۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۷۳۷۱۸۷

نور امیدی که آیت الله رئیسی از شمال تا شرق کرمان بر دل مردم تاباند

نور امیدی که آیت الله رئیسی از شمال تا شرق کرمان بر دل مردم تاباند
رئیس جمهور در سفر یک روزه به استان کرمان از شمال تا شرق بذر امید کاشت و نوید آینده‌ای روشن به مردمان دیار کریمان داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله رئیسی روز جمعه نهم تیرماه به همراه وزیر نیرو برای پایان دادن به یک انتظار ده ساله وارد شرق کرمان و شهرستان بم شد.

آیت‌الله رئیسی در شهر بم مورد استقبال پرشور مردمانی که از نماز صبح دیگر خواب به چشمان‌شان نیامده بود تا رئیس‌جمهور محبوب‌شان را ببینند، قرار گرفت.

کام تشنه مردمان دارالصابرین پس از ده سال با افتتاح پروژه آبرسانی به بم و بروات سیراب شد و چندین طرح برق‌رسانی هم در شرق کرمان به بهره‌برداری رسید.

خط انتقال آب از سد نسا در شرق کرمان یکی از سه ضلع بسته آبرسانی دولت برای حل بحران آب استان کرمان است که پس از ۱۲ سال از زمان کلنگ‌زنی، در دولت سیزدهم به سرانجام رسید و افتتاح شد.

آغاز آبرسانی از این سد به دیگر شهرستان های شرقی استان کرمان نیز در آینده نزدیک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فاز نخست این پروژه شامل خط انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات به طول ۵۷ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، ۲ مخزن ۱۰ و پنج هزار مترمکعبی، ۴۰ کیلومتر خط برق و فاز نخست تصفیه خانه با ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه است.

هزینه‌کرد طرح هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است و خط آبرسانی از سد نسا هزار لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد که در فاز اول ۲۵۰ لیتر بر ثانیه مورد نیاز شهرهای بم و بروات بهره‌برداری می‌شود و در فازهای بعد آب به سمت سایر شهرهای شرقی می‌رود.

آیت‌الله رئیسی چند ساعتی شرق کرمان را به مقصد شمال استان و دیار فاتحان اروند ترک کرد تا در جریان خط انتقال آب خلیج‌فارس به رفسنجان قرار بگیرد.

رئیسی در جمع مردم رفسنجان در مصلی حضور یافت و همان بدو ورود دستور داد نرده‌هایی که موجب ایجاد فاصله بین مردم و مسؤولان می‌شوند را بردارند و این کار انجام شد.

رئیس دولت سیزدهم در جمع مردم رفسنجان آنچه که مردم این روزها آرزویشان بود را برآورده کردند، آب...

به دستور رئیس‌جمهور قرار شد جبهه آبرسانی به رفسنجان تشکیل شود تا هرچه زودتر تنش‌های آبی پی‌درپی که این سالها در رفسنجان رقم خورده پایان یابد.

رئیس‌جمهور به گلزار شهدای کرمان رفت و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا به‌ویژه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی با آرمان‌های این شهیدان گران‌قدر تجدید بیعت کرد.

واحد گازی شرکت فولاد بوتیای کرمان نیز عصر جمعه بهره‌برداری شد.

مردم دیار کریمان به روزهای خوب و روشن با تلاش جهادی دولت مردمی، امیدوارند.

ارسال نظرات