۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۷۳۷۳۰۹
به همت مؤسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی؛

دوره‌ تابستانی با محوریت دروس خارج فقه رهبر انقلاب آغاز شد

دوره‌ تابستانی با محوریت دروس خارج فقه رهبر انقلاب آغاز شد
سومین دوره‌ی تابستانی دروس خارج فقه حوزه علمیه قم براساس متون دروس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، سومین دوره‌ تابستانی درس خارج فقه براساس متون درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) از دیروز شنبه ۱۴۰۲/۴/۱۰ آغاز شد.

این دوره با هدف آشنا شدن اساتید و طلاب حوزه علمیه قم با اندیشه فقهی رهبر معظم انقلاب و به اهتمام دفتر قم موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی) و با همکاری مدیریت سطوح عالی حوزه علمیه قم و برخی از مدارس سطوح عالی قم در حال برگزاری است.

نزدیک به ۳۳۰ نفر در این طرح پیش ثبت نام کردند که از میان ایشان ۱۱۰ طلبه مقطع خارج با بهره‌گیری از ۶ استاد خارج فقه و ۱۳ استاد مشاور خارج فقه در مدارس سطوح عالی جامع ولی امر عج، حضرت ولیعصر عج، مشکات و دارالعلم از ۱۰ تیر تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ (بجز ایام دهه اول ماه محرم) در این دوره شرکت خواهند داشت.

هر یک از شرکت‌کنندگان با انتخاب یکی از گرایش های صلات مسافر، غناء و غیبت براساس متون فقهی رهبر معظم انقلاب موظف به رعایت ضوابط مرکز مدیریت حوزه علمیه قم بوده و با نظرات فقهی رهبر انقلاب و همچنین روش‌شناسی فقهی ایشان آشنا می‌گردد.

گفتنی است علاوه بر کلاس ها و مباحثه که در طول دوره از صبح تا ظهر برگزار خواهد شد، نشست‌هایی نیز جهت آشناسازی طلاب با مکتب فقهی معظم له در نظر گرفته شده است.

پویش دروس خارج فقه رهبر معظّم انقلاب برگزار می شود

ارسال نظرات