۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۳۷۱۲۹
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی:

مرحوم آشتیانی آموخته‌هایش از حوزه را عمل می‌کرد

مرحوم آشتیانی آموخته‌هایش از حوزه را عمل می‌کرد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تواضع مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی سخن گفت و افزود: هر چه در حوزه آموخته بود با تواضع عمل می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره شخصیت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی با اشاره به جلسات منظم سیاسی که در قم و تهران با ایشان داشته است گفت: این شخصیت خود ساخته، هر چه در حوزه خوانده و فرا گرفته بود را عمل می‌کرد؛ با تواضع مثال‌زدنی، کمتر صحبت و بیشتر عمل می‌کرد.

وی درباره فهم و هوش سیاسی بسیار بالای مرحوم آشتیانی سخن گفت و افزود: جلسات ما بیشتر سیاسی بود؛ در دو سه دهه اخیر، ایشان یکی از اعضای ثابت جلساتی که جامعه روحانیت با جامعه مدرسین ارتباط داشت و جلساتی که درباره مسائل سیاسی تشکل می‌شد بود؛ وی در این جلسات نظرات بسیار کارشناسانه‌ای را مطرح می‌کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به خدمات علمی مرحوم آشتیانی به جهان اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: در حوزه معارف اسلامی اهل قلم بود و آثار و نوشته‌های ایشان نمایانگر تفکر ایشان است؛ در جامعه مدرسین هم از اعضای مؤثر و مبرز بود که به حق می‌توان ایشان را از پرورش یافتگان حوزه علمیه قم دانست که نظیرش کمتر پیدا می‌شود.

ارسال نظرات