۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۳۶۵۱۸

پست ۴۰۰ کیلو ولت برق قم با تلاش ۷ ماهه دولت وارد مدار شد

پست ۴۰۰ کیلو ولت برق قم با تلاش ۷ ماهه دولت وارد مدار شد
استاندار قم گفت: با تلاش 7 ماهه وزارت نیرو، شرکت برق مناطق قم، تهران و البرز اولین پست400 کیلو ولتی قم در راستای تامین و پایداری شبکه برق استان قم وارد مدار شد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی در حاشیه بازدید از پست ۴۰۰ کیلو ولتی قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، طی سخنانی اظهار کرد: طی یک ماه اخیر در استان قم با نوسانات و کاهش فشار برق جدی مواجه بودیم که همین مسئله باعث شده بود مردم نسبت به این مشکل گله‌مند باشند.

وی ادامه داد: بحث ناترازی برق صرفا مربوط به استان قم نیست بلکه مسئله‌ای ملی است که مردم ما با آن درگیر هستند، متاسفانه برخی سیاست‌ها از جمله عدم سرمایه‌گذاری و توسعه شبکه تولید برق در سال‌های گذشته موجب بروز این مشکل در برق خانگی، صنایع و... شده است.

استاندار قم تصریح کرد: در دولت مردمی به همت وزارت نیرو، شرکت برق مناطق قم، تهران و البرز با تلاش 7 ماهه این دوستان پست ۴۰۰ کیلو ولتی قم در راستای جلوگیری از نوسانات و افت فشار برق در قم از روز جمعه وارد مدار شده است.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: با برق‌دار شدن این پست دیگر شاهد کاهش مشکلاتی از قبیل نوسانات شبکه برق خانگی در استان نخواهیم بود مگر اینکه حوادث طبیعی آسیبی به این شبکه وارد کند. این مشکل نیز در صورت بروز به لطف دوستان ما در شرکت توزیع نیروی برق استان قم در اسرع وقت حل خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: این پست اولین پست 400 کیلو ولتی استان قم محسوب می‌شود؛ لازم به ذکر است برق این پست از شبکه برق سراسری گرفته شده است و همین موضوع تاثیر مثبت در تامین و پایداری برق استان قم دارد.

استاندار قم درخصوص اعتبار هزینه شده برای این پست گفت: پست 400 کیلو ولتی قم یکی از پروژه‌های ملی است که وزارت نیرو برای استان تعریف کرده، این پروژه با اعتباری بالغ‌بر 6 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بهره‌برداری رسیده است.

شاهچراغی در پایان بیان کرد: پست‌های 400 کیلو ولتی مشابه معمولا طی 12 الی 14 ماه زمان نیاز دارد تا آماده بهره‌برداری شود، اما باتوجه به حساسیت موضوع به همت عزیزان در وزارت نیرو و... شاهد رکوردشکنی 7 ماهه بودیم که این اتفاق جای تشکر و قدردانی دارد.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات