۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۳۶۹۷۸
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

هیأت‌ها بهترین مکان برای تقویت دین هستند

هیأت‌ها بهترین مکان برای تقویت دین هستند
استاد حوزه علمیه گفت: انقلاب امام حسین(ع) یک انقلاب سیاسی بود و اگر هیأتی‌ها نسبت به این موضوع حساسیت نداشته باشند در انقلاب اسلامی نیز موفق نخواهند بود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی در هفدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشوری که با عنوان هیأت و تربیت دو در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) می‌فرمایند انقلاب اسلامی در امتداد انقلاب امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه همچنین تاکید بسیاری شده است که این محرم و صفر است که انقلاب را زنده نگه‌داشته است، مطرح کرد: اگر تمام این تاکیدات را کنار هم درنظر بگیریم رسالت و وظایف خود در هیأت‌ها را در می‌یابیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در هیأت‌ها نخستین وظیفه عمل به توصیه معصومین(ع) است، عنوان کرد: کار کردن در هیأت و حضور در هیأت باید سلوک خدا باشد.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌ها بهترین مکان برای تقویت دین است، خاطرنشان کرد: تمام سرمایه‌گذاری دشمن برای انحراف مسیر هیأت به همین دلیل است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه همچنین در هیأت‌ها عمق بخشیدن به مباحث دینی را نیز شاهد هستیم، تصریح کرد: هیأت‌ها بهترین مکان برای حفاظت از دستاوردها است.

وی با اشاره به اینکه هیأتی‌ها می‌توانند نظام مقدس جمهوری اسلامی را نگه‌دارند، یادآور شد: انظبات و تاثیرگذاری دو ویژگی اصلی هیأتی‌ها است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اشک برای اباعبدالله(ع) مهم‌ترین وظیفه در هیأت است، ابراز کرد: همچنین با حضور در مجالس به عنوان یاوران امام تلقی خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در هیأت برای دین دردمند خواهیم شد، بیان کرد: انقلاب امام حسین(ع) یک انقلاب سیاسی بود و اگر هیأتی‌ها نسبت به این موضوع حساسیت نداشته باشند در انقلاب اسلامی نیز موفق نخواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه نباید به هر قیمتی از افراد حمایت کرد، اظهار کرد: در مواردی مسئولین با حمایت از برخی افراد به هر قیمتی منجر به ریزش جوانان از نظام خواهند شد.

ارسال نظرات