۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۷۳۷۷۰۴

گزارش سفر مدیرعامل و جمعی از مسئولان رسا به استان فارس + تصاویر

گزارش سفر مدیرعامل و جمعی از مسئولان رسا به استان فارس + تصاویر
مدیرعامل خبرگزاری رسا به همراه جمعی از مسئولان این رسانه در سفری چهار روزه به استان فارس با جمعی از علما، مدیران حوزه و گروه‌های مختلف جهادی حوزوی دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت الاسلام محققی و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید سعید غدیر خم در سفری چهار روزه به استان فارس و شهر شیراز با جمعی از علما، مدیران و مسئولان حوزه و گروه‌های مختلف جهادی حوزوی دیدار و گفت وگو کردند.

در این سفر، نخستین برنامه مدیرعامل خبرگزاری رسا صبح روز دوشنبه 12 تیرماه 1402 در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با دیدار حجت الاسلام علیرضا محمودی مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان فارس آغاز شد.

اهمیت فعالیت های رسانه ای و ضرورت هوشیاری در برابر فتنه ها

حجت الاسلام محمودی در این دیدار بیان داشت: نظام سرمایه‌داری غرب با تمام توان رسانه‌ای خود، گام در میدان مواجهه و تقابل با ارزش‌های دینی و انقلابی ایران اسلامی نهاده است و در جریان فتنه پاییز ۱۴۰۱ بیشترین سطح تقابل نظام سرمایه‌داری و ارتجاع منطقه با انقلاب اسلامی را شاهد بودیم.

مدیر حوزه علمیه فارس با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت رسانه و فعالیت رسانه‌ای اذعان داشت: متاسفانه ما در حوزه‌های علمیه نتوانسته‌ایم حتی از ظرفیت‌های بالفعل خود به درستی استفاده کرده و بهره‌برداری کنیم.

مدیر حوزه علمیه فارس ضمن اعلام آمادگی برای تعامل و همکاری همه جانبه با خبرگزاری رسا ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله با حضور شما، طلیعه مبارکی را شاهد باشیم و بتوانیم حوزه علمیه فارس و مفاخر آن را بیشتر و بهتر به جامعه معرفی کنیم.

مشاهده مشروح خبر

م/از دیدار با مسئولان حوزوی تا تجلیل از فعالان گروه جهادی و امام جماعت موفق

نظام سازی، مطالبه رهبر انقلاب از حوزه‌های علمیه است

حجت الاسلام محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در این دیدار با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه بر لزوم پشتیبانی علمی، فقهی و محتوایی حوزه‌های علمیه از انقلاب تاکید کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا نظام سازی را یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: متاسفانه با وجود همه تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته و تاسیس مراکز، موسسات و پژوهشگاه‌های مختلف، هنوز نتوانسته ایم در زمینه نظام سازی توفیق چندانی داشته باشیم.

حجت الاسلام محققی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش برخی از جریان‌های عافیت طلب در حوزه اشاره کرد و افزود: امروز برخی از جریان ها در حوزه به اسم عافیت طلبی و میانه‌روی به دنبال کناره‌گیری از اجتماع، سیاست و نظام هستند و باید در برابر چنین جریان‌هایی بیش از پیش هوشیار باشیم.

مشاهده مشروح خبر

دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز

مدیرعامل خبرگزاری رسا پس از اتمام این جلسه به همراه سردبیر و دبیران این خبرگزاری حوزوی با حضور در مسجد نصیرالملک شهر شیراز ضمن اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین دژگام و حضور در جلسه تفسیر وی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهر دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دژکام بر ضرورت کار رسانه‌ای در فضای حوزه و روحانیت اشاره کرد و با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت رسانه خاطرنشان کرد: باید اذعان کنیم که ما در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها دچار ضعف هستیم و در این زمینه نیاز به حمایت و هدایت صاحبان فن رسانه ای داریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخشی از سخنان خود به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در زمینه فعالیت‌های رسانه ای حوزه علمیه استان فارس اشاره کرد و بیان داشت: با وجود برخورداری از این ظرفیت؛ اما نتوانستیم فعالیت چندانی را در زمینه رسانه و کارهای خبری شاهد باشیم و نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی برای روابط عمومی‌ها و معاونان فرهنگی حوزه های علمیه هستیم.

مشاهده مشروح خبر

م/از دیدار با مسئولان حوزوی تا تجلیل از فعالان گروه جهادی و امام جماعت موفق

دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس

حجت‌الاسلام محققی دومین روز سفر خود به استان فارس را با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و دیدار با حجت الاسلام علی اکبر ساجدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس آغاز کرد.

در این دیدار که در روز سه شنبه 13 تیرماه 1402 برگزار شد حجت الاسلام ساجدی ضمن تحسین کارنامه و سابقه درخشان این خبرگزاری حوزوی در عرصه‌های مختلف از آمادگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس برای تعاملات و همکاری‌های لازم با خبرگزاری رسا خبر داد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان خبرگزاری رسا اظهار داشت: انجام فعالیت‌های رسانه‌ای با پشتوانه فعالیت‌های علمی و پژوهشی محققانه، نشانه قوت فعالیت شما است و ما از این فعالیت‌ها خرسند و مسرور بوده و افق‌ها و چشم اندازهای روشن این خبرگزاری ما را بیش از پیش به آینده امیدوار می‌کند.

در این دیدار که معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران نیز حضور داشت، محورهای تعامل و همکاری خبرگزاری رسا و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان فارس بررسی شد.

مشاهده مشروح خبر

نظام سازی، مطالبه رهبر انقلاب از حوزه‌های علمیه است

مدیرعامل خبرگزاری رسا در این دیدار با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه بر لزوم پشتیبانی علمی، فقهی و محتوایی حوزه‌های علمیه از انقلاب تاکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود، نظام سازی را یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: متاسفانه با وجود همه تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته و تاسیس مراکز، موسسات و پژوهشگاه‌های مختلف، هنوز نتوانسته ایم در زمینه نظام سازی توفیق چندانی داشته باشیم.

حجت الاسلام محققی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش برخی از جریان‌های عافیت طلب در حوزه اشاره کرد و افزود: امروز برخی از جریان ها در حوزه به اسم عافیت طلبی و میانه‌روی به دنبال کناره‌گیری از اجتماع، سیاست و نظام هستند و باید در برابر چنین جریان‌هایی بیش از پیش هوشیار باشیم.

مشاهده مشروح خبر

م/از دیدار با مسئولان حوزوی تا تجلیل از فعالان گروه جهادی و امام جماعت موفق

دیدار با مدیر دارالاعلام لمدرسة اهل البیت فارس

چهارمین برنامه سفر مدیر عامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا به استان فارس، بازدید از موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت شیراز و دیدار با حجت الاسلام رحیم صبور مدیر این مدرسه بود.

مدیر عامل خبرگزاری رسا در این دیدار ضمن ابراز خدا قوت و خسته نباشید به دست اندرکاران موسسه علمی - پژوهشی از اقدامات و فعالیت‌های آن تقدیر کرد.

حجت الاسلام محققی موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت که با حمایت و عنایت حضرت آیت الله مکارم شیرازی راه‌اندازی شده است را از مجموعه‌های ارزشمند حوزوی در جهت پاسخگویی به شبهات و نیازهای روز ارزیابی کرد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام صبور ضمن قدردانی از فعالیت‌های خبرگزاری رسا در زمینه انعکاس اخبار مراجع تقلید، علما و دستاوردهای علمی، پژوهشی تبلیغی، تهذیبی، اجتماعی، فرهنگی حوزه و روحانیت، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های موسسه دارالاعلام استان فارس ارائه کرد.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام علی حاج آخوند دبیر سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، گزارش مختصری از فعالیت‌ها و اقدامات سرویس فرهنگی و اجتماعی این رسانه حوزوی ارائه کرد و از آمادگی برای انتشار اخبار و فعالیت‌های دارالاعلام خبر داد.

آمادگی خبرگزاری رسا برای انتقال تجارب رسانه ای و تکنیک های عملیات روانی به مجموعه های حوزوی

در ادامه این دیدار علی اصغر خواجه الدین مدیر روابط عمومی خبرگزاری رسا ضمن ارائه گزارش از حدود دو دهه فعالیت ارزشمند خبرگزاری رسا نکاتی را درباره لزوم بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و ضرورت آشنایی هرچه بیشتر متولیان و دست‌اندرکاران موسسات فرهنگی، آموزشی و پژوهشی با فنون رسانه‌ای بیان کرد.

وی از آمادگی مجموعه خبرگزاری رسا جهت انتقال تجارب در زمینه‌های مباحث رسانه‌ای، فنون خبرنویسی و روزنامه نگاری و مباحث و تکنیک های عملیات روانی در قالب دوره های آموزشی مقدماتی و پیشرفته جهت توانمند سازی مجموعه های حوزوی خبر داد.

گفتنی است موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت، موسسه ای است که با حمایت و هدایت حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی و با هدف شناخت، نقد و مقابله عالمانه با افکار و اندیشه‌های وهابیت و جریان‌های تکفیری با همت و تلاش عده‌ای از اساتید، صاحب نظران و فضلای حوزه در سال ۱۳۸۹ راه اندازی شده است.

این موسسه در ابتدا با آموزش نیروهای متخصص در این زمینه و تربیت و جذب پژوهشگران توانمند و تأسیس كتابخانه تخصصی شناخت و نقد وهابیت و جریان‌های سلفی به همراه راه اندازی سایت و سپس با انتشار محصولات علمی در قالب مجلات و کتب و رسانه‌های تصویری و فعالیت‌های ارتباطی و تبلیغی به ایفای رسالت خویش در این زمینه مبادرت ورزیده و فضای تحقیق و تعلیم و تبلیغ را در اختیار محققان و علاقمندان قرار داده است.

می توان زمینه‌­سازی برای گسترش و تعمیق دانشِ نقد وهابیت و سلفیت، پاسخگویی به نیازهای اساسی جامعه و نظام اسلامی در حوزه ماموریت پژوهشکده، تقویت و تثبیت مرجعیت علمی حوزه‌های علمیه در تولید و عرضه در زمینه نقد وهابیت و سلفیت، کارآمدسازی دانش‌های دینی در مواجهه فعال با نیازها، چالش‌ها و پرسش‌های نوپدید جریان‌های افراطی و تکفیری و زمینه‌سازی برای تربیت نیروی انسانی متخصص مباحث نقد وهابیت و سلفیه را از جمله اهداف این موسسه دانست.

مشاهده مشروح خبر

م/از دیدار با مسئولان حوزوی تا تجلیل از فعالان گروه جهادی و امام جماعت موفق

دیدار با تولیت آستان مقدس شاهچراغ

پنجمین برنامه مدیرعامل خبرگزاری رسا و جمعی از مسئولان این خبرگزاری حوزوی در سفر به شهر شیراز دیدار با حجت الاسلام والمسلمین کلانتری تولیت حرم شاهچراغ(ع) بود که در این دیدار حجت الاسلام محققی ضمن تجلیل از شخصیت علمی و انقلابی حجت الاسلام والمسلمین کلانتری و رویکردهای فرهنگی تولیت در دوره جدید با اشاره به ابراز گلایه و نارضایتی رهبر معظم انقلاب از وضعیت ولنگار و نابسامانی فضای مجازی به راه اندازی شورای عالی فضای مجازی به دستور معظم له برای مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات نوین اشاره و بیان کرد: علی رغم راه اندازی این شورا و اقدامات انجام شده، ارتقای قدرت سایبری نظام و فرصت های تامین منافع ملی مغفول واقع شده همچنان اغلب مسئولان ما به فضای مجازی به عنوان تهدید نگاه می کنند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در بخش دیگری از سخنان خود از بقاع متبرکه به عنوان قطب های فرهنگی یاد کرد و با اشاره به اهمیت رسانه از تولیت آستان مقدس شاهچراغ خواست تا زمینه برگزاری دوره های سواد رسانه و تولیدات فاخر مجازی به صورت وسیع برای گروه های مردمی را فراهم کند.

حجت الاسلام محققی به خرده گفتمان عافیت طلبی و سکولار اشاره کرد و اظهار داشت: از این خرده گفتمان گاهی به عنوان سکولار و حوزه غیر انقلابی یاد می شود و عمده سخن آنها نیز گریز حوزه از سیاست و بروز اجتماعی است.

مشاهده مشروح خبر

 

م/از دیدار با مسئولان حوزوی تا تجلیل از فعالان گروه جهادی و امام جماعت موفق

انتقاد حجت الاسلام کلانتری از تحریف تاریخ افتخار آمیز حوزه/ برخی بر شاخه نشسته و بُن می بُرند

حجت الاسلام کلانتری در این دیدار با اشاره به اهمیت و حساسیت فضای مجازی، اهمیت این فضا را به اندازه اهمیت و حساسیت اصل مقوله فرهنگ دانست و با تأکید بر اینکه ما به سرعت در حال از دست دادن فرصت ها هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه سریعتر زیرساخت های مربوط به فضای مجازی داخلی مهیا و کارها سامان پیدا کند؛ باید اذعان کنیم که این فضا در اختیار دشمن است و ما نمی توانیم با فعالیت در این فضا انتظار موفقیت داشته باشیم.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ در ادامه سخنان خود خرده جریان های سکولار را تهدیدی جدی برای حوزه دانست و در عین حال با تأکید بر اینکه اینها جریانی حاشیه ای هستند، بر لزوم هوشیاری و مراقبت نسبت به فعالیت این خرده جریان ها تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری همچنین بر لزوم ایفای نقش نهادها و مجموعه های انقلابی حوزه برای مقابله و مواجهه با خرده جریان های سکولار و عافیت طلب در فضای حوزه تأکید کرد.

وی با تأکید بر نقش بی بدیل انقلاب اسلامی در شکوفایی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: باید به مدعیان سکولار و کسانی که همنوا با دشمن نغمه های سکولاریستی فریاد می زنند، گفت اگر انقلاب اسلامی نبود حوزه ای اساساً وجود نداشت، چراکه مسیری که رضاخان در پیش گرفته بود اگر تداوم پیدا می کرد، معلوم نبود فضای حوزه و روحانیت امروز در چه وضعیتی قرار داشت.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ با انتقاد از آن دسته افرادی که بر شاخه نشسته و بن می برند، دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه شکوفایی حوزه های علمیه و فرصت های بی نظیری که در اختیار طیف های مختلف حوزوی قرار گرفته را به آنان گوشزد کرد.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ با انتقاد از روایت های نادرست و تحریف تاریخ افتخارآمیز حوزه از سوی برخی خرده جریان ها، خاطرنشان کرد: مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری صد در صد معتقد به حوزه سیاسی و ورود حوزه و روحانیت به مسائل سیاسی و اجتماعی بود؛ حضرت امام(ره) جزء شاگردان برجسته حاج شیخ بودند، با این شرایط چطور آقایان درصدد القا و معرفی حاج شیخ عبدالکریم به عنوان حامی و طرفدار سکولاریسم در حوزه هستند؟ همچنین مرحوم آیت الله بروجردی، ایشان پول و اعتباری که شاه برای ساخت مسجد اعظم در اختیار ایشان می خواست قرار دهد را قبول نکردند و تأکید کردند بنده از پول هایی اسفتاده می کنم که مطمئن باشم آن پول ها حلال است؛ آیا واقعاً مرحوم حضرت حضرت آیت الله العظمی بروجردی در سیاست دخالت نمی کرد؟ این حرف ها چیست که عده ای در حوزه به زبان می آورند؟

مشاهده مشروح خبر

م/از دیدار با مسئولان حوزوی تا تجلیل از فعالان گروه جهادی و امام جماعت موفق

تجلیل از طلبه جهادی استان فارس

مدیرعامل خبرگزاری رسا در ادامه برنامه‌های خود در سفر به استان فارس با حضور در منزل آقای وحید معرف، مسئول گروه جهادی شهید «مالکوم ایکس» از زحمات و تلاش‌های این طلبه جهادی تقدیر کرد.

در این دیدار آقای حسین عجمی سردبیر خبرگزاری رسا نیز با اشاره به اهتمام خبرگزاری رسا به عنوان یک خبرگزاری حوزوی به منظور انعکاس فعالیت گروه‌های جهادی حوزوی خاطرنشان کرد: طلاب جهادی با فداکاری و ایثار سبب عزت آفرینی و آبرو برای حوزه‌های علمیه شده اند.

وی به تاثیرات اجتماعی و فرهنگی فعالیت‌های جهادی طلاب و نقش آن در تقویت پایگاه اجتماعی روحانیت اشاره کرد و بیان داشت: با وجود همه هجمه‌های همه جانبه دشمنان و رسانه‌های معاند بر علیه حوزه و روحانیت، طلاب و روحانیون جهادی با فعالیت مخلصان در عرصه‌های مختلف توانستند پایگاه اجتماعی روحانیت را در بین مردم ارتقا بخشند.

عجمی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور توانمندسازی فنی رسانه‌ای گروه‌های جهادی حوزوی خبر داد.

گفتنی است: گروه جهادی شهید مالکوم ایکس که متشکل از تعدادی از طلاب و دانشجویان جهادی می‌باشد از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ موفق به آبرسانی به ۷۰ روستا در مناطق محروم سیستان وبلوچستان شدند و همچنین آبرسانی به ۸۰ روستا و مناطق محروم استان فارس از جمله اقدامات این گروه جهادی به شمار می‌آید.

این گروه به صورت تخصصی در حوزه آبرسانی فعال شده تا با انجام مطالعات، تدبیر و چاره‌اندیشی کند و با ارائه راه‌حل‌های تخصصی و به‌کارگیری نیروهای تخصصی وارد عمل شود.

مشاهده مشروح خبر

م/از دیدار با مسئولان حوزوی تا تجلیل از فعالان گروه جهادی و امام جماعت موفق

تقدیر از امام جماعت مسجد امتیاز محله مشیر شیراز

مدیرعامل خبرگزاری رسا در ادامه سفر خود با حضور در مسجد امتیاز محله مشیر شیراز از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام سلمان‌زاده تقدیر شد.

گفتنی است حجت الاسلام سلمان‌زاده از روحانیون باسابقه و از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس است که حدود ۲۵ سال قبل امامت جماعت مسجد امتیاز محله مشیر شیراز را بر عهده دارد و توانسته با هماهنگی بین ارکان مسجد از جمله بسیج، هیئت امنا، کانون‌های فرهنگی و دیگر بخش ها و گروه های فرهنگی مرتبط، موفقیت‌های خوبی را کسب کند.

در این دیدار حجت الاسلام سلمان‌زاده نیز از عنایت و توجه مدیرعامل خبرگزاری رسا قدردانی کرد و در گفت‌وگویی که در حاشیه این دیدار با خبرنگار خبرگزاری رسا داشت، گزارشی از اقدامات تبلیغی، فرهنگی، دینی و مذهبی مسجد امتیاز محله مشیر شیراز ارائه کرد که جزئیات آن متعاقباً در خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد.

مشاهده مشروح خبر

م/از دیدار با مسئولان حوزوی تا تجلیل از فعالان گروه جهادی و امام جماعت موفق

از دیدار با مسئولان حوزوی تا تجلیل از فعالان گروه جهادی و امام جماعت موفق

تجلیل مدیرعامل خبرگزاری رسا از خانواده طلبه شهید مدافع امنیت

پایان بخش این دیدارها، دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با حجت الاسلام زارع مؤیدی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس و برادر شهید «محمد زارع مؤیدی» بود که به منظور هم اندیشی برای بررسی زمینه های تعامل خبرگزاری با مدیریت حوزه فارس در زمینه تبلیغ انجام شد.

حجت الاسلام محققی در این دیدار از حجت الاسلام زارع مؤیدی به نیابت از خانواده شهید «محمد زارع مؤیدی» با اهدای لوح و هدایایی تجلیل کرد و در سخنانی ضمن تجلیل از رشادت های این شهید بر لزوم حضور روحانیت در عرصه های مختلف دفاع از ارزش های دینی و انقلابی تأکید کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا روحانیت را پیشگام در جریان دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از امنیت دانست.

شهید حجت الاسلام محمد مؤیدی از طلاب انقلابی جهادی بود که سال گذشته از سوی اغتشاشگران به صورت ناجوانمردانه مورد حمله قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

مشاهده مشروح خبر

حجت الاسلام محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در پایان سفر خود، در سخنانی از مهمان نوازی و استقبال گرم مسئولان و علمای استان تقدیر و تشکر کرد و از آمادگی خبرگزاری رسا برای تعامل و همکاری هرچه بیشتر با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، علما و شخصیت‌های حوزوی، نهادها و موسسات فرهنگی و تخصصی فقهی استان خبر داد.

گفتنی است، مدیرعامل خبرگزاری رسا و جمعی از مسئولان این خبرگزاری حوزوی همچنین در جریان سفر به شهر شیراز ضمن زیارت مضجع شریف شاهچراغ و امامزادگان مدفون در این شهر تاریخی در گلزار شهدای شیراز حاضر شده و به مقام شامخ شهدای ۸ سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

ارسال نظرات