۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۳۷۸۶۱

پاسخ معاون اول قوه قضائیه به هجمه ها علیه لایحه حجاب

پاسخ معاون اول قوه قضائیه به هجمه ها علیه لایحه حجاب
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به هجمه ها علیه قوه قضائیه در خصوص لایحه حجاب اظهار داشت: آنچه که این قوه تحت لایحه حجاب تنظیم کرده است بخشی از این لایحه بوده است.

به گزارش  خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا سومین جلسه از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم با همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز دوشنبه 20 تیرماه 1402 در سالن همایش های غدیر قم برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه سخنران اول این نشست، ایام تبلیغی ماه محرم را فرصتی بی نظیر در جهت نشر معارف دینی برشمرد و اظهار داشت: ایام عزاداری امام حسین علیه السلام یک ایام ویژه در کشور ایران بوده که می تواند انرژی مثبت را به جامعه تزریق نماید و کشور را تا یک سال بیمه کند.

پاسخ معاون اول قوه قضائیه به هجمه ها علیه لایحه حجاب

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص امر تبلیغ و ضرورت توجه ویژه به آن، اظهار داشت: امر تبلیغ از منظر نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی وظیفه اصلی علمای دین و یک امر نهایی بوده و تمامی فعالیت های حوزه اعم از درس، تحقیق، تفکر و ... مقدمه این امر مهم می باشد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه مطالب خود به ارکان موفقیت در عرصه تبلیغ اشاره کرد و گفت: در عرصه تبلیغ توجه به سه رکن «افزایش معلومات»، «اخلاص» و «استفاده از روش های مناسب» از ضروریات عرصه تبلیغ بوده و می تواند نقش به سزایی را در موفقیت مبلغ داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق بیان کرد: ایام تبلیغ ماه محرم سال جاری با توجه اتفاقات رخ داده در یک سال اخیر و هجمه های بسیار دشمن در انحراف اذهان و افکار عمومی که به دلیل ضعف و کمبودهای اقتصادی و نارسایی های اجتماعی رخ داده است، به طور قطع متفاوت تر از سال های گذشته خواهد بود و ضروری است که مبلغان آمادگی جامع و کامل برای جواب دادن به انواع شبهات و سوالات مخاطب را داشته باشند.

وی ادامه داد: فعالیت های شبانه روزی دشمن در جهت تخریب وجهه روحانیت، بیانگر تاثیر حضور این قشر بر جامعه دارد و دشمن از این تاثیرگذاری به شدت هراسان می باشد. البته باید مبلغان توجه نمایند که هرچقدر تاثیرگذاری زیاد باشد به همان نسبت مسئولیت ها نیز سنگین تر خواهد شدو باید توجه داشت دشمن در صدد این است که قشر روحانیت را در برابر افراد تاثیرگذار در جامعه قرار داده و دو قطبی کاذب به وجود آورد.

معاون اول قوه قضائیه به بیان معیارهای صحیح در سخنرانی های تبلیغی پرداخت و اظهار داشت: از جمله مواردی که می تواند در سخنرانی مبلغان در ایام تبلیغی ماه محرم کمک شایانی داشته باشد، بیان دستاوردها و پیشرفت های کشور در نظام جمهوری اسلامی و مقایسه آن با پیشرفت ها در رژیم پهلوی است.

وی بیان داشت: مبلغان در سخنرانی خود توجه کنند نیاز نیست که بی جهت از فلان وزیر یا فلان مسئول حمایت نمایند آنچه که مورد حمایت قشر روحانیت است مسئولینی هستند که برای خدمت به مردم از هیچ فعالیتی دریغ نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق در ادامه با اشاره به طلاق هایی که به دلیل مسائل واهی و بیهوده انجام می شود تصریح کرد: مهمترین عامل اکثر طلاق هایی که هم اکنون در کشور صورت می گیرد مسائل واهی و پیش پا افتاده ای است که زوجین به دلیل عدم آگاهی وارد آن می شوند و حضور مبلغان جهت ارتقای آگاهی آنان یک امر ضروری می باشد.

وی کاهش تحمل پذیرش یکدیگر توسط افراد در جامعه را مهمترین عامل نزاع و درگیری برشمرد و خاطر نشان کرد: مشکل عدم تحمل و تعامل افراد با یکدیگر از مهمترین عوامل نزاع و تشکیل پروند در قوه قضائیه بوده که افزایش وقوع «جرم لسانی» در کشور را در بر خواهد داشت.

معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تضعیف کشور ایران، برنامه های دقیق و مخربی را برای سال 1401 در نظر داشتند که فوت مهسا امینی بهانه ای شد که حدود 2 ماه زودتر به فعالیت های خرابکارنه خود دست بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق  گفت: با توجه به رصد میدانی و بررسی دوربین های امنیتی در اقصی نقاط شهر تهران متوجه شدیم که در تجمع و اغتشاشات سال گذشته ابتدا چند نفر به عنوان لیدر با سر دادن شعارهای ساختارشکن موجب جمع شدن افراد و عموم جامعه در آن مکان شده و بعد از گذشت 10 دقیقه، آن جمع را ترک کرده اند. البته لازم است گفته شود که تمامی این لیدرها با تلاش های نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شدند.

وی با اشاره به هجمه ها علیه قوه قضائیه در خصوص لایحه حجاب اظهار داشت: آنچه که این قوه تحت لایحه حجاب تنظیم کرده است بخشی از این لایحه بوده و در حال حاضر این لایحه در مجلس شورای اسلامی در سه کمسیون تخصصی در دست بررسی می باشد و در صورت به نتیجه رسیدن به صورت علنی بحث خواهد شد.

ارسال نظرات