۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۳۵۶۰۸

پیام مدیر حوزه علمیه خراسان به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد

پیام مدیر حوزه علمیه خراسان به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد
مدیر حوزه علمیه خراسان در پیامی ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد، سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سال ۶۸ و قیام مردم در سال ۴۲، را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، مدیر حوزه علمیه خراسان در پیامی ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد، سالگرد ارتحال امام خمینی ره در سال ۶۸ و قیام مردم در سال ۴۲، را گرامی داشت.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پانزده خرداد سال ۱۳۴۲، دوازدهم بهمن ۱۳۵۷، چهارده خرداد ۱۳۶۸ تا امروز که سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران است صراط مستقیمی می باشد که دوام و بقای آن بر جریده عالم ثبت شده است. بی تردید این امتداد و استواری محصول پیوند عمیق اشخاص و رویدادها با ذات اقدس اله است.

پیوندی که بر اساس ولایت الهی فقیهان عالم، آگاه و عارف شکل گرفته است. انقلاب ایران اسلامی، قیامی دینی و جریان ساز برای همه مستضعفان و مظلومان و آزادی‌خواهان دنیا بود که با سرمایه مردمی و ظرفیت الهی و معنوی آن از همان سال 42 نقش بسزایی در هدف بخشیدن به بشریت داشت. قیامی که با رهبری امام خمینی ره شکل گرفت و این مرد ایمانی و اسوه استکبارستیزی، عمر خویش را در راه دین و آموزه‌های اسلامی صرف کرد و تا آخرین نفس های زندگی با برکتش این درس بزرگ را به ما آموخت که خداباوری، ایمان، تقوا، توسل به اهل بیت عصمت و طهارت و اعتقاد راسخ به آرمان‌ها و اهداف، شجاعت و مقاومت، رمز موفقیت در میدان مبارزه با نفس و مستکبران است.

حضرت امام خمینی ره، مسیر و طریقی را به ما نشان داد که همواره درخت دین با همین راه، تناور شده و به ثمر نشسته است؛ راهی که با ایثار خون پیموده شده و امروز ثمره آن را در جهانی شدن این انقلاب که چشم امید همه مستضعفان و آزادی خواهان دنیاست، مشاهده می کنیم.

بدون تردید استکبارستیزی انقلاب اسلامی که از خرداد ۴۲ رنگ و بوی بصیرت‌گونه ای به خود گرفت، امروز به بیداری و آگاهی ملت های جهان منجر شده است که همه این اتفاق ها نشاندهنده سوق آزادی خواهانه اقصی نقاط عالم به دین، معنویت و خداست و از این رو باید نظام اسلامی را ستون خیمه و چراغ راهنمای آنان در مواجهه با شیطان صفت ها و مقابله با ظلم استکبار توصیف کرد.

امروز که استکبار با هجمه به هر صدای آزادی خواهانه ای درصدد فروکش کردن بانگ توحید است و نظام اسلامی ایران را قاعده این انقلابی گری و راهبر مردمان بصیر دنیا می داند، به طور حتم مقاومت، همراهی و همبستگی ملت ها موجب پیروزی است. این درس بزرگ را امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی که ۱۵ خرداد در واقع شروع رسمی حرکت و جنبش انقلابی ایشان بود و ۱۴ خرداد را برای ما با عروج ابدی اش رقم زد، به ما آموخت که باید برای رسیدن به فجر صادق بر طبل اتحاد مسلمین و آزادی خواهان دنیا نواخت و جز خدا از هیچ نهراسید.

حوزه علمیه خراسان ضمن عرض تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و گرامی داشت قیام ۱۵ خرداد که نقطه عطف تاریخ سازی است، بار دیگر با تاکید بر تبعیت و اطاعت از ولی امر زمان، حضرت امام خامنه ای مدظله العالی، تنها راه ادامه طریق آن رهبر کبیر را پیروی از ولایت مطلقه فقیه می داند و بر اتحاد ملت ها برای نابودی استبکار و طاغوت های جهان تاکید دارد.

علی خیاط
مدیر حوزه علمیه خراسان

احسان قنبری نسب

ارسال نظرات