۰۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۳۷۶۲
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

برخی از خواص خیال می کنند با موضع گیری های دو پهلو می توان جذب حداکثری داشت

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جلوگیری از سوء استفاده سران فتنه و فتنه گران از اتفاقات را، در گرو ایفای نقش خواص و پرهیز آنان از موضع گیری های دوپهلو دانست و گفت: صراحت و قاطعیت خواص و نخبگان در موضع گیری هایشان می تواند از این امر پیشگیری کند.
1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين


حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تاکیدات صریح مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پرهیز خواص و نخبگان جامعه از اتخاذ مواضع دو پهلو گفت: تاکیدات معظم له بسیار روشن و شفاف است و ایشان بارها این موضوع مهم را تذکر داده اند، منتهی دردیدار اخیر خود با مسؤولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این تاکید را با صراحت بیشتری بیان کردند.

وی با اشاره به آثار سوء مترتب بر موضع گیری های دو پهلو اظهار داشت: یکی از عوامل گسترش فتنه و سوء استفاده از جریانات و برنامه هایی که در کشور انجام می گیرد خلط بین حق و باطل است.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: برخی از افراد و اشخاص در جامعه به گروه ها و جریاناتی متمسک می شوند که به حسب ظاهر حق هستند ولی در واقع حرکت آنها همان حرکت دشمن است.


حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تصریح کرد: آنچه باعث  رفع خلط و تشابه ظاهری این موضوع می شود این است که نخبگان و خواص جامعه پرده از این مسائل برداشته و از مواضع دوپهلو اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: اگر خواص و نخبگان از این امر مهم اجتناب کنند زمینه سوء استفاده بیشتر دشمنان، فتنه گران و سران فتنه فراهم خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه قم جلوگیری از سوء استفاده سران فتنه و فتنه گران از اتفاقات اخیر را، در گرو ایفای نقش خواص و پرهیز آنان از موضع گیری های دوپهلو دانست و بیان داشت: در طول تاریخ سوء استفاده دشمنان از موضع گیری های دو پهلو وجود داشته است و امروزه نیز اینها با روش ها و شیوه های گسترده در حال سوء استفاده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تاکید کرد: صراحت و قاطعیت خواص و نخبگان در موضع گیری هایشان می تواند  از این امر پیشگیری کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پرهیز خواص و نخبگان از موضع گیری های دو پهلو، همچنان برخی از خواص جامعه بر مشتبه گویی اصرار می ورزند گفت: این موضوع مبتنی بر سلایق قدیمی و گذشته آنها است که بگونه ای عمل کردند که بعضی از گروه ها از آن سوء استفاده کردند.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر بخواهیم توجیه خوبی از این اقدام خواص بکنیم و موضع گیری های دو پهلوی آنان را حمل بر صحت نمائیم می توان گفت: آنها خیال می کنند با چنین ابهام، تشابه و عدم صراحتی می توانند بین گروه های مختلف جمع کرده و جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، این تحلیل را نادرست دانست و افزود: ما باید توجه داشته باشیم و بدانیم که از این مشتبه گویی و عدم صراحت سوء استفاده های متعددی می شود.

وی بیان داشت: این تشابه گویی و عدم صراحت در موضع باعث می شود که دشمنان، سران فتنه و فتنه گران به سو استفاده خود ادامه داده و عملا اثری در جذب گروه ها که مد نظر این افراداست نخواهد داشت. /924/ت302/ج

ارسال نظرات