۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۷۳۶۳۲۳
معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات حوزه خبر داد؛

اجرای طرح حمایت از اساتید حوزه‌ به منظور برخورداری از مستمری در ایام بازنشستگی

اجرای طرح حمایت از اساتید حوزه‌ به منظور برخورداری از مستمری در ایام بازنشستگی
حدادی منش از اجرای طرح حمایت از اساتید به منظور برخورداری از مستمری در ایام بازنشستگی، با توجه به لزوم شرایط معیشتی جامعه هدف خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دکتر حدادی‌منش معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات حوزه با اشاره به اینکه در طول سه دهه فعالیت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و همچنین در ابتدای گام دوم انقلاب، از مهمترین ماموریت‌های مرکز، فراهم سازی زیرساخت‌های مناسب برای تأمین سلامت و تامین آتیه طلاب می‌باشد، گفت: جامعه هدف مرکز از سال 83 تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند و بیمه شدگان، از تعهدات بلند مدت (مستمری) و کوتاه مدت (درمان) آن سازمان برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات معیشتی و تورم موجود، یکی از مهم‌ترین دغدغه های مرکز خدمات مربوط به دوره کهنسالی و بازنشستگی جامعه هدف خویش است، افزود: به همین جهت طرح حمایت از اساتید در قالب برخورداری ایشان از بیمه اجباری در دستور کار مرکز خدمات و مراکز آموزشی حوزه‌های علمیه است که می تواند راهکار مناسب برای این مساله باشد.

معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات در ادامه تعریف حق الزحمه و مستمری اساتید را بر اساس میزان تدریس و فعالیتی که دارند، عنوان کرد و گفت: مبنای پرداخت حق بیمه نیز حق التدریس ایشان خواهد بود و بالتبع بر همین اساس، میزان دریافت مستمری در زمان بازنشستگی، از کارافتادگی و پس از فوت، افزایش خواهد یافت.

دکتر حدادی منش، به فازهای بعدی این طرح و اجرای آن برای مبلغین طرح هجرت و امین و ضرورت قراردادن حق بیمه ایشان بر مبنای حق التبلیغ اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم بعد از نهایی شدن فرآیند اجرایی بیمه اجباری اساتید، گروه های بعدی را نیز در دستور کار قرار داده و با مشارکت مراکز حوزوی مرتبط شاهد به ثمر رسیدن آن باشیم.

شایان ذکر است، طبق گفته معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات حوزه های علمیه طرح بیمه اساتید حوزه و برخورداری ایشان از مستمری متناسب در ایام بازنشستگی با همکاری برخی از مراکز آموزشی حوزه های علمیه بررسی و کارشناسی اولیه شده و بر همین اساس تدوین و در حال نهایی شدن است.

ارسال نظرات