۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۳۶۷۴۸
به همت خبرگزاری رسا برگزار می‌شود؛

نشست بررسی ابعاد و تبعات فرهنگی اجتماعی تعطیلی شنبه‌ها

نشست بررسی ابعاد و تبعات فرهنگی اجتماعی تعطیلی شنبه‌ها
نشست بررسی ابعاد و تبعات فرهنگی اجتماعی تعطیلی شنبه‌ها روز شنبه ۳ تیرماه، ساعت ۱۷ در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست بررسی ابعاد و تبعات فرهنگی اجتماعی تعطیلی شنبه‌ها با همکاری شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و مرکز سنجش دینداری روز شنبه 3 تیرماه 1402 در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار می‌شود.

این نشست با دبیری حجت الاسلام محمد حسین پیشاهنگ و با حضور علیرضا مومن آرانی پژوهشگر مطالعات اجتماعی، امان الله فصیحی پژوهشگر سیاستگذاری فرهنگی، محمد امین خوانساری، استادیار اخلاق پژوهشگاه قرآن و حدیث و سعید اشیری پژوهشگر و استاد دانشگاه برگزار خواهد شد.

گفتنی است طرح تعطیلی شنبه‌ها که به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسیده و قرار است در صحن علنی مجلس ارائه شود، با مخالفان و موافقانی همراه است و کارشناسان و صاحب‌نظران به بررسی این طرح و مزایا و معایب آن پرداخته اند که با توجه به منافع داخلی و خارجی کشور تصمیم صحیحی اتخاذ شود.

حدود ۱۵ سال پیش، عمده کشورهای اسلامی و ممالک حوزه خلیج فارس برای جبران زیان اقتصادی و علمی و بهره‌مندی بیشتر از تعاملات بین‌المللی و فرامنطقه‌ای، در اقدامی واحد و مشترک، روزهای تعطیلات پایان هفته خود را از «پنجشنبه و جمعه» به «جمعه و شنبه» تغییر دادند، تا با تعاملات و مراودات بین‌المللی و منطقه‌ای هماهنگ شوند.

حالا پس از تعیین تکلیف تغییر نکردن ساعت تابستانه و زمستانه از ابتدای سال جاری، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه اخیر خود با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی کشور، نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با تعطیلی روز شنبه موافقت کرده است.

این نشست از طریق کانال آپارات خبرگزاری رسا بصورت زنده پخش خواهد شد 

لينک کانال آپارات :  aparat.com/rasa_news

شایان ذکر است این نشست روز شنبه 3 تیرماه 1402، از ساعت 17 در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا به آدرس: میدان مفید، خیابان بهشت، بعد از بوستان جنت، پلاک95، برگزار می‌شود.

گفتنی است، نشست مذکور به همت خبرگزاری رسا و با همکاری شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و مرکز سنجش دینداری برگزار می شود.

نشست بررسی ابعاد و تبعات فرهنگی اجتماعی تعطیلی شنبه‌ها

ارسال نظرات