۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۷۳۷۴۷۹
حجت‌الاسلام نوروزی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

حقوق بشر آمریکایی؛ بزرگ‌ترین دروغ قرن

حقوق بشر آمریکایی؛ بزرگ‌ترین دروغ قرن
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به رفتار‌های متناقض آمریکایی ها و بی توجهی به حقوق بشر، گفت: دموکراسی غربی بزرگترین دروغ قرن بود که جهانیان به آن واقف شده‌اند.

حجت‌الاسلام جواد نوروزی عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، یکی از شاخصه‌های لیبرالیسم در نظام سیاسی آمریکا را دوگانگی در کنش یا رفتار و تفکر عنوان کرد.

وی توضیح داد: وقتی به لحاظ فکری، نظام سیاسی آمریکا را تحلیل و بررسی می‌کنیم دو نکته را متوجه می‌شویم؛ نخست اینکه این نظام سیاسی و پاره‌ای از کشورهای غربی و هم‌پیمانان آن مدعی تبعیت از بنیان‌های فکری لیبرالیسم هستند؛ دوم اینکه با ارزیابی لیبرالیسم انتظار کنشگری خاصی داریم، ولی وقتی عملکرد این نظام سیاسی را در نظر می‌گیریم شاهد دوگانگی بسیار وحشتناکی در رفتار این نظام سیاسی هستیم و این رفتار از همان روزهای نخست پس از پایان جنگ جهانی دوم تا امروز مشاهده می‌شود.

این عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: حتی نویسندگان آمریکایی مانند فوکویاما در آثار خود تصریح می‌کنند رفتار امریکا در حمایت از برخی کشورهای خلیج فارس که دارای نظام استبدادی هستند به هیچ وجه با شعار دموکراسی و حقوق بشر قابل جمع نیست.

وی تصریح کرد: دوگانگی بین عمل و گفتار یکی از شاخصه‌های نظام سلطه است؛ این نشان می‌دهد که منافع نظام سلطه در جهان نامشروع است؛ این منافع نامشروع باعث شده است که متناسب با نظام سلطه اخلاقی طراحی شود که تابع اصالت قدرت باشد.

حجت‌الاسلام نوروزی گفت: برای این‌ها قدرت همه چیز را موجه می‌کند؛ ازاین‌رو این نظام سیاسی استکباری برای نیل به اهداف خود در مقام رسانه به شدت در حقوق بشر، آزادی، دموکراسی و مقوله‌های متعدد تأکید می‌کند اما این دولت به عنوان مظهر نظام سلطه از بعد از جنگ جهانی دوم تا امروز کمتر سالی بوده است که در یک کشور خارجی مداخله نکند؛ میزان مداخلات این نظام سیاسی بسیار زیاد است و این ماهیت نظام به ظاهر دموکراسی و در باطن به شدت استبدادی است.

این عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: الگوی دموکراسی در آمریکا و اروپای غربی یک الگوی شکست خورده است که اعتراضات امروز مردم فرانسه نشان می‌دهد آن‌ها که نخستین دنبال کنندگان دموکراسی بودند دریافته‌اند که دموکراسی آنها بزرگترین دروغ قرن بوده است.

وی توضیح داد: روح دموکراسی غرب استبدادی است و ناشی از این است که انسان بریده از عدل و کرامت انسانی ممکن است که شعار دموکراسی و حقوق بشر و آزادی دهد اما باطن آن استبدادی، دیکتاتوری و ضد دموکراسی است که در سال‌های متمادی بعد از جنگ جهانی دوم مشاهده شد.

حجت‌الاسلام نوروزی به تغییر رفتار مردم جهان در مقابل دموکراسی غربی اشاره کرد و گفت: امید است این نفاق و فرهنگ منحط غربی با تعریفش از بشر و آزادی‌های آن که تنها حرف مستکبران است دریده شود و بشر به عدالت، کرامت انسانی و عقلانیت و معنویت که مهمترین شعارهای انقلاب اسلامی است که در بیانیه گام دوم اشاره شده است نزدیک شود.

ارسال نظرات