گزارشی از جشن بزرگ غدیر ویژه طلاب، اساتید و کارمندان جامعة الزهرا
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جشن بزرگ غدیر با حضور طلاب، اساتید و کارمندان جامعة الزهرا سلاماللهعلیها در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.
در این مراسم، جناب آقای علی اصغر شعاعی قاری بین المللی کشور به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.
روز غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت و یأس دشمنان از نگاه قرآن کریم است
در ادامه، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعة الزهرا سلاماللهعلیها ضمن خیرمقدم به حاضران در جشن، عنوان کرد: روز غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت و یأس دشمنان از نگاه قرآن کریم است.
مدیر جامعة الزهرا سلاماللهعلیها تصریح کرد: چه حادثه ای در غدیر اتفاق افتاد که این قدر باارزش بود و نعمت بر همه انسانها تمام گشت؟ روز غدیر روز عدالت و حاکمیت و حکومت اسلامی است.
برقعی بیان داشت: آنچه دشمنان را مأیوس کرد و سبب شد نعمت بر همه انسانها تمام شود، حاکمیت دین و حکومت و نظام اسلامی است که پیامبر گرامی اسلام صلّیاللهعلیهوآله در روز غدیر خم، این رسالت را به اتمام رساند و برای بعد از خود، بحث حکومت و حاکمیت دین را تثبیت کرد.
وی خاطرنشان کرد: در روز غدیر خم، تعداد زیادی آمدند، بیعت کردند، عهد بستند و حاکمیت عدل و عدالت را تأیید و تثبیت کردند، اما همه میدانیم که یا این بیعت با دل نبود و صرفا با زبان و دست و جسم بود و یا اینکه به عهد و پیمان خود پایدار نماندند، اما شما با انقلاب اسلامی ایران و این انقلاب جهانی بیعت کردید و حاکمیت دین و اسلام را عهد بستید و تثبیت کردید.
مدیر جامعة الزهرا سلاماللهعلیها اظهار داشت: اهل بیت و ائمه اطهار علیهمالسلام تأکید و تعیین تکلیف کردند که در زمان غیبت امام زمان عجّلاللهتعالیفرجهالشریف باید به زیر سایه ولایت فقیه جامع الشرایط باشیم و ما بعد از چهل و چند سال از انقلاب اسلامی همچنان بر عهد و بیعت خود ایستاده ایم.
برقعی ادامه داد: در روایتی از امام محمد باقر علیهالسلام آمده که حادثه غدیر خم شبیه سجده بر حضرت آدم است همچنان که ملائک سجده کردند، اما ابلیس سجده نکرد و رانده شد، در غدیر خم نیز عده ای حاکمیت را نپذیرفتند. حاکمیت عدل و عدالت و اسلام را تن ندادند و راه ابلیس را طی کردند و ابلیسیان در هر زمان با حاکمیت دین و عدالت مقابله خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان کسانی که در روز غدیر خم در آن حادثه بزرگ حضور نداشتیم، امروز جمع شدیم تا تجدید عهد و پیمان کنیم و با ولیّ فقیه و امام مسلمین تجدید عهد و پیمان ببندیم.
روایتی از حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام درباره چیستی علم
در ادامه این مراسم، حجتالاسلاموالمسلمین اخوی مدیر مرکز مشاوره جامعة الزهرا سلاماللهعلیها ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه ولایت و عید غدیر خم، عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام صلّیاللهعلیهوآله در روایتی فرمودند: «مَن أحَبَّنا بِقَلبِهِ وأعانَنا بِلِسانِهِ وقاتَلَ مَعَنا أعدَاءَنا بِیَدِهِ فَهُوَ مَعَنا فِی الجَنَّةِ فی دَرَجَتِنا؛ هر که در دل ما را دوست بدارد و با زبانش یاریمان رساند و در کنار ما عملاً با دشمنانمان بجنگد، در بهشت با ما همدرجه خواهد بود».
مدیر مرکز مشاوره جامعة الزهرا سلاماللهعلیها تصریح کرد: ما طلبهها این مسئولیت را داریم که به صورت زبانی و عملی اهل بیت علیهمالسلام را یاری کنیم و افتخار میکنیم که از پیروان ائمه معصومین علیهمالسلام هستیم؛ گرچه عمل به دستورات ایشان مهمتر است.
حجتالاسلاموالمسلمین اخوی به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام در حکمت ۴۲۳ نهج البلاغه اشاره کرد که فرمودند: «مَنْ أَصْلَحَ سَرِیرَتَهُ، أَصْلَحَ اللَّهُ عَلَانِیَتَهُ؛ وَمَنْ عَمِلَ لِدِینِهِ، کَفَاهُ اللَّهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ؛ وَ مَنْ أَحْسَنَ فِیَما بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ، أَحْسَنَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ؛ هر کسی که درون و باطن خویش را اصلاح کند خداوند ظاهرش را اصلاح می نماید و هرکس برای دین خود کار کند خداوند کار دنیایش را سامان می بخشد و آن که رابطه میان خود و خدایش را اصلاح کند خداوند رابطه میان او و مردم را اصلاح خواهد کرد».
مدیر مرکز مشاوره جامعة الزهرا سلاماللهعلیها خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد به دنبال ظاهر، تجملات و برتری و ... هستند تا به موقعیت و شرایط بهتری برسند، حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرمایند ابتدا باطن خود را اصلاح کنید.
وی همچنین به روایت دیگری از حضرت امام علی علیهالسلام اشاره کرد که در پاسخ به این سؤال که علم چیست؟، فرمودند: «أربَعُ کَلِماتٍ : أن تَعبُدَ اللّه َ بِقَدرِ حاجَتِکَ إلَیهِ، و أن تَعصِیَهُ بِقَدرِ صَبرِکَ عَلی النّارِ، و أن تَعمَلَ لِدُنیاکَ بِقَدرِ عُمرِکَ فیها، و أن تَعمَلَ لاِخِرَتِکَ بِقَدرِ بَقائکَ فیها؛ چهار جمله: این که خدا را به اندازه نیازی که به او داری عبادت کنی، به اندازه طاقتی که در برابر آتش داری نافرمانیش کنی، برای دنیایت به اندازه عمری که در آن داری کار کنی و برای آخرتت به اندازه مدّتی که در آن هستی کار کنی».