۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۳۵۶۶۵

همایش بین المللی حضرت جعفر بن ابی طالب برگزار می‌شود

همایش بین المللی حضرت جعفر بن ابی طالب برگزار می‌شود
نشست خبری همایش بین المللی جعفر بن ابیطالب (ذوالجناحین) اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری همایش بین المللی جعفر بن ابیطالب (ذوالجناحین) صبح امروز در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام صادق پناه دبیر اجرایی این همایش با توجه به برگزاری همایش در تاریخ دهم اسفندماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: با توجه به فراخوانی که برای ارائه مقالات در این همایش داده شده است در محورهای مختلفی پذیرش مقاله داریم و در این فراخوان از محققین دعوت به ارائه مقالات مرتبط شده است.

وی در ادامه افزود: مقالات پذیرفته شده در این همایش در نشریات علمی و تخصصی مجتمع امام خمینی(ره) چاپ و نشر داده شده و مدرک lSC اعطا می شود و جوایزی نیز به منتخبین همایش داده خواهد شد.

همایش بین المللی حضرت جعفر بن ابی طالب برگزار می شود

در ادامه این نشست حجت الاسلام حسین عبدالمحمدی دبیر علمی همایش بین المللی جعفر بن ابی طالب با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: مهمترین اهدافی که همایش بین المللی جعفر بن ابی طالب دنبال می کند غبارزدایی از چهره شخصیت هایی است که در اسلام اثرگذارذ بوده اند و اکنون در غربت به سر می برند.

وی در ادامه افزود: حضرت جعفر بن ابیطالب از خاندان بزرگی می باشد که در گسترش اسلام نقش بسزایی داشتند و حضرت جعفر از شخصیت های ممتازی است که در پای اسلام و دین الهی ایستادگی کرد و جزو کسانی است که زودتر ایمان آورده و پای ایمان خود نیز تا پای جان مقاومت کرد.

دبیر همایش بین المللی حضرت جعفر بن ابی طالب در پایان دومین هدف از برگزاری این همایش را ارائه الگو های مناسب و معرفی شخصیت های ولایتمدار به جامعه عنوان کرد و بیان داشت: ارائه الگوهای تاریخی ولایت مدار در جامعه امری لازم و ضروری است و ویژگی ها و شخصیت حضرت جعفر بن علی طالب ویژگی خاصی است که پیامبر گرامی اسلام ایشان را به حبشه فرستاد.

ارسال نظرات