۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۳۵۷۸۳
حجت الاسلام جنتی:

بیش از ۸۰ درصد ایرانیان باحجاب هستند

بیش از ۸۰ درصد ایرانیان باحجاب هستند
دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی از رعایت حجاب توسط بیش از ۸۰ درصد مردم خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام محمد جنتی مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی سه‌شنبه شب در هم‌اندیشی کنشگران و فعالان رسانه‌ای که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌های این ستاد ارائه کرد و اظهار داشت: اگر در مسأله حجاب و عفاف حرکت اثرگذار و مطلوب را دنبال می‌کنیم در یک فضای گفتگوی هم اندیشی عقلانی باید به هر سه ضلع پند، بند و تدبیر که در فرمایشات شهید مطهری به آن اشاره شده، توجه داشته باشیم.

بیش از 80 درصد ایرانیان به رعایت حجاب پایبند هستند

وی افزود: امرو بدنه انقلابی ما به سمت برخوردهای قانونی توجه و عنایت فوق العاده‌ای پیدا کرده و فضای عمومی متدینین و مذهبی‌ها از دو بخش دیگر (پند و تدبیر) غافل شده یا از کنارش عبور می‌کنند.

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در سال‌های اخیر در سازمان تبلیغات اسلامی اتفاق‌های خوبی در عرصه تبلیغ و رسانه رقم خورده و محصولات خوبی تولید شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عرصه حجاب و عفاف می‌بایست تمام ابعاد کار در نظر گرفته شود، گفت: پرداختن به مسئله و موضوعی همانند حجاب و عفاف نیازمند یک تصویر اجتماعی است و در این مسیر برخی دستگاه‌ها به ریشه چالش‌های حجاب می‌پردازند که در این صورت نباید گفت که آن دستگاه کاری انجام نداده است.

جنتی افزود: اولین مشکل در پرداختن به مسأله حجاب و عفاف در میان متدینین و لایه مدیریتی این است که هم فضای عمومی مردمی و هم فضای حاکمیتی به همان محاصره تبلیغاتی و رسانه‌ای که حضرت آقا در مراسم تنفیذ حکم آقای رئیسی فرمودند مبتلا شدند.

بیش از ۸۰ درصد مردم نسبت به رعایت حجاب پایبند هستند

وی گفت: بسیاری از مردم ایران نسبت به موضوع حجاب و عفاف در جامعه دغدغه دارند و بیش از ۸۰ درصد مردم نسبت به رعایت حجاب پایبند هستند و در این مسیر باید در برابر بی‌حجابی‌ها موضع گرفت و بی‌تفاوت نبود و مسئولان امر هم باید به وظایف خود در این عرصه به درستی عمل کنند.

مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: سوژه‌های رسانه‌ای در این مدت در فضای مجازی و رسانه‌ای به آن پرداخته شده بر این امر معطوف بوده که در برخورد با بی‌حجابی اتفاقی نیفتاده است و مردم نسبت به آن بی‌تفاوت شده‌اند و یا اگر اتفاقی افتاده با واکنش طرف مقابل به درگیری ختم شده است. این شرایط به جامعه القا می‌کند که غلبه اجتماعی جامعه به سمت بی‌حجابی و بدحجابی سوق پیدا کرده و از سویی دیگر مسئولان نیز به دلیل اینکه سرمایه اجتماعی و مردمی را در مناصب مختلف نیاز دارند ترجیح می‌دهند نسبت به این امر بی‌تفاوت باشند و به عبارتی در بدنه عموم مردم و مسئولان این ذهنیت ایجاد شده که فضای عمومی جامعه به سمت بی‌حجابی رفته است.

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه آنچه ما در فضای حجاب به آن نیاز داریم انعکاس اتفاق‌های خوب و ایده‌های زیبایی است که در بخش‌های مختلف کشور رقم می‌خورد، افزود: در ماه مبارک رمضان امسال اتفاق‌های بسیار خوبی در جای جای کشور رخ داده و اقبال عمومی جامعه به مسائل معنوی بسیار چشمگیر بوده است که متأسفانه این تصاویر انعکاس رسانه‌ای خوبی در سطح جامعه پیدا نمی‌کند.

جنتی گفت: امروز همه دغدغه بدنه مردم انقلابی ما در عرصه حجاب و عفاف برخورد با ناهنجاری‌ها شده است که البته مسأله صرفاً با پرداختن به این بخش حل نمی‌شود بلکه باید اذهان عموم مردم در این زمینه هوشیار باشند تا اتفاق خوبی را شاهد باشیم.

تنها بسنده کردن به برخوردهای قضایی در زمینه حجاب کافی نیست

مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: تنها بسنده کردن به برخوردهای قضایی در زمینه حجاب کفایت نمی‌کند و هزاران کنشگر این عرصه باید به اندازه‌ای در زمینه این موضوع کار کنند تا آحاد مردم نسبت به آن دغدغه مند شوند و مطالبه گری داشته باشند.

وی بیان داشت: اگر در مسأله حجاب در لایه‌های حاکمیتی، فرهنگی و رسانه‌ای اقداماتی انجام ندهیم تا مردم به این موضوع ورود نکنند؛ در این جنگ رسانه‌ای بزرگ راه به جایی نخواهیم برد و در این عرصه باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا توان مردمی به میدان بیاید که در این صورت آثار خوبی به همراه خواهد داشت.

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: بحرانی جلوه دادن مسأله حجاب و ناامیدی در این موضوع، کار نامناسبی است که در این صورت مردم نیز عقب می‌نشینند و به میدان نخواهند آمد.

وی افزود: در ستاد حجاب و عفاف سازمان تبلیغات اسلامی مهم‌ترین وظیفه خود را بسترسازی برای به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی جهت نقش آفرینی آنان در این عرصه می‌دانیم و در این راستا باید محاصره تبلیغاتی دشمنان را بشکنیم که در غیر این صورت ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی کشور راه به جایی نخواهد برد.

برنامه‌های ستاد راهبری عفاف و حجاب در سازمان تبلیغات اسلامی

جنتی اضافه کرد: برنامه‌های سه ماهه، یکساله و ۵ ساله در ستاد راهبری عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی در موضوع حجاب و عفاف در حال تدوین است تا با هم افزایی فعالان رسانه‌ای و فرهنگی و نیز کنشگران عرصه حجاب و عفاف این موضوع آنقدر در جامعه پرداخته شود تا اذهان عموم جامعه با آن درگیر شوند.

وی گفت: اولین پیشنهاد این است که ما نیازمند قرارگاه رسانه‌ای هستیم که هر کجا اتفاق خوبی در عرصه حجاب و عفاف رخ داد به جامعه انعکاس داده شود که این امر موجب الگوسازی و امیدآفرینی می‌شود.

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی افزود: سرود سلام فرمانده، برنامه محفل و جشن فرشته‌ها از جمله برنامه‌هایی بوده که با پشتوانه فکری سازمان تبلیغات اسلامی طراحی و اجرایی شده است که اثربخشی خوبی در بین آحاد جامعه داشته است.

ارسال نظرات