانند و سعی دارند که بیان کنند دین را از امام خمینی بهتر می فهمند، اظهار داشت: وقتی امام خمینی فتوای جواز شطرنج را ارائه کرد بسیاری در حوزه ها ایشان را متهم کردند که این حرف مبنای دینی ندارد اما امام خمینی در پاسخ به فتاوایی که از پیش در این خصوص وجود داشته اشاره کردند و این گروه شرمنده و بهت زده شدند.

وی ادامه داد: این افراد هنوز با شیوه های مختلف سعی می کنند که امام را زیر سؤال ببرند؛ وقتی امام خمینی به ایران آمده و در مدرسه علوی اقامت داشت جمعیت انبوهی از زنان خدمت امام می رسیدند که فردی به امام خمینی گفت آمدن خانم ها در این جمع بسیار ناشایست است و این جمعیت انبوه حالت زننده ای دارد؛ امام در پاسخ به آن فرد فرموده فکر کردید شاه به حرف من و شما بیرون رفت با همت همین افراد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تشریح تلاش افرادی برای جداکردن بانوان از مسیر نهضت و انقلاب اسلامی با نقل روایاتی تاریخی امام خمینی را مانع تحقق خواسته های بسیاری از کسانی دانست که خود را متولی امام می دانستند.

وی با اشاره به مقدس نماها آنان را دسته سوم تحریف کنندگان امام خمینی معرفی کرد و اظهار داشت: برخی به ظاهر شیفته امام و اسلام هستند اما عقل زیادی ندارند؛ امام خمینی در سخنانی اظهار داشته بود امام حسین مسلم را فرستاد به کوفه تا حکومت اسلامی را تشکیل دهد که در پی آن عده ای مدعی شدند امام خمینی علم امام حسین را انکار کردند که امام حسین نمی داند شهید می شود؛ برخی از افراد به همین علت از امام خمینی رویگردان شدند.

مدیر مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی انجمن حجتیه را یکی از گروه های فعال در تحریف امام خمینی دانست و افزود: دسته پنجم لیبرال ها هستند که باز گروه های متعددی را شامل می شود زیرا عده ای از آن ها کاملا مطیع استکبار بوده و حتی از دشمن دستور می گیرند تا امام خمینی را تحریف کنند؛ دسته ای دیگر از دلبستگی زیادی که به آمریکا دارند سعی در تحریف دارند؛ وقتی مهندس بازرگان با آمریکا مذاکره کرد امام خمینی به او اعتراض کرد و بازرگان تصریح کرد که بدون آمریکا نمی توان کشورداری کرد.

وی با بیان اینکه گروه دیگر لیبرال ها سعی دارند در لباس دوست و با علاقه مندی به امام کار خود را پیش بگیرند، تصریح کرد: اولین راه این دسته این است که جلوه دهند اسلام شیوه مناسب سیاست ورزی نیست؛ حسن نزیه در نطقی صراحتا گفت اسلام نه قابل اجرا است نه برای جامعه مفید است؛ مهندس بازرگان هم که سال ها اسلام را دین سیاست می دانست در پایان علیه اسلام هم حرف زد.

وی ادامه داد: دسته دیگری که اسلام را دین محبت معرفی می کنند و به گونه ای از امام خمینی سخن می گویند که انگار یک راهب مسیحی است؛ این افراد 8سال دولت را در دست داشتند و حتی در حسینیه امام خمینی اظهار داشتند اسلام آمده تا جنگ نباشد که رهبر معظم انقلاب در همان جمع پاسخ داد که اسلام برای جنگیدن با جبهه کفر آمده است و اگر جنگی با کفر نباشد اسلام هم نمی ماند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به گفته فردی که ادعای مذاکره اباعبدالله با عمرسعد را داشت: این افراد به شیوه های عجیب و غریب به تحریف اسلام و امام خمینی می پردازند؛ دسته دیگری از گروه لیبرال ها انقلاب اسلامی را نتیجه فعالیت های آمریکا دانستند که می خواست شاه را سرنگونه کند؛ آمریکا می توانست با مستشاران نظامی خود شاه را ترور کند یا کودتا کند نه اینکه ملتی را علیه خودش 40 سال بشوراند.

وی با اشاره به حوادث پاییز 1401 به صحنه آوردن اراذل و اوباش را یکی از شیوه های تحریف و مقابله ضدانقلاب دانست و گفت: این اراذل مردم را به کشتن داده و دشمن و لیبرال ها نیز از این ها یک جنبش و انقلاب ساختند و برای این افراد اساس نامه ساختگی نوشتند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به کتاب «الف‌لام‌خمینی» آن را سرشار از تهمت به امام خمینی معرفی کرد و بیان داشت: اتهاماتی در این کتاب به امام خمینی نسبت داده شده که منافقین و سلطنت طلب‌ها جرأت نکردند اینگونه به ایشان اهانت کنند. در جایی از این کتاب آمده امام خمینی به سناتور سزاوار گفته است «اگر روزی بخواهم در ایران رژیم شاهنشاهی را منقرض کنند من نمی گذارم زیرا مردم به رژیم شاهنشاهی خو گرفتند و شاهنشاهی می تواند آن را حفظ کند».

وی با استناد به کتاب «کشف الاسرار»، تنفر امام خمینی از نظام شاهنشاهی را از دیرباز آشکارا دانست و در خصوص روایت نادرست کتاب «الف‌لام خمینی» تصریح کرد: با وقاحت امام را دوست تیمسار پاکروان می داند که بر سر سفره وی می نشسته در حالی که شراب هم سر سفره بوده است.

اولین رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در بیان چگونگی مقابله با تحریف امام خمینی عنوان داشت: باید زندگی امام را مطالعه کنیم و امام خمینی را بشناسیم تا نسبت هایی که به ایشان می دهند را رد کنیم؛ نتوانستیم مردم را با اندیشه های این مرد بزرگ آشنا کنیم؛ سعی کنیم هر روز چند صفحه از صحیفه امام خمینی را مطالعه کنیم و دقت کنیم؛

وی با تأکید بر اینکه در برابر دروغ پردازی ها و جوسازی ها ساکت نمانیم، افزود: کسانی که در برابر دروغ پردازی ها ساکت می مانند در حال خیانت هستند؛ متأسفانه در زمینه معرفی امام خمینی کار مهمی صورت نگرفته است و از کنار سخنان امام خمینی و حتی رهبر معظم انقلاب با سادگی گذر می کنیم؛ مهم ترین بیانات رهبری در معرفی امام خمینی است که به درستی به آن توجه نمی کنیم و متأسفانه ناروا با اینها برخورد می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در یک سخنرانی بهترین طرح ها را ارائه می کنند اما پس از پرداخت چند روزه نسبت به آن ها به بایگانی می رود و مورد توجه قرار نمی گیرد.

ارسال نظرات