۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۳۵۵۴۲
در بیانیه ای تأکید شد؛

تجدید بیعت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با امام خامنه‌ای

تجدید بیعت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با امام خامنه‌ای
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا اعلام کرد بر خود فرض می داند تا بار دیگر با خلف صالح آن حکیم الهی حضرت آیت الله امام خامنه ای تجدید عهد و پیمان ببندد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ (ابراهیم /۵)

چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه از سویی سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، خمینی کبیر، آن بزرگ مرجع جهان تشیع و رهبر مقتدر قیام مردم ایران اسلامی است و از سویی دیگر یادآور حرکت ملت بصیر این مرز و بوم در راه رسیدن به آرمان‌های انسانی و الهی خود یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

 خرداد در یک قرن گذشته همواره آبستن حوادث تلخ و شیرین و فراز و نشیب های گوناگون در تاریخ ایران بوده که هر کدامشان تأثیری بی بدیل در سرنوشت این کشور گذاشته است.

واقعه پانزدهم خرداد ۴۲، نقطه عطفی در پیوند نا گسستنی  مردم و مرجعیت و روحانیت بود، هنگامی که ملت شریف و مومن ایران در شرایط خفقان و سرکوب، آن هم در مرکز کشور، نسبت به بازداشت مرجع تقلیدشان واکنش نشان داده و باخروش و غیرت خویش به خیابان‌ها آمدند و بر زعامت و رهبری و اهمیت و حساسیت جایگاه مرجعیت و ولایت تاکید نمودند.

مردم همیشه مومن قم نیز به عنوان شهر خون و قیام همچون همیشه نقش مؤثر و ماندگار خود را در این مقطع حساس تاریخی به اثبات رساندند تا آنجا که این حرکت تاریخی بن مایه خروش ملت بزرگ ایران و سرمنشأ پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۵۷ گردید و روزی ماندگار در تاریخ کشور شد.

 ۱۴ خرداد نیز خاطره غم انگیز و تلخ رحلت بزرگ رهبر و مرجع عظیم الشأن و پیشوای مستضعفان جهان حضرت امام خمینی رحمة الله علیه را در ذهن ها زنده می کند.

آن معمار بزرگ انقلاب اسلامی اگرچه از میان ما رفت؛ اما مکتبی را برای ما به جای گذارد که با خصوصیات کامل یک مکتب فکری، اجتماعی و سیاسی مسیر و راه این ملت را ترسیم و آینده روشنی را ترسیم کرد.

مکتب روح الله، مکتبی فراتر از مرزهای جغرافیایی است؛ مکتبی است که همه جویندگان عدالت و دلدادگان حق و حقیقت و تشنگان عبودیت و بندگی الهی را به خود جذب می‌کند و از این روست که یاد امام، نبض تپنده حرکت در مسیر تمدن سازی اسلامی در مقیاس جهانی است و بر این اساس، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای «مدظله العالی» فرمودند: این انقلاب بی نام خمینی«ره» در هیج جای جهان شناخته شده نیست.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم باگرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای قیام ۱۵ خرداد، ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا بر خود فرض می داند تا بار دیگر با خلف صالح آن حکیم الهی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید عهد و پیمان بسته و همه اقشار ملت بصیر ایران اسلامی را به احیای این مناسبت ها و حضور در مراسم  پرشور سالگرد رحلت امام امت (ره) دعوت نماییم.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

خرداد ماه ۱۴۰۲

ارسال نظرات