۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۳۶۹۶۸
به همت مرکز رسانه حوزه علمیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

دوره‌های آموزشی «حجره هنر» در مدارس علمیه برگزار می‌شود

دوره‌های آموزشی «حجره هنر» در مدارس علمیه برگزار می‌شود
دوره‌های مشترک مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه قم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «حجره هنر» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در راستای توانمندسازی طلاب و روحانیون جهت حضور موثرتر در عرصه تبلیغ دینی با استفاده از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای به خصوص ظرفیت فضای مجازی که زیست بومی نوین را پدید آورده، مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با همکاری وزارت ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده است.

این دوره‌ها در مدارس علمیه متعدد برگزار خواهد شد و طلاب شرکت کننده در این دوره‌ها در انتهای دوره پس از آزمون های لازم گواهینامه مرتبط با دوره را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت خواهند کرده و از مزایای این گواهینامه نیز بهره‌مند خواهند شد.

آقای امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات خبرگزاری حوزه برگزار شد با اشاره به اینکه فعالیت در عرصه هنر در مورد توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی می باشد، هدف از برگزاری این دوره را شکل‌گیری چرخه هنری در همه ابعاد علمی در بین طلاب و فضلای حوزه های علمیه دانست که با همکاری مدیران مدارس حوزه های علمیه برگزار می شود.

دوره‌های آموزشی «حجره هنر» در مدارس علمیه برگزار می‌شود

وی افزود: «حجره هنر» به همت و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه های علمیه کلید خورد و پس از  انعقاد تفاهم نامه زمینه این تعامل بیشتر شد و یکی از راهبردهای اصلی و کلان اداره کل فرهنگ و ارشاد تاسیس و تقویت حجره های هنر در مدارس و حوزه های علمیه است که تاکنون اقداماتی خوبی در این راستا شکل گرفته است.

حجت الاسلام سیدعباس سیدنژاد مدیر فضای مجازی و چند رسانه‌ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه در ادامه این نشست با اشاره به وجود ضعف های هنری و رسانه ای در تولید محتوا بیان داشت: تلاش ما این است که برای رفع خلا موجود در عرصه تولید محتوا به آشنایی طلاب عالم دینی با مبانی تخصصی عرصه هنر توجه داشته باشیم و طلاب را در این عرصه توانمند سازیم.

مدیر فضای مجازی و چند رسانه‌ای مرکز رسانه وفضای مجازی حوزه افزود: امروزه نیاز مبرمی به ورود طلاب و فضلای حوزه های علمیه در عرصه هنر هستیم و در این دوره موضوعاتی همچون فیلمنامه نویسی، مستند سازی، پویا نمایی، موشن گرافیک، تدوین فیلم، خبرنگاری، تصویربرداری، گویندگی، کاریکاتور، خوشنویسی، عکاسی، داستان‌نویسی، ویراستاری، اینفوگرافیک، بازی های رایانه‌ای و گرافیک تبلیغاتی دنبال شده و رشته‌های دوره آموزشی «حجره هنر» را تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام سیدنژاد اظهار داشت: ثبت نام در این دوره ها از امروز شروع شده و همچنان ادامه خواهد داشت و رشته های ارائه شده در این دوره 2 بخش خواهران و برادران و در 2 سطح مقدماتی و پیشرفته با محدودیت ثبت نام سه رشته برای هر نفر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در دوره‌ها می‌توانند به سامانه پیشخوان حوزه علمیه به آدرس http://login.ismc.ir/ مراجعه و ثبت نام کنند.

مدیر فضای مجازی و چند رسانه‌ای مرکز رسانه وفضای مجازی حوزه در پایان بیان داشت: سعی بر این است تا دوره مقدماتی «حجره هنر» در طول تابستان به اتمام برسد و دوره پیشرفته آن متناسب با برنامه های درسی حوزه های علمیه پیش برده خواهد شد.

گفتنی است در پایان نشست از پوستر دوره رونمایی شد.

دوره‌های آموزشی «حجره هنر» در مدارس علمیه برگزار می‌شود

ارسال نظرات