۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۷۳۶۰۳۹
آیت الله اعرافی تأکید کرد؛

لزوم احیای عظمت و شکوه حوزه هند

لزوم احیای عظمت و شکوه حوزه هند
مدیر حوزه با بیان اینکه امروز با عظمت و شکوه علما و بزرگان هند فاصله گرفته‌ایم، بر لزوم تقویت حوزه این کشور تأکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیر کل مجلس علمای هند که امروز در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با بیان این که باید برای حفاظت از مسلمانان و تشیع در هند برنامه‌ریزی صورت بگیرد، گفت: این برنامه‌ریزی باید کامل و جامع باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است، ولی می‌توان با برنامه‌ریزی اثرگذاری این اقدامات بیش‌تر شود، افزود: باید برنامه‌ریزی بلند مدت دیده شود، امسال شصتمین سالگرد آغاز نهضت امام خمینی(ره) است؛ ایشان از همان شصت سال گذشته برای امروز و آینده جمهوری اسلامی برنامه داشتند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه امروز با عظمت و شکوه علما و بزرگان هند فاصله گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: هند یکی از قطب‌های بزرگ حوزه شیعه بوده است که متاسفانه از آن روزها فاصله گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در مجموعه مدیریت حوزه‌های علمیه آمادگی لازم برای کمک به تقویت حوزه علمیه لکهنو و هند وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری به فعالیت‌های دانشگاهی تاکید بسیاری دارند، تصریح کرد: انجام اقداماتی مانند هوش مصنوعی، نانو و ... از اهمیت بسیاری برخوردار هستند که باید به آن‌ها توجه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت مدارس و دانش آموزان نخبه استفاده کرد، یادآور شد: هوشمندی سیاسی یک موضوع بسیار مهم است که باید در مسائل مختلف به آن توجه شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید با اهل سنت تعامل خوبی داشته باشیم، ابراز کرد: اگرچه هویت واحد وحدت اسلامی حاکی از تعامل با اهل سنت است؛ اما باید عقاید خود را حفظ کرده و به فرزندان خود اصول را بیاموزیم.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیرکل مجلس علمای هند در سخنانی اظهار کرد: در تلاش هستیم در هند مسلمانان و تشیع محفوظ بمانند.

وی با اشاره به اینکه در پارلمان نماینده مسلمان داریم، ولی نماینده شیعه نداریم، مطرح کرد: اقدامات بسیاری در هندوستان در راستای حفظ اسلام و تشیع انجام شده است.

ارسال نظرات