۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۳۵۶۲۸

برگزاری مسابقات قرآن با همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و اداره اوقاف

برگزاری مسابقات قرآن با همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و اداره اوقاف
معاون فرهنگی حوزه خواهران در نشست مشترک با رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم، درباره همکاری حوزه خواهران با این اداره در برگزاری مسابقات قرآنی تعامل و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام آرش رجبی، معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران در نشست مشترک با اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم، بر همکاری حوزه های علمیه خواهران با این اداره در برگزاری مسابقات قرآنی تعامل و گفت‌وگو کردند.

وی بر اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی و ایجاد رقابت سالم در راستای ارتقای سطح علمی و مهارتی طلاب خواهر در عرصه های مختلف قرآن و عترت، برگزاری چنین مسابقاتی را ضروری دانسته و بر داشتن تعامل و توافقات بیشتر با اداره کل اوقاف و امور خیریه در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی به صورت تخصصی و دوره های آموزشی و ... تاکید کرد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام صالح‌نژاد رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم با اشاره به برگزاری چهل و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم گفت: در این دوره، علاوه بر برگزاری مسابقات به صورت عمومی در کل کشور، بخش معارف عمومی و تخصصی مسابقات قرآن کریم شامل ترجمه سوره‌های «یس» و «الرحمن» در استان قم و با اهدای جایزه به ۱۱۴ برگزیده برگزار می شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام این دوره از مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های آوایی، گروهی، معارف عمومی و تخصصی، اظهار داشت: بخش آوایی انفرادی شامل رشته‌های حفظ (پنج، ده، بیست و ۳۰ جزء)، قرائت، ترتیل، دعاخوانی و اذان است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم افزود: بخش گروهی نیز شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم بوده و بخش معارف قرآن کریم نیز به معارف نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تقسیم شده است.

حجت الاسلام صالح نژاد با بیان اینکه بخش معارف عمومی مسابقات قرآن کریم شامل ترجمه سوره‌های «یس» و «الرحمن» ویژه استان قم برگزار می‌شود، گفت: مهلت ثبت نام در این مسابقات تا پایان خردادماه در نظر گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به درگاه http://quraniran.ir/ مراجعه کنند.

وی یادآور شد: آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) نیز برای راهنمایی علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان آمادگی لازم را دارد.

در ادامه، حجت الاسلام رجبی معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، بر اطلاع رسانی به طلاب به منظور استفاده بهینه از این فرصت تاکید کرد و بر زمینه حضور حداکثری و با نشاط سطوح مختلف طلاب خواهر در مسابقات قرآنی تصریح کرد.

ارسال نظرات