۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۳۶۷۵۴
حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای:

مردم توقع دارند به تظلم‌خواهی‌ها براساس عدل و قانون رسیدگی کنیم

مردم توقع دارند به تظلم‌خواهی‌ها براساس عدل و قانون رسیدگی کنیم
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امروز بهترین خدمت به امام و اسلام و رهبری، خدمت به مردم است تصریح کرد: امروز مردم از ما این توقع به حق را دارند که رفتار‌های غیرتبعیض‌آمیز داشته باشیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و مسؤولان عالی دستگاه قضا امروز (پنج شنبه اول تیر) و همزمان با نخستین روز از هفته قوه قضاییه با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه، طی سخنانی اظهار کرد: در جوار مضجع مطهر امام راحل عهد می‌بندیم که در مسیر نیل به اهداف مقدس ایشان و شهدای گرانقدر انقلاب، ثابت‌قدم باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و‌ خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و یاران صدیق ایشان و انقلاب گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری، هم حیات و هم شهادت شهید بهشتی مظلومانه بود.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به منظومه فکری امام راحل و رویکرد ایشان در قبال مردم ابراز کرد: امام عظیم‌الشأن ما برای کرامت و وحدت مردم ارزش بالایی قائل بودند و هیچ‌گاه نمی‌فرمودند که فلان‌کس یا گروه نباشد، فقط تاکید داشتند که شاه و مستکبرین نباشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای ادامه داد: امام بزرگوار ما حتی در قبال آن‌هایی که در اوایل انقلاب، نگاه و رویکرد همدلانه نداشتند نیز تاکیدشان این بود که وحدت با آن‌ها و جذب‌شان در دستور کار قرار گیرد؛ بالاتر از این‌ها، حتی امام فرمودند آن‌هایی که اسلحه به دست گرفتند نیز اگر سلاح خود را کنار بگذارند، برای گفت‌وگو پذیرفته می‌شوند.

وی با اشاره به اهتمام و توجه امام راحل به افکار و رای مردم تشریح کرد: امام عظیم‌الشان ما می‌فرمودند که فلان‌کس را در فلان مسؤولیت قبول نداشته و به او رای نداده، اما به رای مردم احترام گذاشته و او را تنفیذ کرده است؛ امام بزرگوار ما که در برابر مستکبرین، لحظه‌ای ترس و تردید به خود راه نداد، در مقابل مردم نه فقط در لفظ بلکه در عمل، مهربان و متواضع بودند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به اهتمام و توجه امام راحل به مردم و طبقات زحمتکش و مستضعف اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امام عظیم‌الشان ما برای مردم و طبقات زحمتکش و برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مدافعان ارزش‌های اسلامی، احترام فوق‌العاده ویژه‌ای قائل بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با اشاره به تاکیدات و تصریحات امام راحل در خصوص ولایت فقیه و ولی فقیه، گفت: امروز شخصیت والامقامی همچون مقام معظم رهبری که خلف صالح امام راحل هستند، عمود خیمه انقلاب می‌باشند و همه دلدادگان اسلام ناب در اقصی‌نقاط دنیا، به ایشان دل بسته‌اند و به ایشان امیدوارند و با وجود ایشان احساس قدرت می‌کنند و به همین جهت در مقابل دشمنان می‌ایستند.

وی با بیان اینکه امروز بهترین خدمت به امام و اسلام و رهبری، خدمت به مردم است، بیان کرد: امروز اگر مردم از ما صداقت و تدبیر و کاردانی ببینند، امیدوار می‌شوند و قدم‌ها و اقدامات مجاهدانه و مجدانه ما در راستای حل مشکلات مردم، ناامیدی دشمن را به همراه خواهد داشت؛ باید همه با هم در هر سه قوه دست به دست هم دهیم تا گرفتاری‌های مردم را رفع کنیم.

رئیس عدلیه با اشاره به خواسته‌ها و توقعات به‌حق مردم از مسؤولان تاکید کرد: امروز مردم از ما این توقع به حق را دارند که رفتار‌های غیرتبعیض‌آمیز داشته باشیم و هرکس تظلم‌خواهی کرد به تظلم‌خواهی او بر اساس عدل و قانون رسیدگی کنیم و توجه نداشته باشیم که فرد مراجعه کننده از کدام جناح است و چه عقیده و سلیقه و نظری دارد؛ ما باید ملجأ و مأوای هر فردی باشیم که تظلم‌خواه است؛ ما حق نداریم بگوییم که فلان فرد تظلم‌خواه با ما اختلاف‌نظر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای ادامه داد: مردم از ما توقع دارند که به سرعت به امور آن‌ها رسیدگی کنیم و مواجهه کریمانه و محترمانه‌ای با مراجعه‌کنندگان داشته باشیم؛ مردم و مراجعه‌کنندگان به مراجع قضایی این توقع را دارند که اوقات رسیدگی برای آن‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که معطلی و تاخیر و پشت در ایستادن برای آن‌ها ایجاد نشود، ما در دستگاه قضایی باید شخصیت و کرامت همه مراجعه‌کنندگان حتی متهمان و خانواده‌های آن‌ها را حفظ کنیم.

وی در پایان خطاب به مسؤولان قضایی اظهار داشت: خودسازی و تهذیب را بیش از پیش مورد اهتمام قرار دهید و بدانیم امام راحل که در مقابل مستکبران ایستاد، به سبب این بود که خودساخته و مهذب بود و هوا‌های نفسانی را در خود کشته بود.

ارسال نظرات