۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۳۵۸۶۱

۳ وزیر پیشنهادی دولت به‌زودی به مجلس معرفی می‌شوند

۳ وزیر پیشنهادی دولت به‌زودی به مجلس معرفی می‌شوند
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: به‌زودی سه وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی و همچنین وزارت تازه‌تاسیس بازرگانی به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند.
سیدمحمد حسینی عصر امروز در جلسه شورای اداری بابل با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط خیلی سخت کار را تحویل گرفته است و با تمام توان برای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کند، اظهار کرد: دولت سیزدهم یک روز بعد از تشکیل هیأت دولت سفر استانی خود را آغاز و به خوزستان که در آن مقطع با مشکل‌های زیادی روبرو بود، سفر کرد.

وی با بیان اینکه به‌زودی وزیر سه وزارتخانه صمت، جهاد کشاورزی همچنین وزارتخانه تازه تاسیس بازرگانی با رای اعتماد مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند،افزود: دولت برای حل مشکل مردم در یک سال اول فعالیت خود به تمام استان‌ها سفر کرده است و برای نظارت بر فرآیند اجرای مصوبات سفرهای استانی دور دوم را هم آغاز شد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم بسیاری از ناترازی عملکرد گذشته را جبران کرده و در مسیر تحول گرایی حرکت می‌کند، اضافه کرد: دولت در ابتدای کار خود در حوزه برق ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق داشت که نیمی از این کمبود را جبران کرده است.

وی با اعلام اینکه دولت در حوزه سیاست خارجی ۴۳۶ سند و تفاهم نامه با کشورهای مختلف امضا کرده است که نیمی از این سندها اقتصادی و بقیه فرهنگی و ورزشی است،گفت: رئیس جمهور هفته آینده به چند کشور آمریکای لاتین سفر خواهد کرد و دیپلماسی فعال دولت سیزدهم تداوم خواهد داشت.

 قاسم عزیززاده گرجی، فرماندار ویژه شهرستان بابل در جلسه شورای اداری  نیز گفت: مدیران دولت سیزدهم باید در گفتار و عمل امید به جامعه تزریق کنند.

وی، تکریم مردم و تکریم ارباب رجوع را از مولفه‌های مهم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مردم پایه است و مردم صاحبان اصلی و واقعی این نظام هستند؛ بنابراین نباید در راستای تکریم به مردم کم‌کاری کرد.

فرماندار ویژه شهرستان بابل با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه مدیران ما هیچ شانیتی جز خدمت به مردم ندارند، افزود: ما مدیران باید به کمک مردم در کنار زدن مشکلات و رفع کاستی‌ها به گونه ای قوی و تاثیر گذار عمل کنیم تا تلاش دشمنان در ایجاد نارضایتی بین هموطنان عزیزمان را خنثی کنیم.

عزیززاده گرجی با اشاره به انسجام و یکپارچگی موجود بین قوای سه‌گانه و  تاکید بر همدلی در مجموعه های شهرستان بابل،حرکت هدفمند مدیران ادارات همراه و همگام با مردم و شهروندان ، ایجاد تحرک و تحول در نظام اداری را مهم‌ترین امر در رفع موانع و مشکلات دانست.

وی «حرکت تحولی» و «نگاه تحولی» را مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: اگر قرار است این نگاه و حرکت اتفاق بیفتد نیاز به مدیرانی جهادی و انقلابی با شناخت از ظرفیت‌های موجود درکشور داریم.

فرماندار ویژه شهرستان بابل، حضور میدانی و وقت‌گذاری مناسب را در رفع مشکلات مردم بسیار مهم دانست و ادامه داد: از مدیران شهرستان بابل انتظار می‌رود تا پیگیری ویژه پیرامون تخصیص اعتبارات ملی، اعتبارات سفر ریاست جمهوری،اعتبارات استانی و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و نظارت بر پروژه‌ها به صورت جدی داشته باشند.

عزیززاده گرجی با تقدیر از دکتر کریمی و سردار سعادتی نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان ظرفیت های ملی ، اعلام آمادگی این شهرستان در راستای واگذاری امور به مجموعه های فعال مردم پایه را اعلام کرد و دعوت از مجموعه‌های مردم پایه فعال در شورای اداری را یکی از مصادیق این اعتقاد دانست.

وی اراده جدی دولت را خدمت صادقانه به ملت دانست و گفت: دولت این است که نماینده شایستگی‌های ملت شریف ایران باشد.

فرماندار بابل درباره عملکرد دولت سیزدهم، گفت: در یک سال گذشته ۳۵ کیلومتر آسفالت روستایی در شهرستان بابل توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افتتاح و به بهره‌برداری رسید که در مقایسه با یک سال گذشته ۲۴ کیلومتر افزایش داشت.

عزیززاده گرجی، دیگر عملکرد مثبت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دولت سیزدهم را افزایش تعداد روستاهایی که طرح هادی آن بازنگری شده از ۹روستا در سال ۱۴۰۰ به ۴۰  روستا درسال ۱۴۰۱ یاد کرد‌.‌

وی یادآور شد: افتتاح ۹ پروژه آب‌رسانی در نزدیک‌ترین روستاها به شهر بابل که تاکنون از نعمت آب شرب بهره‌مند نبودند، از دیگر خدمات دولت سیزدهم در یک سال اخیر بوده است.

فرماندار بابل با اشاره به ساخت  ۱۰هزار متر مکعب مجتمع آبرسانی توسط بسیج سازندگی را از دیگر خدمات این دولت برشمرد.

عزیززاده گرجی افتتاح فاز اول خط تسویه خانه فاضلاب شهری بابل با ۶۰ میلیارد تومان هزینه و کلنگ زنی فاز دوم این طرح با ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری را از اتفاقات خوب دولت سیزدهم ذکر کرد.

وی، تخصیص ۱۵ میلیارد تومان به منظور بازسازی ورزشگاه شهدای هفتم تیر بابل از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ به شهرستان بابل را از خدمات دولت سیزدهم عنوان کرد و روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی توسط وزارت راه را به طول ۴۰ کیلومتر از دیگر خدمات دولت برشمرد.

ارسال نظرات