۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۳۶۶۶۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

تسهیلات برای صنعت همانند خون در بدن است/ بانک‌ها مساعدت بیشتری داشته باشند

تسهیلات برای صنعت همانند خون در بدن است/ بانک‌ها مساعدت بیشتری داشته باشند
ابدالی گفت: در سال گذشته از ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب بخش صنعت، تنها ۵۰ درصد پرداخت شد که نیاز است بانک‌ها مساعدت بیشتری در تسهیلات دهی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، اکبر ابدالی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت آغاز دهه «تولید و تجارت» در ساختمان معصومیه سازمان صمت برگزار شد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم را احیای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل در کشور دانست و گفت: احیای واحد‌های راکد و ارتقای توان تولید واحد‌های صنعتی که با کمتر از 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند، از جمله برنامه‌های اولویت‌دار وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: یکی از اقدامات شاخصی که سازمان صمت قم با کمک شرکت شهرک‌ها توانست در این زمینه به سرانجام برساند، احیای ۶۵ واحد راکد با ظرفیت ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان می‌باشد و این درحالی است که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۷ واحد به چرخه تولید برگشت و امسال با یک رکورد روبرو هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تقدیر از اصناف نمونه که منصفانه به مردم خدمت کردند، برگزاری تشکل‌های هم خانواده صنعت معدن و تجارت، تور رسانه‌ای، رونمایی از تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها، نشست با مقامات قضایی برای پیگیری مشکلات واحدهای قضایی از برنامه‌های دهه تولید و تجارت این سازمان است.

ابدالی یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم را راه اندازی نهضت احیای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل دانست که بخشی از این واحد‌ها دچار چالش شدند و بعضا با تامین مالی قابل حل است و برخی دیگر مشکلات حقوقی دارند که آن هم با تصمیماتی قابل حل می باش و همچنین افتتاح دو معدن فلزی از دیگر برنامه‌های دهه تولید و تجارت استان قم است، سال گذشته برای دو معدن سرب و روی و روی مجوز صادر شده است.

تسهیلات برای صنعت همانند خون در بدن است/ بانک‌ها مساعدت بیشتری داشته باشند

وی در ادامه افزود: تعداد ۱۶۰ واحد صنعتی راکد در استان قم وجود دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تاکنون ۱۰۲ واحد آن به مدار تولید بازگشته استو امیدواریم راهبرد احیای واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل همچنان با همه ظرفیت‌ها در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری سایر نهاد‌های مربوطه دنبال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان این که پیگیری تولید پوشاک ایرانی‌اسلامی در دستور کار سازمان است و به دنبال سرمایه‌گذار خصوصی در بخش ایرانی و اسلامی هستیم گفت: در این راست برخی از گروه‌های مردمی و جهادی اعلام آمادگی کردند.

وی در ادامه افزود: تعداد 6 واحد صنعتی با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان با ایجاد ۳۰۰ نفر اشتغال در این دهه افتتاح خواهد شد و در سال گذشته ۶۱۶ جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان صادر شده است همچنین ۱۲۴ پروانه بهره‌برداری صنعتی با ظرفیت ۳۶۸۸ نفر، ۱۱ پروانه معدن با ظرفیت ۴۱۶ هزار تن بهره‌برداری صادر شد.

ابدالی با بیان این که در سال گذشته بسیاری از کالاها برای اولین‌بار در استان قم تولید شد، گفت: برخی از کالاها همچون کولرگازی، مفتول فولادی، پله‌برقی، کیس کامپیوتر، کاغذ سنگی برای اولین‌بار در قم تولید شد و شرکت های مربوطه توانستند اقدامات خوبی در این زمینه داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به این که «تسهیلات» همانند خون برای صنعت است، بیان داشت: سال گذشته پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت مصوب شد؛ اما تا پایان سال تنها ۵۰ درصد پرداخت شد که نیاز است که بانک‌ها مساعدت بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات