۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۷۳۵۷۰۴
مو به مو؛

حجت الاسلام فرمانیان: امام خامنه‌ای آرزوی امام راحل را محقق کرد

حجت الاسلام فرمانیان: امام خامنه‌ای آرزوی امام راحل را محقق کرد
معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام گفت: امام خمینی و مقام معظم رهبری به عنوان یک مبنا و شاخص قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی فرمانیان معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا با تاکید بر مطابقت سیره حکمرانی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب گفت: به نظر می‌رسد که مقام معظم رهبری با اینکه که خود از اندیشمندان و اسلام شناسان برجسته جهان اسلام هستند، از ابتدا با خودشان تعهد کردند که بر همان اصولی که امام خمینی بر اساس آن انقلاب را ایجاد کرد پایبند باشند و ذره ای در این این سی سال از ایشان تخطی از راه امام راحل ندیدیم.

وی با اشاره به تطابق اصول فکری رهبر معظم انقلاب و امام خمینی افزود: نه تنها از رهبر معظم انقلاب تخطی از خط امام را ندیدیم، بلکه در بعضی از جاها که از خود حضرت امام انعطافی را شاهد بودیم از شدت پایبندی و تقید مقام معظم رهبری در حفظ این اصول و مراقبت از عدم عدول از آن، کمتر انعطافی را شاهد بودیم.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت، رهبر معظم انقلاب را صریح و قاطع در اصول انقلاب دانست و گفت: رهبرمعظم انقلاب خیلی از دوستان ۴۰ و ۵۰ ساله خودش را به این جهت که  احساس کردند آن ها از این خط آسمانی امام تخطی کرده اند، کنار گذاشنتد.

حجت الاسلام فرمانیان در ادامه با اشاره به اصول انقلاب اسلامی گفت: از اصولی که رهبر معظم انقلاب  توجه ویژه به آن دارند، مردم هستند. توجه به مردم یعنی جمهوری اسلامی که ایشان جمهوری اسلامی را از ابتکارات عظیم امام راحل می دانند. بیانات ایشان خطاب به مسئولین و ملت مملو از تاکید بر حفظ جمهوریت و توجه به مردم است.

وی ادامه داد: مثلاً نمونه اش را شما دیدید که ایشان فرمودند اگر این نظام را هم قبول ندارید به خاطر ایران بیاید رای بدهید؛ یعنی حفظ جمهوریت. همان اصلی که امام خمینی (ره) فرمود: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت با رد اظهارات برخی از اصلاح‌طلبان که مقام معظم رهبری را به استبداد متهم می کنند گفت: باید به آن ها گفت در این سال ها چه کسی استوار ایستاد و از تک تک مسائل از رای مردم حمایت کرد؟

وی اصل دیگر انقلاب را استکبار ستیزی دانست و اظهار داشت: امام خمینی و مقام معظم رهبری به عنوان یک مبنا قرار دارند. تا جائی که حتی بعضی انتقاد می کند که چرا مقام معظم رهبری انقدر در بحث استکبارستیزی و مسائل راجع به مقاومت و استکبار جهانی قاطه هستند و انعطاف به خرج نمی دهند.در جواب آن ها باید گفت زیرا ایشان همانند امام به این نتیجه رسیدند که مذاکره هزینه بیشتری از مقاومت دارد.

حجت الاسلام فرمانیان این تفکر رهبر معظم انقلاب را برخاسته از تجربه ایشان دانست و گفت: امام آرزو داشت که از هر مسلمان و آزادی خواهی در جهان حمایت شود و این آرزوی امام را مقام معظم رهبری با حمایت هایشان و رهنمود هایشان در جبهه مقاومت محقق کردند. رهبر معظم انقلاب توانستند برخی از آرمان هایی که امام خمینی آرزو داشت را به عرصه عمل برسانند و آنها را عملیاتی کنند.

وی در پایان گفت: من معتقد هستم که مقام معظم رهبری در این زمینه جز اصول امام خمینی راهی را طی و ذره ای از این اصول را کم یا زیاد نکرده اند. این همان چیزی است که مقام معظم رهبری را به عنوان یک شاخصه فکری انقلاب برای ما حفظ کرده است و خدا ایشان را برای برای ما نگه دارد.

ارسال نظرات