۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۷۳۵۶۳۴
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد قم خبر داد؛

برگزاری نشست هیئت اندیشه ورز کانون های مساجد در حرم امام رضا

برگزاری نشست هیئت اندیشه ورز کانون های مساجد در حرم امام رضا
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم از برگزاری نشست هیئت اندیشه ورز کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حرم امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و محمدرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه ورز ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در راستای عمل به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص نهضت علمی و نرم افزاری و بایدها و نبایدهای این حرکت بالنده و عظیم، یکی از مهمترین راهکارهای عملیاتی کردن این رهنمودهای حکیمانه، تشکیل هیئت اندیشه ورز در کنار مدیران است.

دبیر هیئت اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: در دوره جدید ریاست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور موفقیت ها و دستآورد های متعددی توفیق شده که یکی از این دستآورد ها ، تشکیل هیئت اندیشه ورز با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه به دستور رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم افزود: این هیئت با این هدف تشکیل شد که بتواند به عنوان بازوی مشورتی رئیس ستاد با ایده ها و اندیشه های خود در اتخاذ تصمیمات مناسب موثر باشد.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف تشکیل این هیات می توان به هم اندیشی و بکارگیری خردجمعی در بررسی مسائل و چالش های پیش روی ستاد و یافتن راه کارهای بنیادی، ایجاد ﻣﺤﻴﻂ ﻣﺸﺎﺭﮐﺘﻲ ، تعاملی و خلاق ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ‌ﻫﺎﻱ ﻧﻮ در ارتباط با مسائل ستاد، ایجاد ﺑﺴﺘﻪ تصمیم‌ﺳﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻋﺎﻟﯽ ستاد وﮐﻤﮏ به تصمیم گیری ﺩﺭ ﺳﻄﻮﺡ ﻣﺨﺘﻠﻒ ستاد، شناسایی فرصتها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف و در نتیجه کاهش خطاپذیری عملکرد و کمک به کاربردی شدن و کاربردی کردن فعالیت های فرهنگی در حوزه مسجد اشاره کرد.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه در سال گذشته چند جلسه در قم تشکیل شد افزود: اولین جلسه هیئت اندیشه ورز در سال جاری در حرم مطهر امام رضا علیه السلام با حضور عالمان طراز مشهد و قم به صورت جمعی با دو دستور جلسه «ارکان تربیت» و «حجاب و عفاف در تربیت توحیدی» به صورت مجزا برگزار می شود .

وی تصریح کرد: از ویژگی های این جلسه می توان به حضور فعالین عرصه فرهنگ و هنر و تربیت در این جلسه اشاره کرد ، چرا که بنای این هیئت این است که مباحث علمی و نظری را به صورت عملیاتی و فرایند محور طرح کنند.

دبیر هیئت اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یادآور شد:این نشست هفدهم تا نوزدهم خرداد ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در سالن بنیاد پژوهش حرم امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست های هیئت اندیشه ورز ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد

ارسال نظرات