۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۳۶۹۳۰
با حضور علما و روحانیون استان کرمانشاه انجام شد؛

برگزاری نشست هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت کرمانشاه

برگزاری نشست هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت کرمانشاه
کرمانشاه ـ نشست هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان کرمانشاه با موضوع « نقش روحانیت در تمدن نوین اسلامی» در سالن اجتماعات بعثت این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نشست هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان کرمانشاه با موضوع «نقش روحانیت در تمدن نوین اسلامی» امروز با حضور آیت الله مصطفی علما؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، سردار عظیمی؛ فرمانده قرارگاه نجف، حجت الاسلام کاظم لطفیان، دبیر شورای برنامه ریزی دبیرخانه مدارس علوم دینی کشور، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب، مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری؛ امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه، ماموستا عبدالرحمن مرادی؛ امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی؛ مدیرکل تبلیغات کرمانشاه، ائمه جمعه و جماعت اهل سنت این استان و.... در تالار بعثت این شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین جواد فاطمی نسبت؛ مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه در سخنانی به بیان جایگاه و نقش روحانیون و طلاب و نیز نقش مدارس علوم دینی اهل سنت در این خطه اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نسب در این دیدار اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه هایی خود می تواند زمینه ای برای تعامل بیشتر با مرکز اسلامی باشد.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش تأثیرگذار ماموستا ملاقادر قادری، گفت: نقش وحدت بخش و تقریبی ماموستا ملاقادر قادری در استان کرمانشاه بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: با وجود مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در کرمانشاه بازهم شاهد وجود علما و روحانیون و ماموستایان بزرگی در این استان هستیم که هرگدام از این عزیزان نقش سنگربان دین را دارند لذا باید قدردان این مهم باشیم.

دیگر سخنران این مراسم، ماموستا ملاقادر قادری؛ امام جمعه شهرستان پاوه بود.

امام جمعه شهرستان پاوه در این مراسم در سخنانی به بیان مسایل مهم جامعه دینی امروز اشاره کرد.

در ادامه این برنامه؛ ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی؛ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز در سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای جامعه بشری به ویژه جامعه اسلامی توجه به موضوع تعلیم و تربیت است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تأکید کرد: برهمین اساس توجه درست و اصولی به مقوله تربیت و آموزش می تواند زمینه ای برای توسعه و پیشرفت جامعه و دین باشد.

در ادامه این نشست، سیدعلاء الدین حیدری؛ فعال مدنی اهل سنت کرمانشاه نیز در سخنانی به دغدغه های جامعه دینی کشور در حوزه وحدت اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره مبارکه آل عمران به اتحاد و برادری مسلمان امر می کند و این موضوع را لازمه مسلمین عنوان می دارد.

دیگر سخنران این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان؛ دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور بود.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در این نشست گفت: اگر قرآن نباشد، خلقت انسان مفهوم واقعی خود را پیدا نمی کند و ما افتخار این را داریم که خدمتگزار دین و قرآن باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین لطفیان افزود: اگر اندیشه نباشد، انسان بدون اندیشه هیچ ارزش و جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه هر آلودگی را یک چیز پاک می کند، بیان داشت: امروز زمانی که گره هایی که در ذهن مردم ایجاد شده است، باید روحانیون روشنگری کنند و این رسالت را به خوبی انجام دهند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: چه چیزی می خواهیم زمانی که هم صراط و هم سراج برای همه ما توسط خداوند مشخص می شود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفیان گفت: امروز بی شک وجود علما و روحانیت می تواند مانع به تاراج رفتن ایمان و دین مردم توسط دشمنان خدا باشد.

حجت الاسلام و المسلمین لطفیان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرماید کسی که طلبه شد دیگر هیچ تفاوتی ندارد که طلبه شیعه باشید یا سنی اصل نوع حرکت وی است.

دبیر شورای برنامه ریزی دبیرخانه مدارس علوم دینی کشور گفت: یکی از اندیشمندان جهان می گوید یک کشور برای اینکه ثبات داشته باشد به چندین عنصر نیازمند است که عنصر اول مشروعیت است و عنصر دوم اعتماد و عنصر سوم اقتدار و عنصر چهارم کنترل بوروکراتیک است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به برخی از درخواست و پرسش های ائمه جمعه و جماعات اهل سنت کرمانشاه پاسخ داد.

در پایان این نشست از مدرسین برتر علوم دینی مدارس اهل سنت استان کرمانشاه با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد./1400/

ارسال نظرات