۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۳۷۷۲۰
مشروح نشست فعالان رسانه و فضای مجازی؛

تأکید فعالان فضای مجازی بر ارتباط فعالان با متخصصین دانشی حوزه علمیه + فیلم

تأکید فعالان فضای مجازی بر ارتباط فعالان با متخصصین دانشی حوزه علمیه + فیلم
در نشست «فعالان رسانه و فضای مجازی» در خبرگزاری رسا، به هم افزایی و اتحاد فعالان فضای مجازی تأکید شد و از ضرورت ارتباط فعالان علمی حوزه با فعالان مجازی سخن به میان آمد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست فعالان مجازی در خبرگزاری رسا با حضور فعالان دغدغه‌مند و طلاب کنشگر فضای مجازی بعد از ظهر شنبه در خبرگزاری رسا، برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا با خیر مقدم به طلاب فعال فضای مجازی گفت: یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب در فضای کلان فرهنگی کشور، ساماندهی فضای مجازی است که آن را هم‌سنگ انقلاب اسلامی، دارای اهمیت می دانند، اگر نیروهای متدین و انقلابی وارد این عرصه نشوند، ضربه خواهیم خورد.

وی با اشاره به بلوک بندی جهانی در عرصه فضای مجازی اظهار داشت: داعیه حکمرانی واحد جهانی فضای مجازی از طرف آمریکا دنبال می شود و در اسناد امنیت ملی آمریکا، موقعیت این کشور در عرصه سایبری جنگی اعلام شده است و دولت آمریکا خود را در حال حاضر در موقعیت جنگ سایبری می بیند.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

حجت الاسلام محققی از تجهیز واحدهای سایبری در ارتش ایالات متحده آمریکا خبر داد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین فعالیت ارتش سایبری آمریکا بخش رصد است که وظیفه دارد هر سال وضعیت را به سیاست مداران خبر داده تا آنها تدابیر لازم را انجام دهند؛ طبق قوانین ایالات متحده، این کشور اجازه دارد به کشوری که تهدید و حمله مخرب سایبری علیه زیر ساخت های حیاتی آن ها را داشته، اقدام متقابل و حتی حمله نظامی کند؛ آمریکا بر همین اساس ویروس استاکس نت را به کمک رژیم صهیونیستی طراحی کرد تا به تشکیلات هسته ای ایران حمله کند و این ها نشانه جدیت تصمیم بلوک غرب در این فضا است که چگونه علیه تهدیدات وارد میدان می شوند.

تعداد بازدید : 7

وی با اشاره به تشکیل جبهه بلوک شرق در مخالفت با حکمرانی واحد آمریکا در فضای مجازی، تأکید کرد: در برابر جهانی شدن ارزش های آمریکایی، کشورهایی مانند چین، هند، روسیه و ایران مخالف حکمرانی جهانی آمریکایی در فضای مجازی هستند و جبهه مخالف خود را تشکیل داده و به دنبال به چالش کشیدن این حکمرانی واحد و مخالف اعمال قدرت آمریکا بر مناطق راهبردی جهان هستند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت شکل گیری سطوح حکمرانی فضای مجازی در کشور بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و اهداف عالی نظام اسلامی گفت: تشکیل شبکه ملی اطلاعات یکی از مهم ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده که اسناد راهبردی نظام نیز منعکس شده است؛ تا کنون در عرصه زیرساخت، نرم افزار و سخت افزار پیشرفت های خوبی شکل گرفته است اما همچنان تکمیل نشده است.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

حجت الاسلام محققی با اشاره به نقش شبکه ملی اطلاعات در قطع وابستگی و ایستادگی در برابر تحمیل جبهه استکبار، اظهار داشت: برای تقویت گفتمان انقلاب، برخورد با فرهنگ مهاجم غرب، تبدیل تهدید به فرصت، ارتقا به سطح قدرت های سایبری جهانی، نیازمند تقویت، ساماندهی و تولید محتوا در فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات هستیم، تولید محتوای جریان ساز، فرایندی است که متاسفانه هنوز متولی مشخصی در کشور ندارد و هیچ نهادی خود را متولی این امر مهم نمی داند؛ لذا شاهد فقدان نقشه راه برای حمایت و راهبری کنشگران دغدغه مند انقلابی در فضای مجازی هستیم و بیشتر فعالان انقلابی، به صورت خودجوش اقدام می کنند.

وی در پایان خواستار اهتمام بیشتر متولیان رسانه و فضای مجازی در حوزه های علمیه به طلاب انقلابی و حمایت موثرتر از کنشگران حوزوی فضای مجازی برای دفع شبهات و تبیین اهداف و غایات نظام مقدس اسلامی شد.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

در ابتدای این نشست حجت الاسلام رحمانی از فعالین اینستاگرامی به عنوان اولین نفر از جمع حاضر اظهار داشت: پراکندگی نیروهای جبهه انقلاب در عرصه فضای مجازی باید سامان بگیرد زیرا افرادی هستند که به خوبی محتوا تولید می کنند اما صدای آن ها شنیده نمی شود و این جلسات کمک می کند که صدای این فعالان شنیده شود.

تعداد بازدید : 4

وی ادامه داد: فضای مجازی رها شده و متأسفانه هر کس می تواند در فضای آن حرف خود را بزند و دشمن با برخورداری از امکانات رسانه ای این القائات را جهت می دهد؛ لازم است این جلسات بیشتر برگزار شود و فکر و ایده ها منتقل شود تا خروجی خوبی در عمل انجام گیرد.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

کاوه از فعالان پیشکسوت مجازی و فضای ویراستی اظهار داشت: بنده چند سالی است که از فضای مجازی کنار گرفته ام اما باید در خصوص نشست برگزار شده تأکید شود که عنوان کلی است؛ برای موضوع چنین جلساتی باید عنوان مشخص اعلام شود تا بارش افکار حول آن صورت گیرد.

این طلبه فعال فضای مجازی ادامه داد: فضای مجازی فضای درگیری ایدئولوژی ها و مکتب ها بوده و اگر برای جمع حاضر که محبین اهل بیت(ع) و دلسوزان انقلاب هستند محوری بر جلسه حاکم نباشد، این نشست به ضد خودش تبدیل می شود؛ رویکرد و جهت انقلابی گری تعیین می کند که انقلابی بودن ما مثبت است یا خیر و رهبر معظم انقلاب نیز چنین تعبیری دارند و می خواهیم در هر مسأله ای که ورود می کنیم آن را به انقلاب و اسلام نزدیک کنیم و با این نگرش اگر کسی اسلام را نشناسد به انحراف می رود مانند حجاب استایل ها که برای تبلیغ حجاب به دلیل نشناختن اسلام حیا را رعایت نکردند.

وی با بیان اینکه در فضای مطالبات محیط زیستی پرچم مطالبه گری دست جریان غرب گرا است، اظهار داشت: متأسفانه در بین دلسوزان انقلاب کسی را که دغدغه محیط زیست داشته باشد چندان نداریم؛ بسیاری از مجموعه ها فعالین فضای مجازی را جذب کرده و ساماندهی کردند و حتی حمایت کردند اما متأسفانه برخی از فعالان گرفتار جریان آب فضای مجازی شدند و همراه با آن پیش رفتند؛ اگر مأموریت محور جلو نرویم به جای کنشگری در ورطه واکنش محوری خواهیم افتاد.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

حضور در فضای مجازی در جایگاه آفندی چندان مفید نیست زیرا جریان مقابل مسأله ای را ایجاد می کند که ما برای پاسخ به آن وارد می شویم و مشغول شده و طرف مقابل سریعا مسأله بعدی را ایجاد می کند؛ کانال هایی در ایتا هستند که با 200 عضو فعالیت می کنند اما بیش از نیمی از این اعضا اساتید دانشگاه یا نمایندگان مجلس هستند و تأثیرگذاری خوبی دارد.

وی در پایان از لزوم ساده نویسی به همراه محتوای غنی خبر داد و افزود: مطالبی لازم است تولید شود که به فضای زرد و چرک مجازی نیافتد اما مورد پذیرش عوام نیز قرار گیرد.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

در ادامه این نشست نیز سبحان برکتی یکی دیگر از فعالان دعوت شده با تشکر از خبرگزاری رسا در خصوص اهتمام به دغدغه های فعالان مجازی، اظهار داشت: رسانه های خبری دنیا چند سالی است که در فضای مجازی پایگاه قوی دارند و حتی به جای تمرکز بر روی خروجی خبری از افراد استفاده کردند که در پاییز سال گذشته به طور کامل آن را دیدیم.

تعداد بازدید : 0

وی با اشاره به تنوع موضوعات در فضای مجازی تصریح کرد: شاید بسیاری از کنشگران در همه مسائل متخصص نباشند اما لازم است که در بسیاری از موضوعات حضور داشته باشند از این رو اینگونه جلسات در کنار فعالان خبری به کنشگران کمک می کند اطلاعات خوبی برای کنشگری به موقع خود به دست آورده و در وقت نیاز دست خود را بگیرند.

برکتی در پایان بر اهمیت ساده نویسی در توییتر برای جلب مخاطب تأکید کرد و آن را از اقتضائات کنشگری دانست.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

فرد بعدی در این جمع نیز سامان پیردایه از تهیه کنندگان تلویزیون بود که با اشاره به فعالیت 10 ساله خود در اینستاگرام گفت: در ایام اغتشاشات به طور ویژه وارد شدم و با حضور در میدان های مختلف اخبار دست اول را به مخاطب منتقل کردم؛ برای مخاطب خبر دست اول بسیار مهم است و اعتبار سازمان خبری را تعیین  می کند.

وی با اشاره به سخنانی از حجت الاسلام قرائتی در خصوص اهمیت طنز اظهار داشت: در ایام اغتشاشات پیج بنده تا 40 هزار دنبال کننده جذب کرد و و دلیل اصلی آن چاشنی طنز در اخبار و انعکاس میدانی رویدادها بود.

تعداد بازدید : 0

وی به فعالیت خود در تهیه کنندگی صداوسیما اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که طرح برای تولید برنامه داشته باشند می توانند همکاری کنند

وی در پایان با اشاره به مکالمه خود با چندین خانم در پارک لاله تهران که در خصوص افزایش اجاره بها گلایه داشتند اظهار داشت: وقتی با این افراد صحبت کردم ناخواسته آرام شدند زیرا گوش شنوایی برای درد خود یافتند و چون عکاس بودن به تلویزیون راهنمایی شان کردم و در پشت صحنه برنامه های حضور دارند و به مرور اهل رعایت شدند.

مدیر صفحه ایران مهدوی که در زمینه رفع شبهه با تمرکز بر رفع شبهات قشر نوجوان و جوان فعالیت دارد، اظهار داشت: برای رفع شبهه لازم است زمان زیادی اختصاص داده شود و از این رو به گروه های تخصصی احتیاج است که مستندسازی کرده و مطالب خود را به ما ارجاع دهد که به صورت دوستانه شبهات را برطرف کنیم، همچنین لازم است این افراد متخصص مطالب را تهیه کنند تا رفع شبه به خوبی صورت گیرد.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

در ادامه نیز محسن احمدی از لزوم تعامل فعالان انقلابی با یکدیگر گفت و با گلایه از پراکندگی فعالان مجازی بیان داشت: ما فعالان انقلاب همیشه پراکنده بودیم و البته کسی هم از ما حمایت نکرد؛ افتخار بنده در فضای مجازی به این است که به عنوان فعالی جهادی در این عرصه حضور دارم و اگر حرفی سیاسی هم بزنم مخاطب من بیشتر می پسندد چون در میدان حضور دارم.

وی با اشاره به حضور قشر خاکستری در پیج خود اظهار داشت: به علت مردمی و جهادی بودن محتوای پیج بسیاری از افراد خاکستری از محتوای پیج بازدید می کنند زیرا دغدغه مردمی را می بینند؛ اگر عامیانه و صادقانه صحبت کنیم مردم بیشتر ما را دوست دارند.

تعداد بازدید : 0

احمدی با تأکید بر اینکه فعالان فضای مجازی از روی دغدغه و دل صاف خود فعالیت می کنند از این باید به کمک یکدیگر آمده و همدیگر را تبلیغ کنند.

وی در پایان به ظرفیت بالای فعالین انقلابی فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: این فعالیت ها جهاد تبیین است و خوب نیست که افراد به یکدیگر حسادت کنند.

در ادامه این نشست محمد ابوالحسنی با اشاره به اغتشاشات پاییز سال گذشته در خصوص فعالیت خود در فضای مجازی گفت: از زمان اغتشاشات مجموعه و گروهی در ایتا با اشاره به دستگیری براندازان تشکیل شد با عنوان گونی نیوز و هشتگی نیز در خصوص دستگیر شدگان اغتشاشات به عنوان سربگونی ترند شد؛ پس از جان گرفتن فعالیت کانال فراخوان فعالیت رسانه ای را اعلام کردیم تا هر کس که اعلام آمادگی کرد مورد آموزش قرار گیرد و آموزش های لازم نیز داده شد.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

وی با اشاره به فعالیت خود در عرصه خبر اظهار داشت: این افراد به قدری توانمند شدند که من خودم در حال حاضر فعالیتی در این کانال ندارم و کانال دیگری به عنوان طنزک نیوز تشکیل دادم، کانال های دیگری نیز تشکیل شده و فعالیت خود را پیش گرفته است.

ابوالحسنی با بیان اینکه در فضای سیاسی جریان سازی توسط معاندین صورت می گیرد، تأکید کرد: بسیاری از بچه های خودی نیز برای روشنگری وارد می شوند اما قرارگرفتن در جریان سازی معاندین به نظر مطلوب نمی آید؛ زیرا جریانی را راه می اندازد و ما در صدد پاسخ بر می آییم و اندکی بعد جریان بعدی را تشکیل می دهد و متأسفانه فقط باید واکنش نشان دهیم.

تعداد بازدید : 1

وی با اشاره به اتفاقات صبح شنبه زاهدان تصریح کرد: اقدام تروریستی در زاهدان به این نیت انجام گرفت که جریان سازی خبری راهپیمایی ده کیلومتری غدیر به حاشیه برود.

این فعال فضای مجازی خوراک خبری برای فعالیت رسانه ای را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: اخبار موثق و دست اول می تواند فعالان فضای مجازی را مؤثر کند.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

ایمان اکبر آبادی یکی دیگر از فعالان انقلابی فضای مجازی در خصوص فعالیت خود در زمینه الحاد و آتئیزم اظهار داشت: متأسفانه افرادی که بتوانند در زمینه الحاد در فضای مجازی کار کنند بسیار کم بوده و بنده در حالت انفعال به فعالیت ادامه می دهم و هجمه های زیادی را به جان خریده و فحش های زیادی را شنیدم، دشمنی که خدا را انکار می کند و بر جوان تأثیر می گذارد را نمی توانیم به انقلاب دعوت کنیم؛ جوانی که رسما به خدا و خلقت شبهه دارد را نمی توان به انقلاب اسلامی دعوت کرد بلکه باید شبهه او را برطرف کرد.

وی با اشاره به رهبر جریان عرفان حلقه اظهار داشت: از آنجا که افرادی متخصص که بر روی این فضا اشراف داشته باشند حضور نداشتند، بسیاری از اقشار تحت تأثیر عرفان حلقه قرار گرفتند؛ بسیاری از طلاب نمی توانند به شبهه ها پاسخ دهند و با مخالفین دین نمی توانند 5 دقیقه بحث کنند.

اکبرآبادی با اشاره به فعالیت های مختلف گروه های فرقه ای و انحرافی و شبهه افکنی آن ها اظهار داشت: با افراد مختلفی در لایو اینستاگرام رودررو شدم و باید عرض کنم در پروسه نظم نوین جهانی همانطور که آمریکا خطرناک است چین نیز خطرناک است؛ موسیقی و سریال های کره ای جامعه ما را در بر گرفته است چون تولید محتوای قوی دارند.

وی ادامه داد: همین افرادی که موسیقی جنوب شرق آسیا را دنبال می کنند سیاست جمهوری اسلامی را در گرایش به شرق نفی می کنند؛ باید کسی پیدا شود و موسیقی های کره ای را بررسی کند زیرا به لحاظ فرهنگی در بسیاری از عرصه ها باختیم و باید قبول کنیم.

اکبرآبادی با اشاره به سرود سلام فرمانده به اتهام زنی برخی از فعالان فضای مجازی پرداخت و بیان داشت: شبهه ای انداختند که این سرود حاوی طلسم بوده و اینگونه همه مردم را به شور رسانده و همین امر سبب شد بسیاری از افراد اصلا سرود را گوش ندهند که مسحور نشوند.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

وی با گلایه از تحت فشار گذاشتن فعالان فضای مجازی ادامه داد: گاهی سلبریتی ها حرفی می زنند و کسی کارشان ندارند اما خدا نکند که یک بچه انقلابی مشابه آن حرف را بزند و اینقدر آن را زیر ضربه می گیرند که کم می آورد.

این فعال فضای مجازی بر اهمیت شخصیت سازی در فضای مجازی تأکید کرد و توضیح داد: این به معنای تولید سلبریتی فضای مجازی در یک تخصص خاص است؛ باید افراد زیادی فعالیت کنند و افراد متخصص نیز حاضر شوند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص امید اظهار داشت: نیاز به کارگروه هایی در این زمینه وجود دارد تا طلاب متخصص در این زمینه تربیت شوند و حتی به مبحث متافیزیک نیز وارد شوند.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

حسن معارف وند از فعالان فضای مجازی و شعرای کشور اظهار داشت: از رک گویی و بی پرده نویسی باید پرهیز شود و همچنین باید همه در فضای سرایش شعر این فضا را جدی بگیرند، بسیاری از نسل امروز درگیر موسیقی هستند که درمان آن نیز با موسیقی و شعر اعتراضی خوب است؛ رپ ابتدائیات شعر را هم ندارد اما بسیاری آن را به عنوان شعر قبول می کنند؛ نوجوانان زیادی درگیر موسیقی هستند باید به فکر آن ها بود.

تعداد بازدید : 0

وی با انتقاد از سبک های امروزی برخی مداحان که رسما فعالیت آن ها با خوانندگی تفاوتی ندارد، گفت: محتوا باید سبب جذب باشد نه اینکه ظاهر تولید کننده محتوا مخاطب را جذب کند؛ باید هم پروژه محور عمل کنیم و هم آماده برای حمله باشیم زیرا از طرف دشمن هجمه های زیادی وارد می شود؛ زمان مناسب در تولید شعر بسیار مهم است.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

سید رضا خوش سلوک از دیگر افراد دعوت شده به نشست فعالان فضای مجازی در خبرگزاری رسا اظهار داشت: در فضای اینستاگرام معاندین بیش از 10 میلیون دنبال کننده دارند از این رو باید کنش خود را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته همزمان با اغتشاشات برخی از فعالان مذهبی فضای مجازی از ترس از دست دادن فالور وارد نشدند، اظهار داشت: در مقابل علی علیزاده محکم ایستاد و در حال حاضر فعالیت خوبی دارد اما برخی افراد از ترس اینکه این فرد مانند امید دانا روزی علیه ما شود اجازه نمی دهند حرف هایش را بازنشر کنند؛ اینکه عده ای ترس شکستن بت و تکرار امید دانا را دارند ناشی از کاهلی خودشان است که از افراد بت می سازند زیرا هر فرد تجمیعی از حرف های درست و نادرست است.

تعداد بازدید : 1

این فعال اینستاگرامی در توصیه ای به افراد فعال در این فضا تأکید کرد: سکوی ایسنتاگرام محدودیت هایی دارد و برای ادامه فعالیت در آن باید محدودیت های آن را جدی گرفت؛ پیج های خوبی در حال فعالیت هستند که علی رغم این محدودیت ها به طور جدی و خلاقانه کار می کنند.

تأکید فعالان فضای مجازی بر ارتباط فعالان با متخصصین دانشی حوزه علمیه

حسین جنتی از دیگر فعالان فضای مجازی با ابراز خوشحالی از حضور حوزه در فضای مجازی اظهار داشت: فعالان فضای مجازی از چندسال گذشته تا امروز بسیار قوی شدند اما باید در نظر بگیریم که دشمن نیز قوی شده و در عملیات های مجازی به سرعت وارد می شود.

تعداد بازدید : 0

وی در خصوص لزوم فعالیت تشکیلاتی فعالان فضای مجازی اظهار داشت: افرادی که آموزش می بینند رها نمی شوند بلکه وارد فضای عملیاتی می شوند؛ فقه متاورس و هوش مصنوعی باید جدی گرفته شود و از دشمن در این قضیه پیشی بگیریم.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

علیرضا سهرابی از فعالان اینستاگرامی با اشاره به فعالیت خود اظهار داشت: سال گذشته در خصوص حجاب حرکتی تخصصی از سوی فعالان فضای مجازی آغاز شد و تأثیر فراوانی نیز گذاشت و طی آن عده ای در دایرکت حاضر شده و شبهات خود را مطرح کردند و دنبال جواب بودند.

وی ادامه داد: فعالیت تخصصی برای عید غدیر از 20 روز پیش آغاز شد و کتب زیادی نیز مطالعه شد و در نتیجه تأثیر مطلوب را گذاشت و بسیاری از اهل سنت در بحث ها مشارکت کردند؛ اگر بتوانیم شبهه مهمی را از ذهن مخاطب برداریم بسیار کار مفیدی کردیم.

تعداد بازدید : 1

این فعال فضای مجازی با اشاره به یکی از سخنرانی های مرحوم فرج نژاد اظهار داشت: فعالیت بالای فرج نژاد در عرصه دشمن شناسی تخصص خوبی به وی داده بوده که سبب موفقیت آن فرد را فراهم کرده بود و فعالان فضای مجازی نیز لازم است که دشمن شناسی را جدی بگیرند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه لازم است جلوی اشاعه فحشا را گرفت، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات افراد برای زدن یک فحشا با انتشار آن به اشاعه فحشا می پردازند؛ فردی مذهبی که نمی خواهد محتوای ناسالم ببیند از این رو پیج های مذهبی را دنبال می کند اما همین پیج ها با بازنشر محتوای ناسالم به نیت پاسخگویی سبب می شوند این فرد محتوای ناسالم را ببیند.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

آخرین فردی که در این نشست به بیان حرف خود پرداخت حجت الاسلام عبدالمجید خرقانی بود و در سخنان خود دورهمی مجازی ها را بسیار مفید دانست که به فعالان قوت قلب می بخشد.

وی اظهار داشت: در خصوص ادبیاتی که در گفتمان فضای مجازی دنبال می شود و متخصصان باید تشخیص دهند نیاز است در مواجهه با نسل جدید یا نسل پیشین و اقشار مختلف مردم از چه ادبیاتی باید استفاده شود.

حجت الاسلام خرقانی با اشاره به حضور خود در ایام اغتشاشات پاییز 1401 در مدارس و محافل دخترانه، گفت: فحش های زیادی می دادند اما حرف های ما را نیز می شنیدند و وقتی که صحبت خود را مطرح می کردم و تأثیر آن را همانجا می دیدم.

وی با اشاره به آیات قرآن خاطرنشان کرد: این پوشش به زنان کمک می کند که به صورت عفیف مطرح شده و اذیت نشوند؛ اکثریت فحش هایی که به ما دادند به حق بود زیرا با مدل دینداری خود لج مردم را در آوردیم و با ادبیات اشتباه وارد شدیم؛ ادبیات توسعه ای لیبرالی در سرتاسر گفته های مسؤولین دیده می شود.

تأکید فعالان فضای مجازی بر///م

این فعال مجازی با اشاره به حضور خود در مدارس دخترانه اضافه کرد: پروفسور لنون در خصوص رفتارشناسی بررسی کرده است و گزارش وزارت دادگستری آمریکا را نیز ضمیمه کرده و به این نتیجه رسیده که پوشش زنان در آزار و اذیت آن ها ارتباط مستقیم دارد؛ این پژوهش در مجله اشپیگل منتشر شده و این پژوهشگر تمام تجربیات را بررسی کرده است و تحقیقات دانشگاهی داشته است.

وی در پایان با اشاره به بی دفاعی مردم در مقابل شبهه افکنی های فضای مجازی اظهار داشت: در جمعی دانش آموزی از من پرسید کشور به مداح احتیاج دارد یا نخبه و این نشان داد که حرف عبدالحمید مولوی در ذهن این فرد تثبیت شده است.

در پایان این نشست یک بار دیگر حسین کاوه به صحبت پرداخت و گفت: اگر خبرگزاری که یک مجموعه رسمی است واسطه ای از مجموعه های کنشی به مجموعه های دانشی شود فعالیت فعالان مجازی روحی تازه می گیرد؛ پژوهشکده های زیادی در قم بر روی متاورس و فعالیت های جدید مطالعه کردند و لازم است که به فعالان فضای مجازی وصل شوند.

وی ادامه داد: برخی مجموعه های دانشی قم تحقیقات زیادی را منتشر کردند که خبرگزاری رسا از آن ها خبر دارد اما فعالان فضای مجازی لازم است به این افراد مرتبط شوند؛ برخی مجموعه های تا 200 کتاب در زمینه علوم سیاسی تولید کردند اما مجموعه ای که فعالیت رسانه ای داشته باشد دیده می شود.

گفتنی است در پایان این نشست با هدایایی از این فعالان مجازی توسط حجت الاسلام محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا تقدیر به عمل آمد.

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
بازم از این جلسات بر پا کنید
ما از نیشابور هستیم
هیچ کسی به ما اهمیت نمی‌دهد
پیج اینستاگرام دارم
فعال هستم
مثل ما دلمان خوشی نداریم
چه کار باید کنیم تا ما هم بیایم؟
0
0
امیر
France
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
خبرگزاري رسا خداقوت
0
0