۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۷۳۷۸۷۵
زارعی:

با حضور ایران در شانگهای تحریم ها بی اثر می شود

با حضور ایران در شانگهای تحریم ها بی اثر می شود
روزنامه نگار و مدرس دانشگاه با بیان اینکه در نظم نوین جهانی ایران به یکی از چهار قدرت بزرگ جهان تبدیل خواهد شد، گفت: عمق جبهه مقاومت ایران از مدیترانه تا اقیانوس هند است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دکتر سعدالله زارعی پژوهشگر، روزنامه نگار و مدرس دانشگاه در سومین جلسه از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن همایش های غدیر برگزار شد در رابطه به نظم نوین جهانی و دستاوردهای مقاومت تصریح کرد: شواهد متعددی وجود دارد که جهان تک قطبی که غرب به رهبری آمریکا پس از جنگ‌های جهانی ساخت امروز فرو ریخته است.

باحضور ایران در شانگهای؛ تحریم ها بی اثر می شود

دکتر زارعی با بیان اینکه نظام آینده جهانی، آسیاگرا خواهد بود، اظهار داشت: در نظام جدید جهانی که شکل خواهد گرفت، جغرافیایی به هم پیوسته‌ای را شاهد خواهیم بود؛ امنیت عمیقی بین کشور های جهان به وجود خواهد آمد و از بسیاری از جنگ ها جلوگیری می شود.

این روزنامه نگار و مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از نگرانی های آمریکا، حضور ایران در سازمان همکاری شانگهای است، ابراز داشت: با حضور ایران در این سازمان تحریم های آمریکا بی اثر می‌شود.

وی با بیان اینکه به همان میزان که اسلام در اروپا مورد تنفر است در کشورهای آسیایی مورد احترام می باشد، گفت: پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که ما به اسلام و قرآن احترام می گذاریم و مخالف توهین به مقدسات مسلمانان می باشیم.

دکتر زارعی چهار قدرت ایران، روسیه، هند و چین را چهار قدرت جدید در نظم نوین جهانی دانست و تصریح کرد: با ملحق شدن ایران به سازمان همکاری شانگهای؛ رئیس جبهه مقاومت که دامنه قدرتش از مدیترانه تا اقیانوس هند است وارد این سازمان می شود.

این روزنامه نگار و مدرس دانشگاه ابراز کرد: ما نقشی اساسی را در نظم نوین جهانی باید داشته باشیم و از فناوری هوش مصنوعی که در آینده غوغایی در کشورهای جهان ایجاد خواهد کرد باید بهره مند شویم.

دکتر زارعی با تاکید براینکه موقعیت کشور یمن برای کشور ایران فوق استراتژیک است، اظهار داشت: نباید بگذاریم شعله مقاومت در کشور یمن خاموش شود و باید اجزاء قدرتمان را در منطقه روز به روز بیشتر کنیم.

ارسال نظرات