۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۳۶۲۶۷

جزئیات سقوط مسافران از پله برقی مترو اعلام شد

جزئیات سقوط مسافران از پله برقی مترو اعلام شد
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص سقوط مسافران از پله برقی مترو ، گفت: طی گزارشی که امروز از مترو تهران گرفتیم؛ مشخص شد علت حادثه بروز مشکل فنی بوده است.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران به حادثه روز گذشته مترو تهران اشاره کرد و گفت:  پله برقی ایستگاه مترو شهید بهشتی دچار خرابی شد؛ متاسفانه در این حادثه ۱۸ نفر از شهروندان مصدوم شدند که 11 نفر به صورت سرپایی مداوا و 7 نفر به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد هم ۶ نفر ترخیص و فقط یک نفر دچار شکستگی پا شده است که انشاالله بزودی مرخص می‌شود.

نادعلی با بیان اینکه از روز گذشته پیگیر دلیل بروز این حادثه هستیم، گفت: نقص فنی علت بروز این حادثه بوده است.

به گفته عضو شورای شهر تهران، وقتی حادثه ای رخ می دهد برخی شروع به دادن نظرات غیرکارشناسی می‌کنند ؛ باید صبر کنیم تا ابتدا علت بروز حادثه مشخص شود.

به گفته نادعلی، در حادثه روز گذشته جهت حرکت پله برقی 2  بار تغییر می کند و مسافرینی که روی پله برقی بودن دچار حادثه می شوند.

نادعلی با بیان اینکه کمیته سوانح شرکت بهره برداری مترو امروز تشکیل جلسه داد، گفت: بعد از بررسی ها مشخص شد که بریدن یکی از چهار پیچ گیربکس  پله برقی باعث بروز این حادثه شده است البته همچنان موضوع در حال بررسی است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: به هر صورت پله برقی هم مثل سایر وسایل مکانیکی دچار مشکل می‌شود البته این خرابی ها در تمام دنیا هم وجود دارد. وقتی به صورت دائم با حجم بالای مسافر از پله برقی استفاده می شود قطعاً پله برقی دچار خرابی می شود اما مسئولین مترو اعلام کردند که در حال تعمیر هستند و مشکلی وجود ندارد.

نادعلی در پاسخ به این پرسش که اعلام شده علت بروز این حادثه گیر کردن لباس یکی از مسافرین بوده است، گفت: اگر اینطور بود قطعاً مسئولیت کمتری متوجه شرکت مترو بود اما دوستان با کمال صداقت پذیرفتند که علت بروز این حادثه نقص فنی بوده است.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات